Royal Enfield KX Concept
Utrip mesta · mobilno

Sejem motornih koles EICMA privablja v Milano množice takšnih in drugačnih motornih navdušencev. Vedno je mogoče opaziti kaj zanimivega, od novosti, konceptov, prototipov ali pa le nadgradenj že obstoječih modelov.

Sejem EICMA se tradicionalno odvija v mesecu novembru, kar je ravno pravi čas, da se motorističnim navdušencem pocedijo sline pred naslednjo motoristično sezono. Le ta se je ravno dobro končala, nas pa že dražijo s prihodnjo in vsemi novimi modeli.

Po drugi strani pa je tu december, mesec obdarovanja in le zakaj si ne bi omislili posebnega, dvokolesnega darila. Za lažji izbor smo za vas izbrali nekaj zanimivejših primerkov iz letošnjega salona motornih koles.

1. Arc Vector

Arc Vector je vsekakor posebnost letošnjega sejma motornih koles. Obdan s črnino in poln skrivnosti. Arc Vector je električno motorno kolo, ki ima električni motor z močjo 103 kW in najvišjo hitrost 200 km/h. Baterija se napolni v 30 minutah in ima dovolj energije za do 320 prevoženih kilometrov. Motorno kolo pride skupaj s čelado Zenith in motoristično jakno Origin. Čelada projecira informacije o vožnji na vizir, poleg tega pa je opremljena s kamero za gledanje nazaj, kot je pri avtomobilu vzvratno ogledalo. Jakna voznika z vibriranjem opozarja na morebitne nevarnosti ki mu pretijo. Naredili bodo le 399 Vectorjev, vsak izmed njih pa stane 117.000 ameriških dolarjev.

2. BMW

Pri znamki BMW je bilo največje zanimanje za novo generacijo športnega motocikla BMW S 1000 RR. Tretja generacija športnika je lažja, hitrejša in ima ožjo posodo za gorivo, za še boljše sožitje med človekom in strojem. Nov motor priskrbi 207 konjskih moči, poleg tega pa ponuja še sistem za hitro prestavljanje, brez uporabe sklopke. Na voljo je M performace paket nadgradnje, kar je nekaj podobnega kot pri avtomobilski veji BMW-ja.

Druga velika novost je bil trio modelom BMW R 1250. Zamenjali bodo dosedanja modela R 1200 R in R 1200 RS, dodali pa še Adventure nivo opreme modelu R 1250 GS. R 1250 R bo tako namenjen zabavi, saj gre za ‘naked’ različico motornega kolesa. R 1250 RS predstavlja športno-potovalno motorno kolo in kot že samo ime namiguje R 1250 GS Adventure, ki je veliko potovalno motorno kolo, primerno tudi za off-road terene. Vsi vodo imeli dodelan motor v velikosti 1.254 ccm in 136 konjskih moči. Vse informacije o motorjih bomo lahko spremljali preko novega 6,5-palčnega barvnega TFT zaslona.

3. Ducati

Tudi pri Ducatiju niso stali križem rok in so pridno posodobili obstoječe modele in dodali nekaj novosti. Prenove so bili deležni Ducati Diavel 1260, Hypermotard 950 in tekom leta kar štiri tako imenovani ‘Scrambler’ modeli. Največ zanimanja je požela Ducati Multistrada 1260 Enduro, o kateri smo že pisali in pa seveda Ducati Panigale V4 R, ki z nadgradnjo izpušnega sistema Akrapovič proizvede 234 konjskih moči in s tem postane najmočnejše serijsko motorno kolo z motorjem na notranje izgorevanje.

Omeniti velja še Ducati Monster 1200 25th Anniversario, ki obeležuje 25 letnico od predstavitve modela Monster, v omejeni seriji pa bodo proizvedli le 500 primerkov.

