fbpx

سيات إيبيزا سبورت 1.4

هذه المرة استضاف مرآبنا أصغر طراز من المقعد الإسباني - إيبيزو سبورت. في حالتنا، كانت كلمة Sport تعني حزمة المعدات التي تجعل اختبار إيبيزا يبدو أكثر رياضية. خارجياً، انعكس ذلك في مصدات أكبر، وعجلات مصنوعة من السبائك الخفيفة، وهيكل منخفض...

Tokrat je naša garaža gostila najmanjši model iz španskega Seata – ibizo sport. Sport je v našem primeru pomenilo paket opreme, zaradi katerega je imela testna ibiza športnejši videza. Navzven se je to kazalo v zajetnejših odbijačih, platiščih iz lahke litine, nizkopresečnih pnevmatikah in živi rdeči barvi. Kupejevski videz je poudarila tudi skrita kljuka zadnjih vrat. Športna je bila tudi notranjost: dvobarvna armatura, trikraki, v usnje oblečeni volan, aluminijasti elementi prestavne ročice in seveda športni sedeži z odličnim bočnim oprijemom. Pod motornim pokrovom je bil 1,4-litrski bencinski motor z močjo 63 kW, ki se prek 5-stopenjskega ročnega menjalnika prenaša na prednji par koles. Avtomobil se je zaradi svojih dimenzij še najbolje izkazal med vožnjo po mestu, na avtocesti pa bi bil dobrodošel še kakšen dodaten kilovat, čeprav je končna hitrost solidna. Presenetila nas je tudi dobra lega, le prtljažnik s slabimi 300 litri prostornine je za daljše družinske izlete in nakupovanje pohištva premajhen. 

النبض الحضري للسيارة

Kot smo že zapisali je ibiza s 4 metri dolžine doma predvsem v mestu, četudi je med daljšimi vozili v svojem segmentu. Poraba goriva med vožnjo po mestu je motorju primerna in znaša 8,2 litra na 100 prevoženih kilometrov, čeprav bi bila lahko tudi nižja. Za potrebe večjih nakupov lahko podremo zadnjo deljivo klop, čeprav je zlaganje klopi, če želimo imeti vsaj približno ravno dno prtljažnika, sorazmerno zamudno. Tudi notranja obdelava prtljažnika je med enostavnejšimi. Smo bili pa zato toliko bolj navdušeni nad nastavljivim opozorilnikom prekoračitve hitrosti, ki pride v mestu še kako prav. V primeru, da nastavljeno hitrost prekoračimo, se oglasi pisk.

ودية الوالدين

Testna ibiza je imela dodatno vgrajen izklop sovoznikove zračne vreče, česar bodo vesele mamice, ki prevažajo svoje otroke v otroškem sedežu pritrjenem na sovoznikov sedež. Zadnja klop je opremljena z dvema ISOFIX sidriščema. Vseeno pa zaradi majhnega prtljažnika menimo, da je ibiza predvsem drugi avto v družini – če imate seveda otroke. Zaradi športnejšega videza bodo po njem radi posegali tudi moški.

لاحظنا

Med stvari, ki so nas pri testni ibizi najbolj prepričale, zagotovo sodi samodejna klimatska naprava, sicer del dodatne opreme. Ljubitelji glasbe boste veseli kar dveh vtičnic: AUX IN in USB. Med vožnjo si pri upravljanju z radiom lahko pomagamo z obvolanskimi kontrolami. Edino, kar nas je pri radiu zmotilo, je odsotnost številčnih tipk za shranjevanje radijskih postaj. Nekaj težav pa smo imeli tudi s povezovanjem telefona z Bluetooth napeljavo – dopuščamo seveda možnost, da smo se je slabo lotili. Kar se tiče odlagalnih površin so te v ibizi bolj skopo odmerjene, predvsem tiste na sredinski konzoli – vsaj za naš okus. Smo bili pa zato bolj navdušeni nad enostavno, a učinkovito rešitvijo okroglih šob zračnikov, ki so bili odličen kontrast svetlim delom armature. Ko smo že pri pohvalah, gredo te nevtralni legi ibize v ovinkih, četudi avtomobil ni imel vgrajenega sistema za nadzor stabilnosti ESP. Odlični so tudi športni sedeži z ustreznim bočnim oprijemom. Koristna funkcija so meglenke, ki so pri nizkih hitrostih ob zavijanju osvetljevale »mrtvi kot«. Malce manj pa smo bili navdušeni nad dejstvom, da je bil predal pred sovoznikom neosvetljen. Neosvetljena so bila tudi kozmetična ogledalca v senčnikih. Malček nepraktična je tudi postavitev nekaterih stikal, in sicer tistih za gretje zadnjega stekla, aktivacijo centralnega zaklepanja in vklop vseh štirih smernikov. Omenjena stikala so inženirji postavili pred prestavno ročico, če gledamo v smeri vožnje.

التقنية والسعر

Mere vozila (v mm): 4052x1693x1445; moč motorja: 63 kW (85 KM); končna hitrost: 175 km/h; poraba goriva (mestna/izvenmestna/kombinirana): 8,2/5,1/6,3 l/100 km; emisija CO2: 149 g/km; prostornina prtljažnika: 292 l; cena testnega vozila (brez popustov): 14.228 EUR; stroški zavarovanja (AO / Super Polni Kasko z 1% odbitne franšize pri Zav. Maribor): 414,02 EUR / 545,82 EUR. 

 

 

معكم منذ 2004

من سنة 2004 نحن نبحث في الاتجاهات الحضرية ونبلغ مجتمع المتابعين لدينا يوميًا بأحدث ما في نمط الحياة والسفر والأناقة والمنتجات التي تلهم بشغف. اعتبارًا من عام 2023 ، نقدم محتوى باللغات العالمية الرئيسية.