100762428
V zraku · trend

Beograd slovi kot odprto mesto, ki nudi umetnikom in kreativcem razcvet na vseh področjih. Mogočne palače, široke avenije in zgodovinski objekti pričajo o zgodovini, ki se kaže v vsakem trenutku.

Njihova tradicija in metropolitanski duh opozarjata nase na vsakem koraku. Mesto ponuja mnogo kreativnih postojank, umetniških galerij, dizajnerskih trgovin ter butikov, hotelov, lokalov in klubov.

“Dizajn je ključna stvar in uspešen dizajn prepleta tri glavne sestavine, ki so ideja, emocija in kreacija. In to je BDD.”

Nakupovalno središče Čumićevo sokače, ki je svoj vrhunec in slavo doživelo v 90. letih prejšnjega stoletja, zatem pa v času Miloševićevega režima, protestov in vojne ugasnilo, samevalo in razpadalo, ima zanimivo zgodovino. Tu je že v 30. letih prejšnjega stoletja zrastel prvi trgovski center v prestolnici, kar je bilo v tistem obdobju za prebivalce prava fascinacija. Velik uspeh je doživelo na začetku 90. letih, ko je ponujalo izdelke komercialnih blagovnih znamk, ki so v tistem času veljale za prestižne. Dvonadstropni center je cvetel, posel je tekel. Za primerjavo takrat v Ljubljani še nismo izkusili tovrstnega sveta komercialnih znamk na enem mestu. S tem nam je postregel BTC v zapuščenih halah mnogo pozneje. Zatem so prišla žalostna, burna leta, ki so prinesla nemire in vojno, zato je nakupovalno središče samevalo in propadalo več kot deset let. Praznim lokalom je cena padla, kar so izkoristili mladi oblikovalci. Skupina več kot 20 beograjskih mladih, neuveljavljenih oblikovalcev se je organizirala, združila in zakupila 15 lokalov ter tako omogočila nekoč slavnemu centru, da znova oživi. Prvega novembra 2010 so odprli prenovljeno, nekoč slavno nakupovalno središče, preimenovano v Choomich Design District.

Nova preobleka
Pri izvedbi so sledili ideji dveh pobudnikov, Bojana Milisavljevića in Marka Nenadića, ki ustvarjata pod blagovno znamko Punkuffer. S svojo idejo sta želela slediti vsem večjim svetovnim mestom z ulico, avenijo, ki predstavlja mlade domače oblikovalce. Zato sta lokalne oblikovalce, ki niso vedeli, kako bi začeli svojo profesionalno pot, združila v eno zgodbo. Prenovljen trgovski center na enem mestu združuje različne oblikovalce in umetnike, ki so sami uredili in prenovili vse lokale. Večino trgovinic so zasedli modni oblikovalci, nekaj je dizajnerskih trgovin, ki prodajajo predelane starine DUB in vintage redizajniran porcelan Remake, pred kratkim pa je svojo trgovino z blagovno znamko FUTRO odprl tudi priznan oblikovalec Slavimir Stojanović. Prednjačijo umetniki ali oblikovalci, ki se že vrsto let trudijo iz svojega imena narediti blagovno znamko. Danes je skupaj 36 blagovnih znamk ali oblikovalskih imen, kot so: No Brothers No Sisters ‒ Tijana Pavlov, SetreS, Budislava Keković, Ana Ljubinković , Remake (Jovana Božović in Antea Arizanović), Dejan Despotović, Marija Stanišić,Tamara Radivojević, Atelje Alternativa ‒ Daniela Glišić & Tijana Cvetković, Damsel in distress ‒ Lingerie ‒ Olga Marković, Imi, Studio Prostor, Punkuffer, Get Up ‒ Jasmina Vujović, Peđa Nerić, Fundus, Emilija Petrović, Vladimir Stojanović, Galerija Masniković, DUB, Iskra, Modle ‒ Aleksandra Lalić & Vesna Kracanović, DNK, Leonora in GRQ, Atippi, Delusion, Dejana Ivanišević & Damir Trtovac, Principessa Ana, Fashion Victim ‒ Rename, Ivana Murišić, Greška, Leila Ennetah, Futro. Ob prvi obletnici prvega srbskega dizajnerskega mesta sta jih podprla tudi skupščina mesta Beograd in župan mesta, s čimer sta dobila avtentičnost in potencial tega koncepta večji pomen. Ob tej priložnosti so spremenili tudi ime centra iz Choomich Design District v Belgrade Design District (BDD).

Oblikovalsko mesto
BDD ni klasično nakupovalno središče, v arhitekturnem smislu je odprtega tipa, saj deluje kot soseska. Odprto pa je tudi njihovo razmišljanje, saj ne poznajo zaplankanosti in ljubosumja, zato neodvisni modni oblikovalci v BDD sprejemajo medse tudi nove kreativce, pri čemer ne poznajo selekcije. BDD je mesto, kjer lahko oblikovalce tudi spoznamo, saj jih kar nekaj tudi ustvarja v svojih trgovinah. Celotno središče diha v ritmu kreativnosti, vsaka trgovina je drugačna, odvisna od poetike oblikovalca, ki jo je opremil. Ponudba se razteza od modnih oblačil, nakita, perila, dodatkov za dom do umetniških del. Posebno atmosfero pričarajo tudi umetniške galerije, interier studii in lokali. Pogosto prirejajo dogodke, nakupovalne noči (shopping nighte), praznujejo valentinovo, 8. marec, božič in novo leto, rojstni dan BDD 1. novembra, poleg tega pa čutijo dolžnost tudi do humanitarnih vzgibov in zbirajo denar za otroke v sirotišnici. Nemalokrat lahko v BDD srečamo tudi živali, saj v omenjenem oblikovalskem kolektivu deluje tudi Tijana Pavlov, ki ni le ljubiteljica živali, temveč tudi dejavna aktivistka. Zato so psi ali mačke brez doma zaželeni v BDD. Glede na to, da se nahajajo na turističnem zemljevidu Beograda, jih obišče tudi mnogo turistov. Če se kdaj odpravimo v Beograd, se spomnimo na BDD. Med sprehodom skozi center pojdimo čez Trg republike, mimo palače Albanija, po Makedonski ulici in poiščimo vhod v Belgrade Design District. Stoji nasproti hotela Moskva …

