Jaguar-XE-2016MY-15
Utrip mesta · mobilno

Danes je v Londonu potekalo premierno razkritje Jaguarjevega novega modela – XE, s katero se nameravajo skozi velika vrata vrniti v D-segment in kratiti spanec nemški “sveti” trojici. Cene se bodo gibale od okoli 33.500 pa do 75 tisoč evrov. Na ceste zapelje v pričetku prihodnjega leta, za kasneje napovedana tudi karavanska različica.

XE po neuspelem poizkusu X-type pomeni vrnitev Jaguarja v D-segment športnih limuzin, kjer že vrsto let dominira nemška “sveta” trojica. To pa naj bi novi Anglež prekašal tako po tehnični kot tehnološki plati, nenazadnje pa tudi pri ceni.

Postavljen je na novo platformo imenovano X760, pogon bo v osnovi speljan na zadnji kolesni par, proti doplačilu pa bo na voljo tudi štirikolesni pogon. Velik poudarek poleg športne zunanje podobe, so oblikovalci namenili tudi aerodinamiki, tako da količnik zračnega upora znaša vsega 0,26. Platišča bodo merila od 17 do 20 palcev, prostornina prtljažnika pa bo znašala 485 litrov.

V prodajne salone pa bo zapeljal v začetku prihodnjega leta, nekoliko kasneje pa bo na ceste zapeljala tudi karavanska različica, veliko govora pa je tudi o kupe in kabriolet različici.

V paleti motorjev bosta dva 2,0-litrska bencinska štirivaljnika ter 2,0-litrski dizelski agregat z 120 kW in 380 Nm navora, povprečna poraba katerega bo znašala samo 3,8 litra, kar pomeni 99 gramov emisij CO2 na km. Poleg te bo na voljo še ena zmogljivejša različica slednjega agregata, za katero pa še niso sporočili kolikšno moč in navor bo razvijal. Za XE pa je Jaguar pripravil tudi še popolnoma novo šeststopenjsko prestavno avtomatiko in prenovljeni osemstopenjski ZF (prav tako avtomatski) menjalnik.

Na voljo pa bo tudi še bolj športna različica XE-S, ki jo bo poganjal 3,0-litrski V6 bencinar, ki bo razvijal 250 kW ali 340 KM ter 450 Nm navora, s katerim bo XE-S do stotice pospešil v 4,9 sekunde.

Britanci pa se tu še ne nameravajo ustaviti, saj bodo nekoliko kasneje kupcem ponudili še različico XE SVR, ki bo predstavljal konkurenta M3, ki bo pod pokrovom skrival 5,0-litrski V8 agregat z 360 kW ali 489 KM in sicer naj bi na cestah prve primerke opazili približno leto dni po prihodu XE na trge. Pospešek XE SVR (od 0 – 100 km/h) naj bi trajal okoli štiri sekunde, največja hitrost pa bo leektrnosko omejena na 250 km/h. Poleg bolj zmogljivega motorja bo dobil tudi aero body kit, zmogljivejša zavorni in izpušni sistem, športno vzmetenje, LSD zaporo diferenciala, večja platišča in še bolj športno notranjost. Britanski mediji pišejo o ceni okoli 60 tisoč funtov, kar je okoli 75 tisoč evrov.

Novost v XE bo predtavljal tudi infotainment sistem In Control z osem palčnim zaslonom občutljivim na dotik, sistem ASPC ali all surface progress control, ki bo ponujal štiri možnosti nastavitev številnih parametrov vozila: dynamic, normal, eco in winter, nenazadnje pa tudi head-up projekcijo.

Odpri galerijo

IMG_2263 Renault twingo – veliki povratek slovenskega “malčka” seat Test: Seat leon ST FR – Vse kar si športni očka lahko želi 2015-Mazda-MX-5-7 Mazda MX-5 – najbolj prodajani roadster vseh časov po desetletju dobil naslednika renault_ZOE_predstavitev_021 Renault ZOE – prava kombilimuzina C-segmenta ·