تتخلى سيارتا بورشه 718 بوكستر وكايمان عن البنزين وتدخلان العصر الكهربائي. ولكن لا تقلق - فهم يحافظون على المظهر والشعور والأداء الذي يحبه المشجعون. تكشف البيانات الأولية عن وصفة أكثر من واعدة.
Če bi vam pred desetimi leti kdo rekel, da bo Boxster šel na elektriko, bi se verjetno le nasmehnili in si mislili: “Pa ja, potem bo tudi 911 imel pogon na vodik!” No, tukaj smo – leto 2025, in Porsche je uradno potrdil, da bo dvojec 718 Boxster in Cayman v letu 2027 prestopil v povsem električno dobo. Bencinski modeli so v Evropi že zaključili kariero, v ZDA jim dnevi tečejo, prihodnost pa je jasna – električna.
Ampak ne paničarite. بورش ne pristopa k elektrifikaciji z mislijo “naj bo tiho in dolgočasno”. Nasprotno – prihodnja generacija 718 naj bi bila enako zabavna, še hitrejša in morda celo bolj prefinjena kot kadarkoli prej. Evo, kaj že vemo.
Zakaj Porsche elektrificira svojo športno ikono?
Preprosto – ker lahko. In ker mora. Porsche je med najbolj agresivnimi proizvajalci v prehodu na elektriko. Po Taycanu in zdaj električnem Macanu prihaja na vrsto še Cayenne EV, nato pa že čakata Boxster in Cayman. S tem Porsche dokazuje, da elektrifikacija ne pomeni konec športnih avtomobilov – pomeni le drugačno definicijo zmogljivosti.
Porsche že danes razvija in proizvaja platforme, baterije in električne pogonske sklope na najvišji ravni. Novi 718 EV bo torej izdelek z resno tehnično podlago – nič manj kot pravo orožje za ovinke.
Oblika: znana silhueta z modernim podpisom
Govorimo o Porscheju, zato ni presenetljivo, da bosta električni Cayman in Boxster ostala zvesta svoji kompaktni, čisti in nizki silhueti. A pomembno – po vohunskih fotografijah sodeč bosta precej oblikovno povezana s Taycanom, še posebej na zadku.
Spredaj bosta nosila klasičen štirielementni LED svetlobni podpis, obdan z agresivnejšimi zračnimi režami in naprednim aerodinamičnim oblikovanjem. Zadek pa – kljub govoricam o individualnem dizajnu – vse bolj nakazuje, da bo prejel Taycanovo svetlobno letev. S tem bo nov 718 bolj futurističen, a še vedno kompakten. Porsche je očitno našel ravnotežje med prepoznavnostjo in svežino.
In še ena zanimivost – čeprav zadaj ne bo več motorja, so proporci avtomobila takšni, da še vedno daje vtis sredinsko nameščenega agregata. Optični trik ali Porschejev poklon preteklosti? Morda oboje.
Pogon in platforma: električni muskulaturci
Električni Boxster in Cayman bosta temeljila na novi platformi معدات الوقاية الشخصية (منصة كهربائية متميزة), razviti skupaj z Audijem. Gre za osnovo, ki jo že uporablja novi Macan EV in prihajajoči Audi A6 e-tron.
Platforma omogoča 800-voltno arhitekturo, kar pomeni izjemno hitro polnjenje – do 270 kW na DC hitrih polnilnicah. Tako bo baterija napolnjena od 10 do 80 % v samo 21 minutah. Baterijski paket bo verjetno imel podobno kapaciteto kot Macan – torej okoli 100,0 kWh bruto (95,0 kWh uporabno).
Glede moči se pričakuje, da bodo osnovni modeli razvijali vsaj 300 KM (221 kW), medtem ko bodo močnejše različice, kot je S ali GTS, presegale 400 KM (298 kW). Morda celo več – morda bo Porsche postregel z različico “Turbo” s še višjimi številkami, kot smo jih že videli pri Taycanu (do 630 KM). Prvič v zgodovini 718 bo na voljo بالدفع على العجلات الأربع, a osnovne izvedbe bodo skoraj zagotovo ostale zvesto zadnje gnane.
Zmogljivosti in doseg
Če pogledamo Taycan in Macan EV kot referenco, potem se lahko nadejamo resnih številk. Pospešek do 100 km/h (62 mph) naj bi znašal okoli 2.8 ثانية za močnejše modele, osnovne pa bodo ciljale na okoli 4 sekunde.
Končna hitrost? Verjetno okoli 250 كم/ساعة (155 ميلاً في الساعة) – kar je več kot dovolj za električni roadster. يصل naj bi bil med 400 in 515 kilometri (250–320 milj), odvisno od konfiguracije in opreme.
Cena in prihod – بورش 718 بوكستر
Obstoječi modeli 718 Cayman in Boxster stanejo približno $74.795 oziroma $76.895, kar pomeni, da bodo EV različice nekoliko dražje. Ocenjena začetna cena:
- Cayman EV: حول $78.000 (تقريبا 72.000 €)
- Boxster EV: حول $80.000 (تقريبا 74.000 €)
Glede na inflacijo, dodatno opremo in visoko tehnologijo, ki jo bo Porsche vgradil, to niti ni presenetljivo.
Debi je predviden za 2026, prodaja pa se bo začela najverjetneje konec istega leta, kot modelno leto 2027.
Novo poglavje, ista filozofija?
Porsche se zna igrati z ognjem – a zna tudi iz njega skovati nekaj legendarnega. Elektrifikacija 718 ni zgolj tehnični premik, temveč velik kulturni korak. A če sodimo po Taycanu, potem je Porsche edini, ki zna elektriko narediti čustveno.
Vse kaže, da bo Porsche 718 EV še vedno uživaški, uravnotežen in športno nastrojen. Jasno je, da bo drugačen – tišji, z linearnim pospeševanjem in brez klasičnega zvoka motorja. A bo to slabše? Ne nujno.
Za ljubitelje zmogljivosti, dizajna in vozne dinamike bo novi Boxster/Cayman EV verjetno še bolj izpopolnjen kot kadarkoli prej. Tisti, ki prisegajo na mehanski značaj, bodo žal morali poiskati rabljeni model. A prihodnost je neizbežna – in če mora biti električna, potem naj bo narejena po Porschejevih pravilih.
2027 Porsche 718 Boxster in Cayman EV nista konec športnosti. Sta njen naslednji, elektrificirani korak – s polnim srcem in praznim rezervoarjem.