VW_sportsvan_test_7
Utrip mesta · mobilno

VW je pri golf plusu, ko je le ta nabiral leta uvidel, da je kupcem premalo dinamičen in preblizu izrazito družinskemu touranu, s katerim sta se borila za iste kupce. Novemu modelu pa so poleg imena sportsvan namenili tudi bolj športno obliko in vozne lastnosti, za dobrega tisočaka več, pa ponuja še občutno več prostora kot golf.

Golf plus tudi pri nas ni bil velik tržni hit, kakopak ko pa sta mu za vrat poleg ostale konkurence dihala tudi golf in touran, ki sta vsak v svojem segmentu že vrsto let na samem vrhu, lahko bi rekli celo “prestolu”. Tudi zato so pri Volkswagnu z novo generacijo tega vmesno družinsko naravnanega modela bili primorani narediti premik v sporočilnosti tega modela in mu nameniti več dinamičnosti, a obenem ohraniti prostornost in prilagodljivost predhodnika.

V vse smeri ga je več kot golfa

Golf sportsvan je dejansko izpeljanka golfa, kar ne skriva tako pri zunanji podobi, kot pri dejstvu, da si z njim deli platformo in tudi kar nekaj sestavnih delov. Od golfa je daljši 8,3 centimetrov, meter pa pokaže 11 centimetrov več tudi pri medosni razdalji, medtem ko ga v višino prekaša za prav tako konkretnih 12 centimetrov. V vse smeri je sportsvana tako več, ampak v vožnji in ko ga gledaš ne deluje impozantno in te dodatne centimetre tudi dobro skriva.

PREBERITE ŠE: Slovenska predstavitev modela VW sportsvan

Se pa prej omenjeni centimetri še kako poznajo v potniški kabini, kjer potniki prvo opazijo enostavnejše (beri: višje) vstopanje in zaradi prav tako višjega sedenja tudi boljšo preglednost nad vozilom in občutek v vožnji. Tudi potniki v drugi vrsti bodo veliko lažje vstopale tako zaradi prej omenjene višine kot tudi dejstva, da so vrata tu sedaj občutno daljša.

Notranjost je tako veliko bolj svetla in zračna, kar se tiče izgleda armaturne plošče, pa je največ vzporednic prav tako mogoče potegniti z golfom. Vse lepo in prav, ampak čustvenosti je še vedno toliko kot da bi bila draga ali redka kot tartufi, obenem pa se vrhnji del armaturne plošče zdi preveč pust in nekako preveč enoprostorski. Tudi številni ostali robovi so zelo ostri in linije ravne, ampak to za seboj potegne tisto tako čislano brezčasnost, ki jo kupci cenijo in ki drži vrednost vozila vseskozi na visokem nivoju.Vstavki iz brušenega aluminija sicer delujejo imenitno in dvigujejo imidž vozila, je pa res, da snovalci notranjosti pretirane barvne palete ne poznajo. Sta pa ergonomija in kakovost materialov na izredno visokem in (roko na srce) tudi pričakovanem nivoju.

Comfortline nudi vse najnujnejše, ne pa tudi prestiža

Dodatni centimetri se najbolj poznajo v drugi sedežni vrsti, kjer bodo za razliko od golfa lažje dihali tudi malenkost višje rasli, kar se tiče prilagodljivosti pa je z 18 centimetrov pomično sedežno klopjo, deljivo v razmerju 40:60 povsem primerljiv s touranom in občutno prekaša golfa, možno pa je tudi nastavljati naklon naslonjal sedežev v drugi vrsti.

Enako dobro se sporstvan odreže tudi kar se tiče prostornosti zadka, ki je po obliki ponovno soroden golfovemu, le da je vse postavljeno nekoliko višje. To žal sicer velja tudi za nakladalni rob, ampak dvojno dno pričara povsem ravno dno brez stopnice, v osnovi pa sprejme od 465 do 590 litrov prtljage, kar je ogromna razlika v primerjavi z golfovim 380-litrskim. Podiranje klopi pa prinese največ 1.520 litrov prostora, kar je sicer občutno manj kot pri večjem touranu (1.989 litrov), ampak vseeno primerljivo z večino srednje enoprostorske konkurence.

Paket comfortline prinese vse najnujnejše (tempomat, dvoobmočno klimo, sredinski naslon za roko, mali usnjeni paket, audio napravo s stikali na volanu in bluetoothom) in še kakšen priboljšek, kljub temu pa je treba po določene dodatke kot so recimo 16-palčna lita platišča (v osnovi so palec manjša), parkirna pomagala, sistem prilagodljive vozne dinamike in še marsikaj pogledati na seznam doplačil. Pri tem vam sicer ponujajo smiselno strnjene in ne pretirano zasoljene pakete.

Presenetljivo dinamičen in ekonomičen

Pod pokrovom se je vrtel z EURO6 žigom podkrepljeni 1,4-litrski TSI turbo bencinar, ki v sportsvanu razvije 92 kW in 200 Nm navora in ima serijska menjalnik s šestimi prestavnimi razmerji ter sistem start&stop. Motor se izkaže za povsem dovolj živahnega in zmogljivega, le pri polnih obremenitvah se mu pozna relativno majhna velikost, kjer je voznik potem primoran poseči po prestavni ročici. Se pa motor kaže tudi v izredno dobri luči kar se tiče ekonomičnosti, saj smo na testu porabili skoraj dizelskih 6,8 litrov bencina, pa še zdaleč nismo bili najpočasnejši v prometu.

Enako dobro se sportsvan odreže tudi glede voznih lastnosti, saj se pelje zelo podobno kot golf, presenetljivo malo pa je v ovinkih bočnega nagibanja, vsaj glede na enoprostorske gene. Je pa res, da ima sporstvan tudi enake hibe kot golf, kar pomeni, da v hitro voženih ovinkih prvo odnese nos vozila, kar pa potem hiti popravljati zmogljiva elektronika.

Pod črto je sportsvan vsekakor vreden 1.274 evrov, kolikor dražji je od golfa, saj se podobno dobro pelje in je podobno ekonomičen, obenem pa ponuja obilo več prostora in zlahka zasede mesto prvega avtomobila v družini. V časih ko so potrebni kompromisi tudi to nekaj šteje in sportsvan bo na naših cestah zagotovo pogostejši kot je sedaj golf plus, 20 tisoč evrov se namreč glede na zgledno prostornost in ostalo vsebino ter ekonomičen TSI motor zdi na mestu, čeprav najcenejši vseeno ni.

Odpri galerijo
Mercedes Benz GLA 220 CDI Mercedes Benz GLA: Urbana avantura Audi-RS7-Piloted-Driving-Concept-2 Audi s študijskim RS7 na slavnem Hockenheimringu podrl rekord za najhitrejšo avtonomno vožnjo IMG_3546 City test: Opel Meriva – oblikovna prenova in nov dizel ji dajeta novega zaleta in krila Mercedes-Benz-CLS-350cdi-4matic-f-janmacarol-2 Mercedes Benz CLS: Harmoničnost nekega drugega sveta ·