Plan: kje nakupovati, jesti, iti na pijačo ali prenočiti?

1. PullMy Daisy je 2nd hand shop, ki nas popelje med izume dizajnerjev, ki jih do zdaj nismo imeli priložnosti videti. Užitek se je pomešati med nakit, plošče, avtentične kolekcije oblačil, ročno izdelan nakit, posebne kolekcije modnih dodatkov in redke izdaje revij in časopisov.

2. Pinjunky je blagovna znamka Aleksandra Topića, ki študira grafične komunikacije, ukvarja pa se z grafičnim dizajnom, fotografijo, oblikovanjem majic in brošk. Njegov najljubši modni dodatek so že od nekdaj prav te, zato jim je z vso ljubeznijo namenil svojo blagovno znamko. Prva kolekcija vsebuje 15 kompletov, prav vsi pa so grafično močni, kar ni presentljivo glede na avtorjevo ozadje.

3. Supermarket concept store je mesto znotraj mesta. Je prostor, kjer se spajajo moda, dizajn, glasba, založništvo, umetnost in gastronomija. Obvezen ogled za vse kreativce in vizualno lačne. Sledi razvajanje v restavraciji, trgovini, lepotnem kotičku, vinskem baru, spaju, cvetličarni ali umetniškem kotu. Prva konceptualna trgovina v Beogradu je zaživela novembra 2008.

4. Lifedesign hotel je nameščen v samem centru mesta, le nekaj minut hoje od pešcone, slavne ulice Kneza Mihajlova, narodnega muzeja in narodnega gledališča, Kalemegdanskega parka, Beograjske trdnjave in stare boemske četrti Skadarlije. 46 sob in 6 luksuznih apartmajev je dizajnersko opremljenih, po napornem dnevu pa si lahko privoščimo razvajanje v kozmetičnem in spa centru ali ob izbranih specialitetah v restavraciji.

5. Designer’s House bo pritegnila modne navdušence, ki iščejo kreacije domačih dizajnerjev. Modna trgovina v srcu mesta v luksuzno opremljenem ambientu ponuja izdelke oblikovalcev Vladimirja Lazarevića, Dejana Momčilovića, Danka Karovića, Jovana Markovića, Deerspotterja, Katarine Vučetić,Tijane Žunić, Ive Bošković in drugih.

6. Superkvart je nova nakupovalna cona, ki se razteza čez ulice Kralja Petra, Uzun Mirkovu in Zmaja od Noćaja. Zasedajo jo modni ateljeji, butiki, ekskluzivne parfumerije, frizerski saloni in priljubljeni lokali. Med obiskom Beograda si vzemimo čas tudi za sprehod skozi butike Irene Grahovac, Suzane Perić, Fratelli Rossetti, Distante, Pinko, Quadro, Patrizia Pepe, Graffiti, Alta Moda, Euromoda, IT plus, čevlje Opačić, Inglot, Metropoliten, Style at home, WannaBE and toy, Metodo Rossano Ferretti, Gaston, Bar Central, Pub Eleven in Elixir juice bar.

7. Beograd Art Hotel bo premamil vse, ki se v modernem, butičnem stilu interierja dobro počutijo. Nahaja se v srcu mesta in ulice Kneza Mihajlova, samo par minut hoje od kulturnozgodovinskih objektov. Izbiramo lahko med štirimi različnimi vrstami sob, prav vse pa so opremljene v prefinjenem italijanskem stilu.

8. Klub Idiot je postal priljubljeno mesto za mlade umetnike vseh smeri. Vrtijo predvsem glasbo 80. let, rock, new wave in elektronsko glasbo. Poleti se druženje preseli na čudovito teraso, ki je sicer majhna, a zelo prijetna.

9. Plato Pub je v objektu filozofske fakultete, v njem pa so se zbirali privrženci večjih protestov v 90. letih. Dandanes si lahko čez dan privoščimo kavo na terasi, zvečer pa uživamo v poslušanju jazz koncerta. Pijača je sicer nekoliko dražja kot v drugih lokalih v Beogradu, vendar lokacija, šarm in tradicija prevladajo in upravičijo tudi ceno. V ponudbi imajo tudi hrano, ki jo strežejo v restavraciji Plato.

IMG_6013 Barbie – plastična ikona v Da Vincijevi preobleki GERMANY-MUNICH-FESTIVAL-DRINK-LIFESTYLE-BEER-OKTOBERFEST Instagram vtisi iz letošnjega Oktoberfesta Screen-Shot-2013-10-03-at-11.08.04-AM Facebook odpira stanovanjsko naselje v vrednosti 120 milijonov dolarjev Greenline 33 Hybrid Jerneja in Japca Jakopina za Seaway Group. Silent Revolutions in Philippe Starck na tednu oblikovanja v Moskvi · · · ·