fbpx

10 trikov, da postaneš veliko bolj karizmatičen

Karizmatičen je lahko vsak, kar pomeni, da karizma ni dar, ampak nekaj, kar se lahko naučimo. Kako postati bolj karizmatičen, zato ni pogojeno s stopnjo uspešnosti, s tem, kako se oblačimo, kaj znamo in kako se predstavljamo. Karizma je tisto, kar počnemo, je magnetizem, vibracije, ki jih oddajamo, in projektor notranjih lastnosti, ki se zrcalijo prek zunanjega videza. A kaj storiti, če želite postati bolj karizmatični? O tem pa v nadaljevanju.

Postati bolj karizmatičen je želja vsakogar. Samo pomislite na tistega prijatelja, ki vas razveseli že zgolj s svojo prisotnostjo. Ki kar žari in venomer oddaja pozitivne vibracije. Pravijo, da je dojemanje osebe bolj odvisno od karizme kot od videza. In karizma ni nek skrivnostni napoj, kot tisti za Asterixa, rezerviran le za izbrance. Karizma je skrita v gestah, v mimiki obraza, v glasu, tudi v obleki. Je rezultat notranjega ravnotežja in harmonije.

Hugh Laurie je ne samo Dr. House, pač pa tudi tudi Dr. karizme.
Hugh Laurie je ne samo Dr. House, pač pa tudi tudi Dr. karizme.

Karizmo je težko definirati in velikokrat rečemo, da jo nekateri ljudje pač imajo. A naravna karizma je omejeni vir, ker vemo, da bolj, ko koga poznaš, manj ga ceniš. Toda nekateri ljudje imajo sposobnost ohranjati karizmo skozi čas. Ohranjajo odlične odnose, pozitivno vplivajo na ljudi okoli sebe in jim vseskozi dajejo občutek pomembnosti. Kdo si ne želi takšne osebe ob sebi in kdo si ne želi sam biti ta oseba? Če vam karizme primanjkuje, imamo za vas nekaj nasvetov, kako jo nadgraditi.

Več poslušajte, manj govorite

Ljudje imamo dvoje ušes in ena usta z razlogom – da bi manj govorili in več poslušali. Zato sprašujte, navežite očesni stik, smejte se, kimajte, odgovarjajte. Slednje raje počnite neverbalno kot verbalno. In to je vse, kar morate storiti, da se oseba počuti pomembno. Bodite potrpežljiv poslušalec. Ko govorite, ne trošite svojih besed za nasvete, razen če niste zanje naprošeni. Poslušanje je namreč vredno precej več kot to, da imate rešitev za vse. Kajti v veliko primerih, ko delite nasvete, pozornost preusmerite nase.

PREBERITE ŠE: Kaj je ljubezen?

Ne poslušajte selektivno

Pomislite. Poznate koga, ki med govorjenjem počne vse drugo kot to, da pozorno posluša? Se npr. obrača stran, odgovarja zelo na splošno in neprepričljivo, pogleduje na telefon, je ”v svojem filmu” … Verjetno ga. To so ljudje, ki se imajo za nekaj več od tistih, s katerim govorijo, in ki poslušajo zgolj na eno uho. A ti ljudje niso karizmatični. Karizmatični ljudje namreč pozorno poslušajo vsakogar, ne glede na njegov socialni status, barvo kože, vero …, in to na način, ki daje občutek, da imajo s sogovornikom nekaj skupnega.

Bodite pozoren poslušalec

Ne dovolite, da vaš pametni telefon ”vpada v besedo”, medtem ko se pogovarjate, prav tako ta čas ne pogledujte na zaslon računalnika ali televizije. Skoncentrirajte se le na pogovor, kajti nikoli se ne boste mogli z nekom zares povezati, če boste z ”eno nogo” nekje drugje. Podarite sogovorniku popolno pozornost. To je darilo, ki je vredno zlata in ki ga dajo le redki.

Oprah Winfrey velja za eno najbolj karizmatičnih oseb.
Oprah Winfrey velja za eno najbolj karizmatičnih oseb.

Dajajte, a ne pričakujte ničesar v zameno

Človeški odnosi niso posel, niso barantanje, niso naravna menjava. Vsaj naj ne bi bili. Karizmatični ljudje se tako razdajajo in v zameno ne pričakujejo ničesar. Če že, raje pričakujte, da se boste domov vrnili praznih rok. A bolj kot to je pomembno, da se osredotočite na to, kar lahko vi daste drugim. Edino tako boste spletli zares močno vez in v zameno dobili najlepše darilo. Spoštovanje in hvaležnost sogovornika.

Ne bodite naduti …

Edini ljudje, ki so navdušeni nad domišljavimi, nadutimi in ošabnimi ljudmi, so domišljavi, naduti in ošabni ljudje. Ostali niso.

… saj so drugi bolj pomembni kot vi

Vemo, kar vemo. Vemo, kakšne so naše možnosti, kakšna je naša perspektiva in kakšen pogled na svet. Vse to zato ni pomembno, ker si to že lastimo. Od sebe se tako ne morete naučiti nič. A česar ne vemo, je, kar vedo drugi ljudje in vsakdo, ne glede na to, kdo je, ve stvari, ki jih mi ne. To jih avtomatično naredi za pametnejše od nas samih, saj se lahko od njih nekaj naučimo.

Delite pohvale

Naj bodo sogovorniki deležni dovolj pohval in spodbud. Kaj? Ne veste, kaj dobrega so storili. Pa to je bila vendar vaša domača naloga, to, da se pozanimate o osebi. Kajti ne samo, da bodo drugi cenili vašo pohvalo, cenili bodo že samo dejstvo, da vam je zanje mar.

Premorete karizmo Jay Gatsbyja?
Premorete karizmo Jay Gatsbyja?

Izbira besed in perspektive

Previdno izbirajte besede, saj so kot bumerang. Izbor besed namreč vpliva na vedenje drugih in vedenje drugih vpliva na vas. Enako je s perspektivo. Ne greste namreč na sestanek, ampak nekam, kjer se boste srečali z drugimi. Ni vam treba v fitnes, kajti greste narediti nekaj za svoje zdravje in telo. Ne greste na prezentacijo. Greste z drugimi podeliti res kul ideje. In ni vam treba intervjuvati kandidatov za delovno mesto. Izbirate namreč super osebo, ki se bo pridružila vaši ekipi. Pomembno je torej gledišče in izbor besed, ki pomaga tudi drugim, da se počutijo bolje.

Ne širite govoric

Priznajmo. Vsi radi slišimo kakšno govorico, kakšno čenčo. Problem je, ker ne maramo, predvsem pa ne spoštujemo ljudi, ki ”svinjarijo” širijo naokoli. Ne smejte se drugim, kajti potem se bodo prisotni spraševali, če se ob drugačni zasedbi ne smejite tudi njim.

Priznajte svoje napake

Karizmatičnost in uspešnost nista soodvisni. Morda se ustvarja tak občutek, a ko ugasnejo reflektorji, imajo nekatere zvezde karizmo kot skala. Bodite skromni in priznajte svoje napake. Pokažite, da so bile dobra šola, da ste jih vzeli kot lekcije, ne pa kot nekaj, kar morate skrivati pred drugimi in česar vas je neizmerno sram. Priznajte si jih, sprijaznite se z njimi, saj jih le tako nihče ne bo mogel uporabiti proti vam. Naj bodo torej vaše orožje in ne orožje proti vam. In edino to omogoča implementacijo naslednjega nasveta. Smejte se tudi samemu sebi, kajti potem se bodo drugi smejali z vami in ne vam.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.