Ko združite praktičnost družinskega karavana z močjo, ki bi jo zavidali tudi superšportniki, dobite Manhart MH3 800 Touring. Ta BMW M3 Touring je bil deležen obsežnih nadgradenj, ki so ga popeljale v povsem novo dimenzijo zmogljivosti. Zmore namreč 855 konjskih moči za vsakodnevne poti v trgovino. Dobrodošli v svet, kjer ima karavan več moči kot večina Ferrarijev.
Osnova za to mojstrovino je že tako impresivni BMW M3 Touring, ki ga poganja 3,0-litrski vrstni šestvaljni motor S58 z dvema turbinama. Serijsko ta motor proizvede 503 konjskih moči (375 kW) in 650 Nm navora, a pri Manhartu se s tem niso zadovoljili. Po njihovem posegu motor MH3 800 razvije osupljivih 855 konjskih moči (637 kW) in 1.090 Nm navora. To je skoraj 30-odstotno povečanje moči, ki ga je nemogoče prezreti.
Takšen dvig zmogljivosti ni mogoč brez obsežnih tehničnih nadgradenj. Motor MH3 800 so opremili s kovanimi bati in ojnicami, povečali tlak v obeh turbinah ter dodali večji intercooler podjetja Wagner Tuning. Za optimalno hlajenje in zanesljivost so dodali še karbonatni sesalni sistem ter izpušni sistem iz nerjavečega jekla, ki je nastal v sodelovanju z Remusom. Celoten sklop so združili z nadgrajeno osemstopenjsko avtomatsko menjalnikom, ki je sposoben prenesti povečan navor in moč. Seveda s oposegli tudi v računalnik in ostale optimizacije.
Vozna dinamika za popolno izkušnjo
Kljub temu da MH3 800 Touring ohranja standardne karbonsko-keramične zavore BMW M, ki so že v osnovi dovolj zmogljive, je bil celoten podvozje deležen izboljšav. Vozilo je opremljeno z nastavljivimi vzmetmi H&R, ki omogočajo prilagoditev višine in trdote, kar zagotavlja odlično lego na cesti in izjemno stabilnost pri visokih hitrostih.
Manhart ni pozabil niti na estetiko. Vozilo je opremljeno z agresivnim body kitom iz karbonskih vlaken, ki vključuje sprednji spojler, stranske pragove, zadnji difuzor in subtilne strešne spojlerje. Zunanjost krasijo značilni zlati Manhartovi dekorativni trakovi, ki še dodatno poudarjajo ekskluzivnost vozila. K temu dodajo še ogromna kolesa, ki merijo 20 palcev spredaj in 21 palcev zadaj, obuta v pnevmatike dimenzij 285/30ZR20 spredaj in 305/25ZR21 zadaj.
Praktičnost sreča eksces
Čeprav gre za zver na cesti, MH3 800 Touring ohranja vse prednosti družinskega karavana. Prostorna notranjost, napredni infozabavni sistem BMW in izjemno udobje zagotavljajo, da se vozilo ne ustraši vsakodnevnih nalog. Manhart notranjosti sicer ni bistveno spreminjal, a pričakujemo, da so uporabljeni vrhunski materiali in unikatni detajli, ki dodatno zvišujejo občutek prestiža.
Kaj pa cena?
Če želite MH3 800 Touring parkirati v svoji garaži, boste morali globoko seči v žep. Osnovna različica BMW M3 Touring stane okoli 115.000 evrov, Manhartove predelave pa ceno povišajo na vrtoglavih 211.894 evrov. A cena vključuje ekskluzivnost, tehnično dovršenost in dejstvo, da vozilo ni zgolj karavan, ampak prava umetnina na štirih kolesih. Žal je vozilo na voljo le na evropskem trgu, saj standardni BMW M3 Touring v ZDA ni naprodaj.
Zaključek
Manhart MH3 800 Touring ni zgolj avtomobil; je izjava. Izjava, da je praktičnost lahko izjemno zabavna in neustrašno zmogljiva. S svojo brutalno močjo in vsakodnevno uporabnostjo ponuja najboljše iz obeh svetov. Je res drag, a za tiste, ki si želijo nekaj edinstvenega in nepozabnega, je vsekakor vreden pozornosti. Pripravite se na vprašanja, občudujoče poglede in zavistne vzdihljaje, saj boste na cesti vozili eno najmočnejših in najbolj ekskluzivnih družinskih vozil na svetu.