shutterstock_311399681
V zraku · buzz buzz

S kavo radi nadomeščamo pomanjkanje spanja. A najnovejša raziskava je pokazala, kdaj nam kofein v kavi enostavno ne pomaga več.

Tudi vi s kavo pogosto krpate pomanjkanje spanja? Obširna nova študija, predstavljena na srečanju strokovnjakov in raziskovalcev za spanje v Denverju, je pokazala, da kava po treh slabše prespanih nočeh preneha vplivati na budnost, delovanje in razpoloženje.

Tracy Doty, znanstvenica inštituta Walter Reed Army, je o tem povedala:

“Vsako noč, ko ne spimo dovolj, kopičimo pomanjkanje spanja, in enaka količina kofeina ne zadostuje več.”

48 posameznikov, vključenih v raziskavo omenjenega inštituta, je pet dni zapored spalo zgolj 5 ur na noč (priporočena dolžina spanja je med 7 in 9 ur dnevno). Polovici udeležencev so dvakrat dnevno dajali žvečilke s kofeinom, ki so ustrezale dvema skodelicama kave, polovici pa placebo. Prvi skupini, ki je uživala kofein, sta se prve dni razpoloženje in učinkovitost pri delu vidno izboljšala. A po treh neprespanih nočeh tudi pri njih kofein ni deloval več. Raven učinka delovanja kofeina se je spustila na raven skupine, ki je prejemala placebo.

Spanja torej ne moremo z ničimer nadoknaditi. Prej ali slej se je treba pošteno naspati.

Preberite še: Kaj o vas pove položaj, v katerem spite

Oglejte si tudi odlične spretnosti umetnika kuhanja kave (angl. coffee art):


Diskretne spolne igračke, ki navdušujejo Največji tanker  Seawise Giant meri 458 metrov, na fotografiji je v newyorškem Centralnem parku. A Quick Perspective – fotografije, ki stvari postavijo v perspektivo Prvi seks - razlike med pričakovanji in realnostjo Razlike med pričakovanji in realnostjo, ko z nekom prvič skočimo med rjuhe Trainsurfing Trainsurfing oz. surfanje na vlaku – norost, ki je obnorela ruske najstnike ·