fbpx

Dih jemajoče študije avtosalona v Parizu – napoved kaj bomo vozili v prihodnosti

Številne avtomobilske znamke poskušajo pozornost pritegniti s pomočjo futurističnih študij, ki bodo v naslednjih letih krojile avtomobilski tehnološki vrh. Pri veliki večini v ospredju elektrika kot osrednji ali vsaj asistirajoči način pogona, na področju napredne tehnike pa tudi že prvi primerki s sistemi za avtonomno vožnjo.

Poleg že v petek omenjenih študij Lamborghinijevega prvega hibridnega superšportnika po imenu asterion in audijevega štirivratnega kupeja na osnovi modela TT imenovanega sportback, lahko rečemo, da so študije, ki so na salonu deležne največje pozornosti medijev in obiskovalcev, domače. Pri vseh študijah, pa je, kot je bilo za pričakovati, v ospredju elektrika, saj ponujajo predstavljeni modeli različne kombinacije električnega ali hibridnega pogona kakor tudi napredne prijeme pri oblikovanju in tehniki.

Pri Citroënu so letos prvič razstavni prostor znamke DS popolnoma ločili od citroënovega, kar skupaj z futuristično študijo DS divine označuje odmik prej omenjene blagovne znamke od matične.
Pri Citroënu so letos prvič razstavni prostor znamke DS popolnoma ločili od citroënovega, kar skupaj z futuristično študijo DS divine označuje odmik prej omenjene blagovne znamke od matične.

Renault še bolj podrobneje predstavil Eolaba

Poleg, pred kratkim predstavljenega, priključno hibridnega renault eolaba, ki so ga na salonu predstavili še bolj podrobno, pa sta zanimivi dve PSA-jevi študiji in sicer Peugeotov exalt 2.0, kjer gre za štirivratnega limuzinskega kupeja, ki bi lahko nakazoval naslednika na salonu prav tako predstavljenega osveženega 508.

PREBERITE ŠE:  Mondial de l’Automobile 2014: pariški salon ponudil več kot 100 premier

Študija je bila prvič predstavljena pred meseci na salonu v Pekingu, evropska 2.0 različica pa se od tega razlikuje v drugačnem zaključku vozila, prepoznavna pa je po posebni mat sivi, kot sami pravijo – svilnati, barvi. Pod pokrovom se vrtita 1,6-litrski turbo bencinar z 196 kW in elektromotor, skupaj pa hybrid4 plug-in pogonski sklop razvija 250 kW (340 KM) in poganja vsa štiri kolesa.

Peugeot po premieri futuristično oblikovanega štirivratnega kupeja na salonu v Pekingu, le tega v nekoliko drugačni podobi predstavlja tudi na stari celini.
Peugeot po premieri futuristično oblikovanega štirivratnega kupeja na salonu v Pekingu, le tega v nekoliko drugačni podobi predstavlja tudi na stari celini.

Citroën z DS divine še bolj ločuje DSe od ostalih

Druga, prav tako vroča novost prihaja iz Citroënovega tabora in sicer sliši na ime DS divine, označuje pa znamkino (DS) odcepitev od ostale Citroënove modelne palete. DS divine ne napoveduje nekega konkretnega prihajajočega modela v DS-ovo paleto vozil, gre pa za študijo manjše športne kombilimuzune, katere posebnost predstavljata dva para svojevrstnih bočnih vrat z odpiranjem vstran in navzgor, vozilo pa je v stilu fordovega B-maxa tudi brez klasičnega B-stebrička. Pod pokrovom se vrti 1,6-litrski turbo bencinar, ki razvije 199 kW in 330 Nm navora, s pomočjo napredne aerodinamike in tehnike pa na kilometer poti emitira samo 145 gramov emisij CO2.

Quartz nakazuje za prihodnjih nekaj let napovedanega C-crossover suva na osnovi modela 308.
Quartz nakazuje za prihodnjih nekaj let napovedanega C-crossover suva na osnovi modela 308.

Peugeot stavi na exalta in quartza

Pri PSAju pa se niso ustavili tukaj, pri Peugeotu so namreč na salonu razkrili tudi še študijo crossover vozila quartz, ki oblikovno sicer spominja na 2008, deluje pa, kot da bi prišel skozi časovni stroj iz kakšnih dveh desetletij v prihodnosti. Nakazoval naj bi oblikovne smernice znamke v prihodnosti, prvi takšen model pa naj bi s trakov zapeljal suv na osnovi modela 308. Gre za 4,5 metra dolgega trivratnega crossoverja, ki se pelje na 23 palčnih platiščih, pod pokrovom pa se skriva hibridni pogonski sklop, ki v kombinaciji 1,6-litrskega turbo bencinarja z 199 kW in dveh elektromotorjev, skupaj razvije največjo moč okoli 368 kW ali 500 KM, zgolj na elektriko pa lahko prevozi razdaljo do 48 kilometrov.

Kia je na salon poleg ostalih različic prenovljene optime pripeljala še "mehko" hibridno različico, ki naj bi v primerjavi s klasičnimi dizelskimi, porabila za okoli petino manj goriva.
Kia je na salon poleg ostalih različic prenovljene optime pripeljala še “mehko” hibridno različico, ki naj bi v primerjavi s klasičnimi dizelskimi, porabila za okoli petino manj goriva.