4. Harley-Davidson

Pri Harley-Davidsonu se je vse več ali manj vrtelo okoli novega in njihovega prvega električnega motornega kolesa Harley-Davidson Livewire. Na srečo mnogih, bo serijsko motorno kolo takšno, kot je bilo predstavljeno nekaj mesecev nazaj. Natančne številke še niso znane, se pa ve, da bo na voljo 7-palčni TFT barvni zaslon na dotik in da so bili mehanski deli med motorjem in pogonskim jermenom namenoma tako oblikovani, da bodo proizvajali električni ‘Harley’ zvok.

5. Honda

Pri Hondi velja omeniti prihod nove Honde CB650R, ki nadomešča predhodnika CB650F, ki je umeščeno nekje v sredino Hondine ponudbe in predstavlja ‘naked’ različico motornega kolesa. Ponaša se z novim okvirjem in nižjo težo, če jo primerjamo s predhodnikom.

 

Veliko pozornosti je bilo namenjeno 500 ccm velikemu motorju, okoli katerega so nastali športni CBR500R, bolj potovalni CB500X in CB500F, ki bi ga lahko umestili med obe že omenjeni motorni kolesi. Prenove je bil deležen Honda Gold Wing, kot zanimivosti pa lahko omenimo še kopico posodobljenih ‘terenskih’ oziroma kros motornih koles, Honda Monkey in Honda Super Cub 125, ki je med nami že dolgih 60 let.

6. Husqvarna

Husqvarna je presenetila z vpadljivim konceptom, odetim v kombinacijo modre in bele barve. Husqvarna Vitpilen 701 AERO Concept za pogon uporablja 693 ccm velik motor in ima zgolj en valj. Motorno kolo je več kot očitno pripravljeno za dirkališče in tiste najbolj športne užitke. A bolj kot to je bil zanimiv Svartpilen 701, ki je naposled le nared za serijsko proizvodnjo. Le ta naj bi v vozniku, ob pomoči moderne tehnologije, pričaral občutke vožnje z motornim kolesom iz preteklosti. Ima opazno LED prednjo luč, opremljen pa bo tudi s sistemom za hitro prestavljanje.

7. Kawasaki

Pri Kawasakiju so predstavili novo različico modela W800. Njegov daljni prednik z oznako W1 je bil v 60. letih prejšnjega stoletja največje motorno kolo na japonskem. Retro motocikel poganja motor s prostornino 773 ccm, za varno zaustavitev pa poskrbi zavorni sistem ABS.

 

Kawasaki Ninja je le dobil svojega ‘naked’ brata v podobi Kawasakija Z400, ki ne samo da je ‘oskubljena’ različica športnega motocikla, temveč ponuja bolj udobno sedenje in ima isti motor kot Ninja 400.

Omembe vredna je tudi Kawasaki Ninja H2 SX SE+, ki je dobila kopico tehničnih dodatkov, s katerimi je ta strupen motocikel občutno lažje obvladljiv. Na podoben način je bil izboljšan še Kawasaki Versys 1000 SE LT+.

8. KTM

Avstrijski KTM je predstavil nov model KTM 790, ki bo zapolnil vrzel med manjšima 450 Rally in 690 Enduro ter med večjima 1090 Adventure in 1290 Super Adventure, s tem pa bo postal tudi cenovno bolj dostopen. Obe motorni kolesi, 790 Adventure in 790 Adventure R, bo poganjal motor s prostornino 799 ccm, ki ga najdemu pri modelu 790 Duke, s tem da bo ponujal več moči pri nižjih hitrostih in bo še bolj učinkovit.

Za najmlajše so predstavili model KTM SX-E5, ki ga poganja električni motor z močjo 5 kW, baterije pa zagotavljajo dovolj energije za 2 urno vožnjo za začetnike ali 25 minutno pri že skoraj profesionalnih terenskih voznikih. Baterijo so ponovno napolnjene v eni uri.

