Honda civic Type-R
Utrip mesta · mobilno

Po mesecih igranja skrivalnic je Honda dan pred premiero na Palexpu predstavila končni izgled njihove cestne rakete civica Type-R. Ta v marsičem postavlja nove standarde v segmentu malih športnikov, prvič pri tem modelu pa smo priča turbinskemu polnjenju, ki da 2,0-litrskemu bencincu dodatnih kril in kar 228 kW ali 310 KM. S takšnim pedigrejem pa je civic trenutno najhitrejši “hot hatch” v segmentu, če izvzamemo na Ženevi še študijskega focusa RS.

In krog je sklenjen. Potem ko zadnjih nekaj let v segmentu hot hatchev krčevit boj bijejo: megane RS, leon cupra, astra OPC in eventuelno še focus ST, pa so pri Hondi sedaj končno pristavili še svoj lonček v obliki dolgo napovedovanega in težko pričakovanega civica type-R. Dirkalnik za običajne ceste, kot ga imenujejo Japonci, v marsikaterem pogledu ohranil podobo večkrat predstavljene študije z malenkostnimi popravki ali “omilitvami”.

So pa presenetljivo (in pohvalno) nekaj prostora pustili še za dodatno konjenico, saj so pri študiji obljubljali moč okoli 280 KM, sedaj pa so občutno presegli celo magično mejo 300 iskrivih vrancev. Motor se tako kot se to spodobi za type-R modele zelo rad vrti in sicer največjo moč doseže pri 6.500 vrtljajih, rdeče območje pa se prične še 500 obratov višje, pri 7.000 vrtljajih. 400 Nm navora pa je zahvaljujoč tehnologiji turba na voljo že od 2.500 vrtljajev dalje.

Vse to zadošča, da cestni dirkalnik do stotice potrebuje vsega 5,7 sekunde, najvišja hitrost pa znaša beri in piši: 269 km/h. Vsa moč je speljana le na prednji par koles (kako bo to delovalo bomo še videli), a Japonci trdijo, da so pojav puljenja volana iz voznikovih rok uspeli ukrotiti in ga spraviti pod nadzor. Je pa novi type-R nekaj tudi izgubil in sicer hidravlični servo, ki ga je nadomestil danes modni električni ojačevalnik.

Pri Hondi pa so nekaj skrivnostnosti kljub vsemu ohranili, saj so pustili odprto možnost, da bodo v bližnji prihodnosti kupcem ponudili še bolj brutalno različico civica type-R. In vse se začenja znova, bi lahko rekli, to premišljeno igranje mačke (Honde) z mišjo (avtomobilskimi zanesenjaki).

Honda civic Type-ROdpri galerijo
Mercedes Benz AMG GT3 Mercedes AMG GT3 racer je čistokrvni dirkalnik cover-zeneva-2015 Mednarodni avtosalon Ženeva 2015 – 85. razstava prihodnosti avto industrije Audi A6 med obiskom Norveškem, kjer je testiral meje Matrix LED-žarometov. Audi Matrix LED – žarometi: žarometi prihodnosti, ki so že tu Volkswagen Passat Alltrack Novi volkswagen passat alltrack – terenski passat za avanturistične očete ·