fbpx

Najbolj varčni avtomobili na naših cestah

Ford Fiesta

Zagotovo ste se že kdaj vprašali, kateri so najmanj 'požrešni' avtomobili na naših cestah. Da bo to vprašanje rešeno enkrat za vselej, smo za vas pripravili seznam najbolj varčni avtomobili na naših cestah, ki uporabljajo motor na notranje zgorevanje in niso povezani z elektriko.

Preden se lotimo analize, je treba razčistit nekaj dejstev. Električna in hibridna tehnologija si nedvomno utirata pot na slovenski avtomobilski trg, a sta v tem trenutku to dražji izbiri, ki pri mnogih ljudeh še vedno vzbujata nezaupanje. Zaradi tega se bomo skoncentrirali na avtomobile, ki za svoj pogon uporabljajo dizel ali bencin in jim še vedno lahko pripišemo oznako varčen. V tem trenutku so dizelski motorji v upadu, a se tistim, ki imajo dnevne relacijske vožnje, nakup še vedno izplača. Seveda ob predpostavki, da je dnevnih kilometrov dovolj in da upravičujejo dražjo začetno ceno avtomobila. Škodljive izpuste bomo tokrat zanemarili, saj vsi avtomobili na lestvici izpolnjujejo najnovejše emisijske standarde Euro 6.

V zadnjem času smo priča napredku tehnologije, ki zmanjšuje razliko pri porabi med dizelskimi in bencinskimi motorji. Tako postajajo bencinski motorji vedno bolj ekonomični, zahvaljujoč tehnologiji izklopa valjev, videno pri Volkswagen skupini, in poigravanjem s kompresijskimi razmerji pri Mazdi. Zaradi tega smo na lestvico uvrstili tudi nekaj bencinsko gnanih avtomobilov, med katerimi vodita Audi in Suzuki.

Dosedanji test preverjanja učinkovitosti avtomobilov NEDC se počasi poslavlja, na njegovo mesto pa stopa testni cikel WLTP, ki bo podal realnejše številke pri porabi goriva. Do takrat pa tovarniških podatkov o porabi vseeno ni treba zanemariti, saj so konec koncev vsi avtomobili testirani v enakih pogojih in jih tako brez težav primerjamo med seboj. Mi se v prispevku sklicujemo na uradne številke proizvajalcev, medtem ko brskamo za najbolj ekonomičnimi avtomobili in avtomobili z najnižjo porabo na slovenskih cestah.
To so najbolj varčni avtomobili na naših cestah.

1. Nissan Micra 1.5 dCi

Nissan Micra
Nissan Micra

Nova Nissan Micra je presenetila s popolnoma drugačnim dizajnom, ki ima kaj malo skupnega s predhodnim modelom. Nova platforma in novi motorji pa so Micro spremenili v povsem drugačen avtomobil. Poraba se konstantno manjša in jo lahko Micri, če ji ‘obujemo’ 16-palčna platišča, še dodatno zmanjšamo za kak deciliter. 1,5-litrski dizelski motor porabi 3,2 l/100 km goriva.

2. Renault Clio 1.5 dCi

Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio se ponaša z všečnim dizajnom in vsakodnevno praktičnostjo. Gre za enega izmed bolj priljubljenih avtomobilov na slovenskih cestah, ki je poleg tega tudi eden izmed najprijaznejših za vzdrževanje. Poraba z 1,5-litrskim dizelskim motorjem znaša 3,3 l/100 km.

3. Peugeot 208 1.6 BlueHDi 100

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208 je ekonomičen do te mere, da resno diha za ovratnik hibridni konkurenci, nekatere izmed njim pa na področju varčnosti celo prehiti. Družinski avtomobil s prisekanim zadkom ima 1,6-litrski dizelski motor s tehnologijo start/stop in porabo 3,4 l/100 km. Prijeten dizajn avtomobila je še eden izmed razlogov, zakaj bi se odločili ravno zanj.

4. Ford Fiesta 1.5 TDCi

Ford Fiesta
Ford Fiesta

Če si želite imeti varčen avtomobil in se ne želite odpovedati zabavi, bo Ford Fiesta prava izbira za vas. Različica z 1,5 TDCi motorjem ima deklarirano porabo 3,4 l/100 km dizelskega goriva. Kljub nizki porabi Fiesta še vedno premore vso okretnost, ki je je v preteklih letih pomagala do tolikšne priljubljenosti med slovenskimi vozniki.

5. Opel Astra 1.6 CDTI ecoFLEX

Opel Astra
Opel Astra

Dvoma o tem, da je Opel Astra vedno boljši avtomobil, preprosto ni. Napreduje z vsako generacijo, prav tako pa je boljša njena varčnost. Gre za avtomobil, ki ima že malce večje dimenzije, a vseeno z lahkoto konkurira manjšim nasprotnikom. Porabi 3,4 l/100 km kar je sila varčen rezultat.

6. DS 3 1.6 BlueHDi

DS 3
DS 3

DS 3 je prvi avtomobil, ki se je začel prodajati pod to, zdaj samostojno, znamko znotraj koncerna PSA. Ima svoj dizajn, ki ga ni težko opaziti in ga je še težje pozabiti. V notranjosti smo deležni luksuza, ki ga do nedavnega v manjših avtomobilih nismo bili vajeni. Motorno tehnologijo smo v osnovi srečali že pri Peugeotu, tako niti ni presenetljivo, da tudi poraba pri DS 3 znaša 3,4 l/100 km.

