fbpx

Seat Leon x-perience za športne in pustolovske očete

Seat Leon x-perience

Seat je znamka koncerna Volkswagen z izrazito športno noto, tu pa tam pa ponudijo tudi kakšnega terenskega posebneža, kakršna je bila pred leti Altea freetrack. No, Leon x-perience prinaša ravno pravšnjo zamenjavo za slednjo, saj prinaša skoraj terenski odmik od tal, vedno serijski štirikolesni pogon in XDS ter cene od 23.670 evrov dalje.

Terensko navdahnjeno različico Leona ST ne bo težko prepoznati, saj je z izdatno terensko zabelo, višjo nasajenostjo na kolesa in s tem odmikom od tal ter višino, od karavanskega Leona občutno drugačen. Nekje na pol poti do Altee freetrack, ki jo zamenjuje, bi lahko rekli, saj je slednja predstavljala crossover med enoprostorcem in suvom, Leon x-perience pa je še nekoliko bližje osebnim vozilom, se pravi kombi limuzinam oz. karavanom. Prednji del je tako izrazito športen, ozaljšan s polnimi LED lučmi pa tudi nadvse prestižen, zaščita izpostavljenih delov karoserije v kombinaciji sive in črne plastike pa naredi vizualno razliko in poskrbi za boljši imidž vozila. Razliko pa pomenijo tudi strešni nosilci, ki so pri x-periencu za razliko od STja v črni barvi (proti doplačilu pa tudi iz eloksiranega aluminija). Zaradi terenskih dodatkov je od prej omenjenega malenkost daljši, obenem pa tudi 25 milimetrov višji.

Terensko navdahnjenega leona ST prepoznamo po izraziti zaščiti in nekoliko višji nasajenosti na posebna 17" in 18" kolesa. Veliko je športnih pritiklin in naprednosti, med slednje zagotovo spadajo polne LED luči.
Terensko navdahnjenega leona ST prepoznamo po izraziti zaščiti in nekoliko višji nasajenosti na posebna 17″ in 18″ kolesa. Veliko je športnih pritiklin in naprednosti, med slednje zagotovo spadajo polne LED luči.

Enako notranje ureditveno zgodbo pa pa Leon x-perience piše v potniški kabini, ki je z razliko nekoliko višjega sedenja in s tem lažjega vstopanja praktično identična tisti v Leonu ST, se pa prostornost in prilagodljivost pišeta z velikim P, kar pomeni, da zlahka zadosti tudi potrebam večje slovenske družine, ki le ne smejo biti preveč navajenih kakšnih velikih enoprostorcev in njihove (pretirane) zračnosti v vse smeri. Prtljažnik družinskost le še potrdi, saj je na voljo od 587 pa vse do 1.490 litrov uporabnega prostora, podiranje sedežev pa poteka s potegom zgolj ene ročice, za odmik roloja pa je potreben le dotik.

Notranjost je na moč podobna ostalim trem različicam leona, z razliko nekoliko višjega sedenja in lažjega vstopanja, drugačne pa so tudi vratne obloge, ki so lahko odete tudi v športno alkantaro (na fotografiji).
Notranjost je na moč podobna ostalim trem različicam leona, z razliko nekoliko višjega sedenja in lažjega vstopanja, drugačne pa so tudi vratne obloge, ki so lahko odete tudi v športno alkantaro (na fotografiji).

Da sedite v terenski različici Seat Leona pričajo številni napisi in logotipi X-perience ali XP, še bolj vešče oči pa bodo opazile nekoliko drugačno oblazinjenje na vratih, ki lahko prinaša nekoliko drugačne tekstilne obloge vrat, odete tudi v športno alkantaro. Kar se tiče opreme je paket x-perience osnovan na paketu opreme style, ki so jo nadgradili še s posebnimi 17″ platišči, športnima prednjima sedežema, 15 mm višjim podvozjem, terenskimi dodatki in napisi različice ter sistemom izbire voznega profila. Med dodatki pa najdemo vso napredno tehniko znano iz Leona, tudi polne LED luči, radarski tempomat, lane assist s krmilno asistenco ter napredno navigacijo high z wifijem in funkcijo mirror link.

Prostorna in urejena potniška kabina prepriča, prav tako materiali in značilna nemška ergonomija. Nekoliko pa zmoti oster naklon vetrobranskega stekla, zaradi katerega je vstopanje nekoliko oteženo, saj morajo visokorasli v izogib trka v rob močno nagniti glavo.
Prostorna in urejena potniška kabina prepriča, prav tako materiali in značilna nemška ergonomija. Nekoliko pa zmoti oster naklon vetrobranskega stekla, zaradi katerega je vstopanje nekoliko oteženo, saj morajo visokorasli v izogib trka v rob močno nagniti glavo.

Motorno paleto (nekoliko okrnjeno), si kot pričakovano sposoja pri ostalih različicah Leona, kar pomeni, da lahko kupci izbirajo med tremi dizelskimi in enim bencinskim motorjem, vsi pa so podprti s turbo tehnologijo in start&stop sistemom. Bencinar zmore 132 kW in serijsko DSG avtomatiko, na dizelski strani pa znaša razpon moči od 81-, do 135 kW, najmočnejša izbira pa prav tako prinese serijski DSG. Je pa vedno del serijske opreme elektronski štirikolesni pogon, kjer haldex sklopka pete generacije skrbi za optimalen oprijem ne glede na podlago in vozne razmere, sistem pa odlično deluje. Tudi zato, ker sta del opreme vedno tudi XDS zaporo diferenciala ter sistem izbire voznega profila.

PREBERITE ŠE: City test – Seat leon ST 2.0 TDI FR

Cene se pričnejo pri 26.739 evrih na bencinski in 24.670 evrih na dizelski strani, v primeru Seat financiranja se cene ne glede na različico znižajo še za tisočaka. Različice s prednjim pogonom in motorjema 1.4 TSI (s 125 KM) in 1.6 TDI (s 110 KM) pridejo nekoliko kasneje, od primerljivega karavanskega Leona ST pa je x-perience dražji za 1.650 evrov.

Dodatne Informacije

Več informacij o modelu na:
www.seat.si/novi_leon_x-perience

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.