shutterstock_743446780
Utrip mesta · mobilno

Na naših cestah lahko videvamo vedno več električnih avtomobilov. Pri tem se lahko potegujemo za subvencijo ali kredit, s katerim je nakup električnega avtomobila postal ugodnejši in atraktivnejši.

Avtomobilski svet bo v prihodnje občutno drugačen, saj je elektrika tista, ki nam bo krojila prihodnost. Skoraj že ni avtomobilskega proizvajalca, ki v svoji ponudbi ne bi imel takšne ali drugačne oblike elektrificiranih avtomobilov. Da bo prestop s črpalke na polnilnico lažji, nam lahko z različnimi ukrepi pomaga tudi država. Ta namreč prek Eko sklada ponuja finančne ukrepe, ki spodbujajo nakup okolju prijaznih vozil. In kateri so trije bistveni razlogi, da bi kupili električni avtomobil že danes?

1. Subvencija Eko sklada Slovenije
2. Kredit do 40.000 evrov
3. Boniteta na službena vozila

1. Subvencija Eko sklada Slovenije

Eko sklad oziroma Slovenski okoljski javni sklad deluje na področju okoljskih naložb, varstva okolja in trajnostnega razvoja. Ena izmed njegovih nalog je tudi spodbujanje ekološko usmerjenih rešitev v obliki subvencij. Za električni avtomobil je možno pridobiti subvencijo v višini do 7.500 evrov, za preostale oblike elektrificiranih avtomobilov pa so lahko te tudi nižje. Spodbude so se začele v letu 2004, ko so subvencionirali 3 nakupe električnega avtomobila, v letu 2018 pa jih je bilo že 190.

2. Kredit do 40.000 evrov

Eko sklad ponuja tudi kredite, ki so namenjeni okoljskim, trajnostnim in drugim naložbam. Med njih spada tudi ugodno kreditiranje ob nakupu novega ali rabljenega električnega avtomobila. Pridobimo lahko med 1.500 in 40.000 evri kredita, z obrestno mero trimesečni Euribor + 1,3 %. Doba odplačevanja je lahko do 10 let. Kreditiranje Eko sklada ni omejeno s strani nedavnih ukrepov Banke Slovenije, saj ne gre za komercialno banko ali hranilnico. Če bi se odločili za kredit v višini 40.000 evrov in ga odplačevali 10 let, bi bila naša mesečna anuiteta 355,65 evra. Ko razmišljamo o kreditu, moramo k stroškom prišteti še stroške zavarovanja, stroške vodenja kredita in stroške sklenitve kreditne pogodbe.

3. Boniteta na službena vozila

V tem primeru gre za boniteto davčnega vpliva uporabe službenega avtomobila v zasebne namene. Če zaposleni uporablja službeni avtomobil v zasebne namene, se to šteje kot ugodnost, s tem pa se zviša davčna osnova zaposlenega. Do zdaj je bila ta meja postavljena na 1,5 % nabavne vrednosti avtomobila mesečno. Pri električnem avtomobilu je tudi to drugače. Tako imenovana boniteta je v tem primeru le 0,3 %, kar je zagotovo opazna razlika. Nemalokrat se namreč zgodi, da pade zaposleni v višji dohodninski razred, pri čemer lahko utrpi večje finančne posledice. Z uvedbo ugodnejše bonitete bo verjetnost, da se to zgodi, občutno manjša. Seveda so tudi v tem primeru določene izjeme, njihovo poznavanje pa zahteva poglobljeno znanje delovanja davčnega sistema.

Pomisliti je treba tudi na dejstvo, da se subvencije in krediti z izredno nizko obrestno mero ne bodo podeljevali večno. Ko bo dosežena kvota električnih avtomobilov, ki bo zadostovala usmeritvi Eko sklada, ali ko bo teh že preveč, te subvencije za državo preprosto ne bodo več aktualne.


4lhmQmarAfccHF1575988911 Luksuzne smuči Bomber x Bentley s 24-karatnim zlatom Nissan GT-R50 by Italdesign Nissan GT-R50 by Italdesign: sanje so se uresničile Jaguar F-type Jaguar F-type Coupé 2021: zapeljive obline nove različice Fabian Kirchbauer Photography To so najboljši družinski avtomobili 2020 ·