Citroën Cxperience
Utrip mesta · mobilno

Citroën bo na letošnjem pariškem avtosalonu (1.–16. oktobra 2016) poleg nove generacije modela C3 pokazal še konceptno vozilo Citroën Cxperience, ki najavlja prihodnje oblikovalske smernice te francoske znamke. Gre za limuzino dolžine 4,85 metra brez B stebrička (ta v notranjosti ustvarja občutek večje prostornosti), s katero želijo zapolniti vrzel v razredu večjih vozil, ki jo zdaj mašijo z modelom C5, ki pa je že zrel za zamenjavo, in modelom DS5. Ali Citroën obuja CX-a?

Citroën Cxperience je hibridno konceptno vozilo, ki ga bodo Francozi predstavili na pariškem avtosalonu in napoveduje nove oblikovalske linije, ki bodo krasile prihodnje Citroënove avtomobile večjih dimenzij. V dolžino meri 4,85 metra, v širino kar dva, je pa bolj nizke rasti, saj seže le do 1,37 metra. Zahvaljujoč trimetrski medosni razdalji in kratkim previsom deluje zelo impresivno, če dodamo še vrata z nasprotnim in navpičnim odpiranjem ter 22-palčna kolesa (premer 56 centimetrov), pa naša opazka sploh drži.

Pri Citroënu so s tem konceptom v ospredje postavili dizajn in tehniko. V sprednjih odbijačih so krmiljene odprtine za vstop zraka, ob straneh pomična zakrilca, zadnji spojler pa skrbi za boljšo aerodinamiko hibrida. Tako kot sprednje so tudi zadnje luči v obliki črke V.

PREBERITE ŠE: Novi Citroën C3 – svežina in drugačnost

Notranjost Citroëna Cxperience je futuristično-minimalistična, rumeno oblazinjena in z dodatki orehovega lesa. Osrednji del je sicer armaturna plošča z lebdečim 19-palčnim zaslonom (omogoča delitev na dve okni v različnih razmerjih ali celostno razgrnitev), zadnji potniki pa stvari upravljajo prek tablice.

Citroën z vzmetenjem nikoli ni razočaral in tako bo ostalo tudi v prihodnje. Za nadstandard voznega udobja bo skrbel napreden modul vzmetenja s progresivnimi hidravličnimi omejevalci nihanja. Inženirji so ga opremili s priključnim hibridnim pogonskim motorjem. Motor z notranjim zgorevanjem razvije med 110 in 147 kW, električni brat, ki je zadolžen za zadnji par koles, pa 80 kW. Največja skupna moč bencinsko-električnega hibridnega sklopa znaša 223 oz. 300 KM.

V mestu lahko pelje zgolj na elektriko (do 60 km je t. i. Zero Emission Vehicle – ZEV), pri višjih hitrostih pa pobudo prevzame bencinski motor. Moč na kolesa prenaša 8-stopenjski samodejni menjalnik. Verjetno ste opazili, da vzvratna ogledala niso takšna, kot smo vajeni. To je, zato ker je tudi Citroën zajahal trend s kamerami namesto ogledal. Kameri zagotavljata popoln pogled okoli vozila (pošiljata sliko na zaslona na notranji strani prednjih vrat). Pri Citroënu pravijo, da koncept Citroën Cxperience ne predstavlja nobenega prihodnjega serijskega modela, bi se pa oblika lahko prenesla na večje modele.

Citroën Cxperience:

Citroën CxperienceOdpri galerijo
Avtonomni e-dirkalnik DevBot DevBot: samovozeči e-dirkalnik za prvenstvo Roborace Tesla Model S P100D Tesla Model S P100D: najhitrejši serijski avto na svetu z dosegom bencinarja Počivalnik za glavo NodPod. NodPod: viseča mreža za glavo Lamborghini Centenario je odvrgel streho. Lamborghini Centenario Roadster: Centenario zgoraj brez · · · ·