Kia z “mehko” hibridno optimo

Korejci ali bolje rečeno Kia pa je na salon poleg osvežene optime pripeljala še novo hibridno različico le te, ki sliši na ime T-hybrid diesel. Za pogon le te v osnovi skrbi znani 1,7-litrski dizelski CRDi motor, ki pa so mu poleg klasičnega turbo polnilnika dodali še električni super polnilnik v obliki majhnega elektromotorja in 48V svinčeno-ogljikovih baterij. Mehko hibridna optima lahko tako pri nizkih hitrostih vozi zgolj na električni pogon, ki pa drugače zgolj pomaga prej omenjenemu CRDi motorju. S tem naj bi izboljšali odzivnost in zmogljivost motorja ter obenem izboljšali učinkovitost in zmanjšali porabo za 15-20 odstotkov v primerjavi z “navadnimi” dizelskimi optimami.

Toyota letos stavi na študijske različice, saj so poleg trikolesnika i-Road predstavili še crossover C-model s hibridnim pogonskim sklopom tretje generacijskega priusa.
Toyota letos stavi na študijske različice, saj so poleg trikolesnika i-Road predstavili še crossover C-model s hibridnim pogonskim sklopom tretje generacijskega priusa.

Toyota draži s C-crossover suvom

Glede predstavitve naprednih študij pa niso spali niti Japonci. Toyota je na salon poleg lahkega trikolesnika i-Road pripeljala tudi študijo crossover modela C-segmenta, na osnovi aurisa, s katerim bodo v prihodnjih nekaj letih vstopili v ta natrpan rastoči segment vozil. Crossover dolžine 4,35 metra, nakazuje prihodnje oblikovne smernice znamke, zahvaljujoč nizkemu težišču in športnima podvozju in vzmetenju pa naj bi prinašal veliko voznih užitkov. Glede pogonskega sklopa so pri Toyoti za zdaj še dokaj skopi z informacijami, znano je namreč le,da je C-HR hibridno vozilo, katerega pogonski sklop je popolnoma enak tistemu pri prihodnji generaciji priusa.

Infiniti pripravlja svojo panamero

Nissanova prestižna znamka vozil – Infiniti pa je na salonu razkril svojo različico panamere, ali štirivratnega limuzinskega kupeja, z imenom Q80 inspiration. Študija v dolžino meri 5,06 metra in dobrih dva metra v višino, kljub za potnike udobni potniški kabini, pa v višino meri kupejevskih 1,34 metra. Posebnost pri zasnovi pomenijo “samomorilska” vrata v slogu opel merive ter odsotnost B stebrička, kar ob odprtju vrat pomeni resnično velik- odprt prostor.

PREBERITE ŠE: Lamborghini asterion – prvi hibridni superšportni lambo

Za pogon skrbi hibridni sklop v kombinaciji 3,0-litrskega V6 bencinskega motorja in elektromotorja, ki skupaj razvijeta 404 kW ali 550 KM, kljub tolikšni moči, pa naj bi se emisije gibale okoli 100 gramov CO2 na km. Model, ki naj bi ga v prihodnjih letih srečali tudi v salonih in na cesti pa bo imel veliko posebnosti tudi pri napredni tehniki, kjer naj bi kot eden prvih ponujal popolnoma avtonomno vožnjo.

Infiniti namerava v prihodnjih letih na trg poslati štirivratnega limuzinskega kupeja, ki bo tako po merah (v dolžino meri namreč kar 5,06 metra) kot zmogljivostih (hibridni sklop zmore 550 KM) parirati porsche panameri.
Infiniti namerava v prihodnjih letih na trg poslati štirivratnega limuzinskega kupeja, ki bo tako po merah (v dolžino meri namreč kar 5,06 metra) kot zmogljivostih (hibridni sklop zmore 550 KM) parirati porsche panameri.

VW XL1 prilepil kar ducatijev motor

Pri Volkswagnu je v senci nove generacije passata, premiero doživela tudi bolj zmogljiva različica hibridnega modela XL1, ki sliši na ime XL sport. Gre za podoben model prej omenjenemu XL1, ki pa je dobil nekaj športne zabele in naj bi bil namenjene kupcem, ki poleg odlične ekonomičnosti želijo in potrebujejo tudi določeno mero športnosti.

PREBERITE ŠE: Audi TT sportback – dva para vrat tudi za najmanjšega audijevega kupeja

Presenečenje pa sledi ob pogledu na razpredelnico s tehničnimi podatki, kjer vidimo, da so vlogo pogona zaupali kar ducatijevemu motorju, ki drugače poganja njihov motocikel superleggera, gre pa za najzmogljivejši serijski V2 motor, ki iz 1,2 litra prostornine razvije 147 kW. Za prenos moči na cesto skrbi sedemstopenjska prestavna avtomatika DSG, motor pa se zavrti vse do 11 tisoč vrtljajev. To naj bi zadostovalo, da XL sport do stotice pospeši v 5,7 sekunde in doseže končnih 270 km/h.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.