0000-cover-i3
Utrip mesta · mobilno

BMW z modelom BMW i3 prav te dni stopa na pot elektrifikacije svojih vozil, kot prva premium znamka. Novi BMW i3 je že v proizvodnji, kupci pa bodo lahko stopili v prihodnost avtomobilske industrije že čez kakšen mesec.

BMW je uradno stopil na trg EV (elekrtičnih vozil) z modelom BMW i3 in znanilci elektrifikacije avtomobilov, kot je podjetje Tesla bodo pod velikim pritiskom tega avtomobilskega velikana, ki se tovrstnih zadev saj v dosedanji praksi loti temeljito in predvsem uspešno. Spoznajte novega BMW i3, ultimativno urbano električno vozilo prihodnosti.

Je že tako, da pogled v prihodnost ni ravno poceni. In tako je tudi z BMW i3, katerega cena se bo začela pri okroglih 30.000 eur (odvisno od trga in davkov) in končala za najbolj opremljeno različico nekje pri 40.000 eur. Glede nato, da gre za relativno malo mestno vozilo, katerega največja težava je tudi precej mali doseg, verjamemo, da BMW i3 ne bo vozilo za mase temveč bolj kot ne butični izdelek, za ljubitelje novosti in geeke po vsem svetu.

BMW pa se bo na tem vozilu (BMW i3) učil in črpal bogato podatkovno zbirko o rabi električnih vozil. Pri BMW se točno zavedajo dejstva, da pričujoč izdelek ni najboljše električno vozilo na svetu temveč prvi korak v smer, ker se bodo naučili kako takšno vozilo narediti. Tudi neposredni konkurent kot prvi v tem segmentu – Tesla je naredil primerljivo zgodbo z vozilom Tesla Roadster, kateremu le lani sledil še že skoraj legendarni Tesla model S, ki proizvajalca v razvojnem smislu stal le dobri vseh stroškov razvoja roadsterja.

Blagovna znamka BMW i je vsekakor napoved tega prozivajalca, da močno verjame v električna vozila in da sprejema to pot kot pot prihodnosti. Oblikovni jezik, ki ga pri tem uporablja blagovna znamka (i), pa je nedvoumno eden najbolj pogumnih v avtomobilski industriji. Na novem BMW i3 in njegovem večjem bratu BMW i8, ni prav nič prostora za konvencionalnost temveč prostor le za futurizem. Zgodba se začne pri uporabljenih materialih, karbonu, za katerega BMW trdi, da je prvi proizvajalec na svetu, ki je uspel “industrializirati” ta izjemen material v serijski produkciji. Vse zato, da je novi i3 in i8 v osnovi čim lažji, oziroma, da njegova teža ne presega teže normalnega vozila te velikosti. Problem predstavlja še vedno najtežja komponenta električnih vozil, baterija.

Teža BMW i3 je izjemno nizka in znaša slabih 1195kg, zahavljujoč rabi karbona in optimizaciji teže. Vsekakor za električno vozilo s težko baterijo,  izjemen podatek.

Doseg – pomemben podatek pri električnih vozilih
Avtonomnost elekrtičnega vozila je vsekakor eden najbolj pomembnih podatkov, ki nas zanima pri nakupu električnega vozila. In pri BMW i3 te številke v osnovni ne navdušijo saj so nekatera konkurenčna vozila kot je Nissan Leaf ali Tesla S, z dosegom dosti manj omejena, kot BMW-jev prvi korak v elektrificirano prihodnost. Pa vendar so pri BMW naredili večjo študijo, ki je pokazala, da bodo uporabniki tovrstnega vozila v povprečju dnevno prevozili okoli 45 km, zato doseg vozila z lithium-ionsko baterijo znaša od 130 do 160 kilometrov vsakodnevne normalne uporabe in zadostuje temu namenu. Ta doseg lahko povečamo z uporabo programa ECO PRO za dobrih 20 kilometrov in še za dobrih 20 kilometrov s ECO PRO+ programom, kar nam da najboljši možni izkoristek okoli 200 km dosega z enim polnjenjem baterije. Tu pa se zgodba še ne konča temveč BMW i3 v rokavu nosi dodatnega aduta, ki mu doseg poveča za dobrih 100 km. Temu adutu se reče motor s 650cc in 34 konjskimi močmi, ki deluje izključno kot generator električne energije za pogonski električni motor in premore 9 litrski rezervoar za gorivo. Ta dodatek mu poveča doseg za dodatnih 100 km in tako porine števec dosega na 300 km, kar pa že zadošča za pot iz Ljubljane do Portoroža in nazaj. Tako skupni doseg 300 km, ni tako slab in že spremenljiv za sodobnega urbanega prebivalca, ki za vikend rad skoči na kakšen izlet v bližino urbanega središča.

Poudariti je potrebno, da je ob pravilni polnilni napravi mogoče baterijo napolniti do 80 odstotkov kapacitete v pičlih 30 minutah. Kar pomeni, da v kolikor boste našli polnilno napravo, lahko vožnjo nadaljujete po normalnem postanku 30 minut, ki se vsekakor prileže vsakih 200 km.

