fbpx

كاريكاتير آلان فورد كمصدر إلهام لمعشبة سريالية

من المؤكد أن قصص آلان فورد المصورة، التي نُشرت أصلاً في إيطاليا، تثير حنين الطفولة عندما قضينا ساعات وساعات في عيش القصص المثيرة للشخصيات غير العادية في مجتمع TNT السري. ومن المثير للاهتمام أن السخرية الاجتماعية، المغلفة بحجاب كوميدي، كانت الأكثر شعبية في يوغوسلافيا السابقة. بناءً على هذه الظاهرة تم إنشاء كتاب لازار داميتش بعنوان "محل الزهور في بيت الزهور" والذي تم في طبعته الخاصة دعمه بالصورة الرسومية الخيالية للمصمم فلادان سرديتش.

الخامس drugi polovici sedemdesetih let 20. stoletja je hrvaški pisatelj Nenad Brixy podal virtuozni prevod, drugje bolj ali manj nepoznanega كاريكاتير istoimenskega junaka Alana Forda, ki ga je izvirno ustvaril italijanski stripar Luciano Secchi pod psevdonimom Max Bunker. Kar je sledilo za tem, je neverjetna ikonična zgodba nadvse priljubljenega stripa، الذي zaznamoval čas in družbo nekdanje Jugoslavije, vse do danes.

Zasnovan kot kriminalka o stereotipnih tajnih agentih, združenih pod imenom TNT in delujočih pod krinko cvetličarne, ki se prevažajo z bizarnimi prevoznimi sredstvi, uporabljajo razpadajoče orožje brez streliva in skozi najrazličnejša spletkarjenja “rešujejo svet pred kriminalci”. Komičnost stripa je tako le preobleka za družbeno satiro, ki skozi revne groteskne like obravnava fašizem, družbeno razslojevanje, izkoriščanje delovne sile, oboroževanjem, pehanje za dobičkom و korupcijo. Razmere v takratni Jugoslaviji so risale podobne vzporednice, zaradi česar se je verjetno strip tudi tako močno zasidral v srca najrazličnejših generacij.

Priljubljena stripovska ikona Alan Ford. Foto: stripovionline.com
Priljubljena stripovska ikona Alan Ford. Foto: stripovionline.com

Omenjeni fenomen je v knjigi “Cvjećarnica u kući cveća” podrobneje raziskal srbski pisec, predavatelj و tržno komunikacijski strateg Lazar Džamić. Skozi rekonstrukcijo mišljenja takratnih jugoslavijskih bralcev do znatne naklonjenosti te, na eni strani depriviligerane و disfunkcionalne ter na drugi strani popolnoma nerazumsko entuziastične združbe likov, je oblikoval nekakšno študijo razumevanja družbenih pojavov, kulture و mentalitete prebivalcev Balkana.

بالتعاون مع Deutschen Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH سيكون في سلسلة محدودة izšla angleška različica, kot nekakšen kulturni vodič z rahlo nenavadnim pristopom, podarjen predvsem tujim diplomatom و poslovnežem, delujočim v Srbiji. A kar najnovejšo izdajo dela edinstveno, je njena grafična podoba, ki jo je zasnoval Vladan Srdić من Studia 360.

Herbarij surrealnega cvetja z močno večplastno sporočilnostjo.  Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Herbarij surrealnega cvetja z močno večplastno sporočilnostjo. Foto: Vladan Srdić (Studio 360).

Izhajajoč iz osrednje scene “norega” dogajanja stripov Alana Forda, cvetličarne، إنها Srdić s klasičnim oglaševalskim pristopom knjigo oblikoval v podobo herbarija surrealnih rož. Slednje bralca skladno z vsebino simbolično popeljejo v posamezna poglavja, posedujoč močno večplastno, na trenutke rahlo satirično, spet drugič duhovito sporočilnostjo. بجانب nenehnega odkrivanja kamuflažnih pomenov, vznemirljivo odgrinjanje začinijo še latinski nazivi rož kot dodatni pojasnjevalni motivi.

Le, kdo bi si mislil, da bodo tujci lahko na sofisticiran način spoznavali srbsko kulturo skozi oči grotesknih likov nekega “underground” stripa. Najnovejša herbarij različica “Cvjećarnice u kući cveća” je tako izreden dokaz alternativnega pristopa ل povezovanja različnih področij خلال moč kreativnosti.

Več podob surrealnega cvetja si lahko ogledate spodaj:

Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Foto: Vladan Srdić (Studio 360).
Foto: Vladan Srdić (Studio 360).

معكم منذ 2004

من سنة 2004 نحن نبحث في الاتجاهات الحضرية ونبلغ مجتمع المتابعين لدينا يوميًا بأحدث ما في نمط الحياة والسفر والأناقة والمنتجات التي تلهم بشغف. اعتبارًا من عام 2023 ، نقدم محتوى باللغات العالمية الرئيسية.