fbpx

NASA razvija novo generacijo vesoljskih oblek za na Mars

NASA je predstavila novo generacijo skafandrov, vesoljskih oblek, Z-2 zasnovanih za hojo po Luni, Marsu in morda še kakšnem nezemeljskem objektu, kjer bi lahko pristalo vesoljsko plovilo.

Prvič po skoraj tridesetih letih se je NASA odločila za popolno prenovo skafandra in za to so zadolžili Amy Ross. Vsaka vesoljska obleka bo prilagojena za misijo, početje astronavtov, planetarno gravitacijo in tako naprej. Dizajn so si zamislili študentje univerze v Filadelfiji pod vodstvom inženirja Shane McFarlanda. Predstavili so tri možnosti dizajna z enako tehnologijo in dali možnost izbire javnosti. Zmagovalen dizajn bo objavljen 30. aprila 2014.

Foto: Jscfeatures.jsc.nasa
Foto: Jscfeatures.jsc.nasa

Najbolj opazna razlika, polega videza, je toga lupina na hrbtni strani. Imenuje se Suitplate Interface Port in omogoča astronavtom lahek vstop in izstop iz obleke skozi zračno zaporo. Služi tudi kot priključna točka za prenosni nahrbtnik s kisikom, uravnavanjem toplote in drugimi funkcijami. Futuristično vizualno podobo vesoljske obleke Z-2 ustvarijo elektroluminiscentne žice. Obleka je prestala že veliko preizkusov, med drugim tudi izpostavljanje v vakuumski komori. Zanimiva zgodba, po besedah Rossove, je doživetje testnega astronavta na enem izmed preizkusov. Takoj po ločitvi od vseh življenjskih podpornih sistemov v vakuumski komori, naj bi začutil vrelo slino na jeziku. Na srečo je astronavt preživel, vendar Rossova pravi: “Za najmanjše napake plačaš najvišjo ceno – to so človeška življenja”.

Foto: Jscfeatures.jsc.nasa
Foto: Jscfeatures.jsc.nasa
Prototip skafandra Z-2 se pričakuje v novembru leta 2014, vendar pa lahko traja še celo desetletje, da dobimo končno obleko. Torej tanke vesoljske obleke v stilu serije in filmov Star Trek, so še daleč od realizacije, vendar smo na dobri poti.

Več primerov vesoljskih oblek si oglejte v galeriji

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.