fbpx

BMW i3 – Da bo nebo tudi v prihodnosti sijalo tako modro

I3 je BMWjev prvi serijski električni model, ki po merah spada v B-segment, prinaša pa celo vrsto tehnoloških presežkov, kakršni sta kabina iz karbonskih vlaken ter sendvič konstrukcija, ki občutno znižata težo in težišče ter izboljšata ekonomičnost in vozne lastnosti vozila. V Nemčiji je naprodaj za 34.900 evrov, pri nas ga zaradi slabše infrastrukture še ne bo.

Na obliko se je treba sprva navaditi, ampak ga hitro vzljubiš, saj deluje prikupno, predvsem pa kar izžareva naprednost in premium poslanstvo Tudi platišča so izdelana tako, da avto čim bolje vrtinči zrak, posebnost pa predstavljajo dimenzije gum, ki so zelo ozke in nameščene na 19- ali celo 20-palčna platišča.
Na obliko se je treba sprva navaditi, ampak ga hitro vzljubiš, saj deluje prikupno, predvsem pa kar izžareva naprednost in premium poslanstvo Tudi platišča so izdelana tako, da avto čim bolje vrtinči zrak, posebnost pa predstavljajo dimenzije gum, ki so zelo ozke in nameščene na 19- ali celo 20-palčna platišča.

Električni pogon je alternativa klasičnemu bencinskemu in dizelskemu že veliko dalj časa kot si večina ljudi misli, največji problem v preteklosti sta bila le cena in s tem preboj tovrstnih avtomobilov na trg in tudi moč naftnih lobijev, ki so venomer trdili, da elektrika kljub ničnim emisijam ni neoporečna, saj se za proizvajanje elektrike, ki poganja tovrstne avtomobile. Kljub temu generirajo škodljive emisije.

Ampak če bi šli tako daleč, potem lahko klasičnim fosilnim gorivom najdemo še celo vrsto načinov onesnaževanja našega z emisijami že dokaj zasičenega okolja in zato lahko rečemo vsaj, da elektrika je ena najčistejših oblik pogonskih goriv, ki danes trka na vrata glasneje kot kdajkoli.

Ko odprete par bočnih vrat pred vami zazeva ogromna odprtina, saj vozilo nima B-stebrička, prostornost pa je v obeh vrstah presenetljivo dobra. Lahka gradnja je vidna na vsakem koraku, tako pri tankih sedežih, kot materialih v kakršne je odeta armaturna plošča, ki deluje zelo posebno saj je iz reciklirane plastike.
Ko odprete par bočnih vrat pred vami zazeva ogromna odprtina, saj vozilo nima B-stebrička, prostornost pa je v obeh vrstah presenetljivo dobra. Lahka gradnja je vidna na vsakem koraku, tako pri tankih sedežih, kot materialih v kakršne je odeta armaturna plošča, ki deluje zelo posebno saj je iz reciklirane plastike.

Za to so poskrbeli tudi pri BMWju, ki so pred kratkim kupcem ponudili prvi serijski električni model bavarske znamke, ki po klasifikaciji in merah spada v B-segment enoprostorsko naravnanih vozil (se pravi mu najbližjo konkurenco predstavljajo opel meriva, nissan note in podobni), posebnost pa predstavlja potniška kabina, ki je v celoti izdelana iz karbonskih vlaken in s tem več kot 100 kilogramov lažja od klasične jeklene. Jeziček na tehtnici tudi z drugimi “varčevalnimi” prijemi pokaže za elektriko “rahitičnih” 1.195 kilogramov temu primerna pa je tudi ekonomičnost, kjer doseg z enim polnjenjem znaša do 160 kilometrov, proti doplačilu pa je tega s pomočjo “rage extenderja” v obliki bencinskega dvovaljnika, mogoče povečati na preko 250 km.

Za pogon “osnovne” različice pa skrbi električni sinhroni motor s 125 kW/170 KM in navorom 250 Nm, s katerim i3 doseže hitrost 150 km/h (po nemških avtocestah šlo je tudi malenkost preko), pospešek do stotice pa znaša vsega 7,2 sekunde. Za pogon skrbi 18,8 kW/h li-ion baterija shranjena v dvojnem dnu, med obema kolesnima osema, kar zagotavlja nizko težišče in boljšo razporeditev teže, polniti pa ga je mogoče prek standadne 230 V vtičnice (osem ur polnjenja) ali prek polnilne postaje, ko je 80 odstotkov na voljo po 30 minutah.

Voznik pred seboj nima klasičnih merilnikov, temveč dva digitalna zaslona, kjer se izpisujejo vsi podatki glede hitrosti, dosega in ostalega. Gledano kot celota pa je kabina prečiščena, a zaradi premium materialov in opreme vseeno prestižna.
Voznik pred seboj nima klasičnih merilnikov, temveč dva digitalna zaslona, kjer se izpisujejo vsi podatki glede hitrosti, dosega in ostalega. Gledano kot celota pa je kabina prečiščena, a zaradi premium materialov in opreme vseeno prestižna.

Z oblikovnega stališča je zunanja podoba BMW i3 sicer (dovolj) prepoznavno BMWjevska, čeprav futuristično ukrojena, predvsem gledano z boka, kjer se pogled zaustavi pri samosvoji bočni liniji, ki je posledica različno dolgih bočnih vrat in nasploh posebnega vpetja vrat, ki se odpirajo vsaka k sebi in k mizi prinesejo boljšo prostornost potniške kabine in lažje vstopanje vanjo. Z boka je i3 tako velik posebnež, se pa taisti motiv ponavlja tudi na prednjem delu, pri povsem pokritih ledvičkah, ki značilno pomenita motorno masko, kakor tudi izgledu zadka, kjer so prtljažna vrata v celoti iz stekla, luči pa so postavljene pod steklo, njihova svetloba pa proseva skozi.

I3 pa preseneti predvsem z notranjo prostornostjo, saj je centimetrov za potnike v milimeter manj kot štiri metre dolgemu in 1,77 metra širokemu vozilu resnično precej. Ker je motor vgrajen neposredno nad zadnji pogonski par koles, ni potrebe po “tunelu” med sedeži, tako da je tudi za zadnja potnika sedenje presenetljivo dobro in prostorno. Ni B-stebrička, tako da je dostop prek “samomorilskega” zadnjega para vratc (dobesedno) na zadnjo klop razmeroma enostaven. Prtljažnik ponuja osnovnih 260 litrov prostora, za prvo silo je mogoče nekaj drobnarij spraviti tudi v manjšo luknjo pod prednjim “motornim” pokrovom.

Še besedo ali dve o vožnji – kot pri vseh električnih vozilih tudi pri i3 pospešek riše nasmešek na obraz, saj gre za zelo poskočno vozilce, ki se pri pospeških lahko primerja tudi s kakšnim športnim kupejem. Do prve stotice je namreč potrebnih le dobrih sedem sekund, na vsak pritisk na stopalko za plin, pa se i3 odzove hitro in njegova hitrost bliskovito narašča. Vse do končnih 150 km/h, čeprav je nam na nemških avtocestah v okolici Rupholdinga uspelo doseči tudi hitrost 155 km/h.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.