9. Kymco

Kymco je kot proizvajalec znan po manjših in dostopnih skuterjih, v zadnjem času pa se poigravajo z električno gnanimi motornimi kolesi. Kymco SuperNEX je še korak dlje, saj predstavlja prototip športnega električnega motornega kolesa. Njegove zmogljivosti jemljejo dih, maksimalna hitrost znaša 250 km/h in od 0 do 100 km/h pospeši v manj kot treh sekundah. Da je vse to obvladljivo so vgradili poseben sistem za hitro speljevanje, poleg tega pa dodali neke vrste menjalnik brez sklopke, kljub temu da ga elektromotor ne potrebuje. Vse to zgolj zaradi tega, da bi še vedno imeli občutek da smo na motornem kolesu.

10. MV Agusta

MV Agusta je zaznamovala sejem s konceptom Superveloce 800 Concept in posebno serijo Brutale Serie Oro. O konceptu ni znanih tehničnih podatkov, lahko pa trdimo, da so retro oblike motornih koles ponovno popularne. Okvir iz karbonskih vlaken prekriva karoserija, ki spominja na tisto iz 70. let prejšnjega stoletja.

Omejena serija Brutale Serie Oro bo narejena v le 300 primerkih, gre pa za posebno edicijo motornega kolesa Brutale, ki je že samo po sebi malce ‘odpičeno’. Litrski motor proizvede 208 konjskih moči, kar je zavidanja vredno. Med drugim to pomeni, da je MV Agusta Brutale Serie Ono eno izmed najhitrejših ‘naked’ motornih koles na svetu.

11. Royal Enfield

Okoli leta 1930 so pri Royal Enfield izdelali motorno kolo z imenom KX. V tistem času je bilo to največje, najhitrejše, najbolj prestižno motorno kolo na tržišču. Če prevrtimo čas naprej do današnjih dni, lahko občudujemo najnovejši koncept Royal Enfield KX. Spominja nas na pretekle čase in ima dolgo in nizko silhueto. Čeprav na prvi pogled deluje star, je poln moderne tehnologije, kar se vidi že po LED žarometih. Električni kabli so skriti, kar še bolj poudari retro pridih koncepta.

12. Triumph

Pri Triumphu so predstavili nekaj novih in prenovljenih Scramblerjev, bolj kot to pa sta navdušila dve posebni ediciji, Triumph Bonneville T120 Ace Edition in Triumph Bonneville T120 Diamond Edition. Prva bo na voljo v 1.400 primerkih, druga pa v 900 primerkih. Posebni edicija sta odeti vsaka v svojo barvo, pri Ace Edition izstopa črna, pri Diamond Edition pa bela barva in kromirani deli. Diamond Edition obeležuje 60. obletnico Bonnevilla in 60 uspešnih let na tržišču. Ace Edition je posvečena londonskemu Ace Café-ju, ki je pravzaprav spiritualni dom angleškega motociklizma.

13. Yamaha

Poleg prenov obstoječih modelov bi pri Yamahi izpostavili modela Ténéré 700 in Niken GT. Lahko, okretno, terensko in vsestransko motorno kolo Yamaha Ténéré je bilo že dolgo pričakovano. Motorno kolo poganja motor s prostornino 689 ccm, prototipni primerki pa so bili izpostavljeni najhujšim pogojem, da so opravili resnično temeljito testiranje. Prednji del in vetrobransko steklo sta bila oblikovana na način, ki omogoča kar največji odboj dežja in vetra, da je voznik med vožnjo deležen večjega ugodja.

Yamaha Niken je že poznano motorno kolo s tremi kolesi, različica Niken GT pa k temu dodaja še dodaten prostor za prtljago in kovčke, s tem pa se poveča njegova uporabnost in postane še bolj uporaben potovalni motor.


Ducati Panigale V4 R - 2018 Ducati Panigale V4 R (2018) je najmočnejši serijski motor na svetu Passenger-Drone-2 Astro Elroy: ‘dron’, ki samodejno pelje potnike HUDWAY Cast 10+ najboljših naprav, s katerimi boste nadgradili svoj avtomobil BMW 8 Convertible BMW 8 Convertible: najelegantnejši BMW zdaj še s platneno streho · · · · · ·