Preformance – drugačna izkušnja v vožnji
Hybridno sinhroni električni motor BMW i3, je delo BMW-jevih inženirjev v posebnem novem oddelku. Tako gre za izjemen izdelek, ki vozilu BMW i3, da za osnovo 125 kw / 170 km moči z 250 Nm navora, ki je vozniku na razpolago vedno in takoj ter ne tako kot pri konvencionalnih vozilih s klasičnim motorjem na notranje izgorevanje. To pomeni predvsem popolnoma drugačno vozno dinamiko in neverjetne pospeške, ki omogočajo, da BMW i3 pospeši od 0 do 100 km/h v pičlih 7.2 sekunde. Še bolj impresiven je podatek, da iz mesta do 60 km/h pospeši v pičlih 3.7 sekunde, ta podatek pa ga postavlja ob bok nekaterim super avtomobilom. Tako boste od semaforja do semaforja s tem vozilom skoraj zagotovo pred kašnim GT-jem, ST-jem ali RS-omČisto zares in popolnoma brez heca.

BMW i3 so preizkušali nekateri znani športniki in bili popolnoma navdušeni!

Impresiven je tudi podatek o tem, da boste z BMW i3 popolnoma brez težav prehitevali saj ima pospeške izjemne tudi v najbolj problematičnem območu pospeševanja od 80 km/h do 120 km/h… za to pospeševanje porabi namreč le 4.9 sekunde. Končna hitrost vozila je tovarniško omejena na 150 km/h, vse v imenu racionalnost in avtonomnosti vozila. Namreč pri višjih hitrostih se bi doseg izjemno hitro zmanjševal. Verjamemo pa, da se bo našel način, da se ta končna hitrost kaj kmalu poviša, ne da bi to čisto zares pri tem tipu vozila potrebovali.

Oblikovni jezik – futurizem v detailih
Z blagovno znamko i, BMW ne sklepa kompromisov pri oblikovanju izdelkov. Oblikovni jezik, ki ga uporablja pri blagovni znamki BMW i, izraža popolnoma svobodo futurizma in ne vsebuje konvencionalnih prijemov. Tako je izjemna skrb posvečena detajlom, kot je les, eden sestavnih elementov armaturne plošče, ki bo skozi čas in rabo vozila spreminjal barvo ali pa usnje v notranjosti, ki je barvano z naravnimi postopki.

Posebna skrb je seveda namenjena oblikovanju zunanjosti vozila, ki je serijsko vselej opremljen z 19” platišči na posebej za vozilo izdelanimi pnevmatika-mi. Dvobarvna kombinacija lakov, pa še posebej poudarja linije vozila in vozilu pomaga do futuristične izraznosti.

Povezljivost – Vselej online
Zdi se, da se šele v tem koraku zares začne pravi futurizem te blagovne znamke in resnično tisto kar bo pritegnilo večino novih lastnikov. Novi BMW i3, ni le električno vozilo je vozilo, ki je vselej povezano v splet in je tudi zato izjemno pametno. Torej, ko boste vozilo kupili, bo vozilo BMW i3, prejelo svojo lastno SIM kartico in s tem povezavo za prenos podatkov s spleta.

Preko posebnih aplikacij za pametne telefone pa boste lahko avto nadzorovali v različnih segmentih. Tako boste lahko našli vozilo v množici parkiranih vozil le z uporabo aplikacije ali pa preverili stanje baterije vozila, oziroma spremenili način polnjenja baterije. V ta namen je BMW posebej prilagodil sistem BMW ConnectedDrive, ki počne ogromno funkcij, ki naj bi vozniku in vozilu pomagali do največje možne efektivnosti, vse s harmonični-mi servisi, ki povezujejo vozilo z voznikom. Navigacija vozila je poglavje zase, saj poleg načrtovanja poti z najboljšim izkoristkom tudi predvideva vse možnosti polnjenja vašega vozila. Tako, stalno preračunava možnosti in če ugotovi, da se boste znašli v težavah z energijo takoj predlaga alternative in dodatne možnosti polnjenja baterij. Tu pa se zgodba tega vozila še ne konča. Avtomobil je sposoben še kopice drugih futurističnih funkcij, kot je popolnoma samostojno parkiranje vozila brez upravljanja volana, stopalke za plin in še bi lahko naštevali različne sistema za asistenco vozniku, kot je izjemno napreden sistem za zaviranje v sili, ki preprečuje nalete…

Prihodnost je tu
Kljub nekaterim pomankljivostim, kot je nekoliko skromen primarni doseg vozila le z baterijami, pa BMW i3 predstavlja popolnoma drugačen pogled na mobilnost. Predvsem presneti s prepleten-ostjo tehnologij in pogumom v oblikovanju. Pri BMW-ju sicer ne stavijo na visoke prodajne številke, kljub temu pa sem prepričan, da se v tem segmentu morebiti celo motijo. Namreč ob pripravi tega članka so skoraj zagotovo dobili kupca enega od BMW i3, saj avtomobil popolnoma odraža to kar že dlje časa pričakujem od avtomobilske industrije – popoln pogum in predanost k inovacijam.

Video predstavitev – Novi BMW i3

Uporaba vozila in servis BMW, ki vam omogoča, da avto zamenjate za konvencionalno vozilo, ko potrebujete avto z večjim dosegom. Predvsem takrat, ko se odpravljate na dopust ali daljše potovanje.

Foto galerija novega BMW i3

BMW i3 Odpri galerijo

Preberi še članek – BMW i8


Ferrari GTO 250 / uradno najdražji avtomobil Ferrari 250 GTO prodan za rekordnih $52 milijonov cover-004-Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse – enostavno najhitrejši Gallardo cover-mazda Nova Mazda 3 – japonska fuzija okusa in forme Dan Fordovih novosti na Vranskem 2013 Dan Fordovih novosti na Vranskem je uspel! · · · ·