Pred spanjem se raje izogibajte tem 9 stvarem
V zraku · buzz buzz

Mnogo ljudi naj bi glede na statistične podatke imelo težave s spanjem, a vzroka za to ne najdejo. Morda se odgovor skriva v kakšni izmed teh devetih stvari, ki vplivajo na kakovost vašega spanca. Raje se jim izogibajte.

Vsega tega ne smete početi pred spanjem, če želite izboljšati kakovost svojega nočnega počitka.

Kajenje

Nikotin ima stimulativen vpliv na naše telo – pospeši kadilčev srčni utrip in poveča aktivnost določenih možganskih centrov. Vse to negativno deluje na miren in kakovosten spanec. Najbolje je, da prenehate kaditi. Če vam to ne uspe ali pa vam ni v interesu, pa se izogibajte kajenju cigaret vsaj dve uri pred spanjem.

Telesna aktivnost

Telesna aktivnost ima dober vpliv na naš spanec, vendar pa se je morate lotiti ob pravem času. Hud telesen napor tik pred odhodom v posteljo lahko krati vaš spanec. Izogibajte se telovadbi približno 2–3 ure, preden greste spat.

Pitje vode

Pitje vode pred spancem ne vpliva neposredno na kakovost spanca, vendar pa nas lahko poln mehur sredi noči prebudi in zmoti naš počitek. Izogibajte se pretiranemu uživanju tekočine pred spancem.

Dremež

Dremež lahko pozitivno vpliva na nočni počitek, vendar le, če ga odmerjate v pravih količinah in ob ustreznem času. Glede na raziskave je najbolje, da dremate med 13.00 in 16.00  in da dremež ne traja več kot 20 minut.

Kreativnost

Udeležba v kreativnih procesih lahko negativno vpliva na naš spanec. Ker je prava kreativnost precej intenziven proces, ki poveča možgansko aktivnost ter nam lahko poslabša občutek za čas, se velikih projektov in idej lotite takrat, ko lahko tvegate, da boste rahlo prikrajšani za spanec.

Uporaba elektronskih naprav

Zelo priporočljivo je, da vsaj 30 minut pred spancem ne gledate v zaslone elektronskih naprav. Zasloni s svojo svetlobo vplivajo na slabši spanec, dogajanje na telefonu pa nas lahko včasih razburi in tako na svoj način krati naš nočni počitek.

Živčnost

Živčnost in občutki anksioznosti v veliki meri vplivajo na poslabšanje spanca. Tu in tam smo proti temu nemočni, vendar pa obstaja veliko tehnik, ki v veliki meri učinkujejo pri zmanjšanju anksioznosti. Nekatere izmed teh so na primer meditacija, joga ali pa čuječnost.

Vroča prha

Mnogi menijo, da topla kopel pripomore k boljšemu spancu. Vendar pa so nekatere raziskave pokazale korelacijo med slabim spancem in povišano telesno temperaturo. Vroča prha pred spanjem naj ne bo daljša od 10 minut.

Spanje z domačimi živalmi

Čeprav je večerno cartanje s psičkom zelo dobrodošlo in blagodejno vpliva na naše živce, pa je spanje z domačimi živalmi odsvetovano. Domače živali večkrat spremenijo svojo pozicijo med spanjem in nas tako lahko zbudijo.

PREBERITE ŠE: Kako najdeš motivacijo takrat, ko jo najbolj potrebuješ?


v1 Znanost pravi: to je idealna razlika v letih za srečno zvezo timo-stern-498981-unsplash Za teh 15 stvari se ženska nikoli ne bi smela opravičiti shutterstock_621047819 Česa nikoli ne smete imeti v denarnici, ker privlači revščino? shutterstock_292935077 Če rad spiš za vikend, si morda daljšaš življenje · ·