fbpx

نظارات على أرضية المتحف – دليل على أن الفن يمكن أن يكون أي شيء هذه الأيام!

Umetniška potegavščina z očali

''Danes živimo z zavestjo, da je umetniški predmet lahko karkoli in umetnik kdorkoli,'' je dejal akademski kipar Marjan Drev. Tako kot on se tudi mi ne strinjamo s tem, čeravno danes meja ni več, kajti če sta lahko umetnost lopata za sneg in pisoar, je lahko umetnost karkoli! Zadnji tak primer je prizor iz muzeja moderne umetnosti v San Francisu, kjer so najstniki na skrivaj na tla položili očala, obiskovalci pa so jih zamenjali za umetniško instalacijo in se odzvali pričakovano. Ne, niso se namrdnili, pač pa so se poskušali karseda vživeti v to ''umetniško'' delo, nekateri pa so ''delo'' celo vneto fotografirali.

Kako si razlagate فن? Je umetnost oblika ustvarjanja, katerega namen je ustvarjanje del z estetsko vrednostjo, ali je umetnost ohlapen pojem, ki je v različnih obdobjih pomenil različno? Danes je umetnost lahko karkoli in zanjo ni treba več biti izšolan umetnik. Če številne primere sodobne umetnosti gledamo skozi prizmo umetnosti kot besede, ki je prevod latinske besede ars, ta pa je prevod grške besede techneمما يعني مهارة, potem številnih del, ki jih danes uvrščamo pod umetnost, tam nekoč ne bi našli. Zakaj? Veščine upoštevajo niz nekih pravil, na katere pa se številni današnji kvaziumetniki požvižgajo. Nekoč brez upoštevanja pravil ni bilo umetnosti. Pika. Zato lahko zaključimo, da je beseda umetnost danes zlorabljena v številnih primerih, njena vrednost pa se meri po tem, koliko je nekdo zanjo pripravljen odšteti, ne po toliko po estetski plati.

اقرأ أكثر: أثارت المجموعة البهلوانية السلوفينية Dunking Devils إعجاب برنامج المواهب البريطانية

''Umetnik'' na delu.
”Umetnik” na delu.

Najnovejši dokaz je potegavščina ameriških najstnikov, ki so si pošteno privoščili obiskovalce muzeja moderne umetnosti v San Franciscu (San Francisco Museum of Modern Art). Skrivaj so namreč na parketu ”razstavili” نظارات, obiskovalci pa so jih zamenjali za عمل فني in jih občudovali kot vsako drugo delo ter iskali njegove metafizične pomene. Kaj se jim je podilo po glavi, ni znano, a od leta 1917, ko je na razstavi neodvisnih umetnikov v New Yorku Marcel Duchamp kot umetniško delo predstavil narobe obrnjen pisoar, se zdi, da je umetnost kot pojem resno izgubila  vrednost, ljudem pa so močno padla merila, kar dokazujejo tudi te fotografije, ki so jih najstniki posneli na skrivaj. Mogoče njihova umetnina ni neprecenljiva, je pa neprecenljiva njihova potegavščina.

معكم منذ 2004

من سنة 2004 نحن نبحث في الاتجاهات الحضرية ونبلغ مجتمع المتابعين لدينا يوميًا بأحدث ما في نمط الحياة والسفر والأناقة والمنتجات التي تلهم بشغف. اعتبارًا من عام 2023 ، نقدم محتوى باللغات العالمية الرئيسية.