7. Opel Corsa 1.3 CDTI ecoTEC

Opel Corsa
Opel Corsa

Opel Corsa je že od nekdaj priljubljena in jo kar pogosto videvamo na naših cestah. Je zabaven avtomobil, ki se izredno dobro znajde v mestnih središčih in ponuja vse, kar potrebujemo za vsakodnevne opravke. Kar se tiče varčnosti, je treba izbrati 1,3 CDTI ecoTEC motor z menjalnikom Easytronic. S to kombinacijo je poraba 3,4 l/100 km.

8. Honda Civic 1.6 i-DTEC

Honda Civic
Honda Civic

Honda je z novo generacijo Civica poživila pogled na naše ceste. Futuristična oblika se prenaša iz generacije v generacijo, in ko se na aktualno že navadimo, nas presenetijo s popolnoma drugačno podobo. Deklarirana kombinirana poraba Honde Civic je 3,5 l/100 km.

9. Fiat Tipo 1.6 Multijet

Fiat Tipo
Fiat Tipo

Po dolgih letih odsotnosti se je Fiat Tipo vrnil na slovensko cestno sceno. Prinaša dobro kombinacijo med vsakdanjo uporabnostjo in ceno. Ima dovolj prostora in tudi sicer je stilsko prav všečen. Če k temu dodamo še varčnost, dobimo avtomobil, ki bo zadovoljil potrebe večine kupcev. Njegova kombinirana poraba je 3,7 l/100 km.

10. Ford Focus 1.5 TDCi

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus ima enak motor, kot ga najdemo v manjši Fiesti. Temu primerno je poraba višja, saj je Focus le večji in s tem tudi težji avtomobil. Gre za priljubljen družinski avtomobil, ki ponuja veliko prostora, je okreten in hkrati ekonomičen. Po podatkih je njegova poraba 3,8 l/100 km, kar je vsekakor dober rezultat.

11. Kia Rio 1.4 CRDi

Kia Rio
Kia Rio

Kia Rio je še en izmed manjših mestnih avtomobilov, ki navdušuje s stilom in prepriča z okretnostjo. Po podatkih porabi 4,1 l/100 km. Všeč dizajn Ria preseneti, saj bolj nakazuje na dinamičnost kot na prijazno porabo goriva.

12. Mercedes-Benz A 180 d

Mercedes-Benz A
Mercedes-Benz A

Mercedes-Benz je že predstavil najnovejšo generacijo razreda A. Ker ga še ni na cestah, smo pod drobnogled vzeli njegovo aktualno generacijo, ki se lahko pohvali z zelo solidno porabo goriva. Deklarirana kombinirana poraba je 4,1 l/100 km, kar je dober rezultat za avtomobil vrhunskega razreda.

13. BMW 1 116d

BMW 1
BMW 1

BMW 1 je pogost avtomobil na naših cestah in veliko je ravno takih, ki imajo zelo nizko porabo. 116d ima deklarirano porabo 4,2 l/100 km. Še en dokaz več, da so lahko vrhunski avtomobili varčni, a še vedno dajejo občutek večjega udobja.

14. Audi A1 Sportback 1.0 TFSI ultra

Audi A1 Sportback
Audi A1 Sportback

Audi A1 je eden redkih predstavnikov na naši lestvici, ki ga poganja bencin. Njegovo poraba je 4,2 l/100 km, s čimer lahko že konkurira nekaterim dizelskim rivalom. Najmanjši izmed Audijev je okreten in se dobro znajde v mestnem središču, kjer je malo prostora za parkiranje.

15. Suzuki Celerio 1.0

Suzuki Celerio
Suzuki Celerio

Suzuki je s Celeriom eden izmed tistih, ki z bencinskih motorjem konkurirajo dizelskim. Kombinirana poraba bencinskega Suzukija je 4,3 l/100 km. Je najcenejši avtomobil z bencinskim motorjem in ima skorajda najmanjšo porabo med bencinskimi motorji na slovenskem trgu. Praktičen Celerio se bo dobro znašel v mestih, kjer smo omejeni s prostorom.

16. Alfa Romeo MiTo 1.3 MUltijet 16V 95

Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo je med bolj nabritimi avtomobili, saj ima glede na velikost kar lepo število konj. Alfa je namenjena dinamični vožnji in tako je pričakovati, da bo poraba malce višja kot pri avtomobilih, ki so narejeni zgolj z mislijo na nižjo porabo. Če se ne boste odpovedali stilu in če imate radi zabavo za volanom, bo MiTo pravi za vas. Pri Alfi pravijo, da ima porabo 5,6 l/100 km.

Med ostalimi varčnimi motorji velja omeniti še Dacio Sandero in Logan, ki oba uporabljata Renaultov 1.5 dCi motor, njuna poraba pa je skorajda enaka kot pri zgoraj omenjenem Renault Cliu. Enako velja za Peugeot 308, ki ima ponovno isti motor kot manjši Peugeot 208. Tukaj je poraba malce višja, saj gre spet za večji in posledično tudi težji avtomobil. Zgodba se ponovi pri Citroënu C4 Cactus, ki ima že omenjeni 1.6 BlueHDI dizelski motor.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.