1000-500-citymagazine-cover
Utrip mesta · mobilno

Pisalo se je leto 2012, ko je na ceste prvič zapeljala Mazda CX-5. Bila je prva, ki je napovedala prihodnost te avtomobilske znamke z oblikovalskim jezikom KODO in napredno tehnologijo SKYACTIV.

Do danes so prodali že več kot 1,5 milijona Mazd CX-5, zato je bil prihod novinke že nestrpno pričakovan. Na prvi pogled ne deluje drugačna od predhodnice, je pa mogoče takoj opaziti, da so bili izboljšani prav vsi sklopi avtomobila. Najbolj opazna in v nebo vpijoča je prednja maska z izrazitim Mazdinim logotipom. Filozofija oblikovanja poudarja globino in daje prečiščen, dinamičen videz. Žarometi kar bodejo v oči, razveseljuje pa dejstvo, da bodo v LED-tehnologiji na voljo že od osnovnega paketa opreme dalje. Najvišji nivo opreme ima adaptivne LED-žaromete, ki so sestavljeni iz 12 segmentov, ki delujejo neodvisno drug od drugega.

Notranjost je zasnovana simetrično z dvema opaznima deloma. Prvi je vodoravna linija, ki ločuje zgornji in spodnji del armaturne plošče, drugi pa k vozniku usmerjeni elementi. Veliko poudarka je na podrobnostih, s tem pa izstopajo okviri zračnikov in okrasne letvice. Materiali so prijetni na otip, celotna notranjost pa deluje zelo vrhunsko. Nov je projicirni zaslon, ki zdaj prikazuje sliko na vetrobranskem steklu in ne več na samostojnem zaslonu. Tudi osrednji zaslon z navigacijo je pomaknjen višje, da tako več koncentracije in vidnega polja ostane na cestišču. Novi radarski tempomat zdaj omogoča funkcijo Stop & Go, pri kateri se avtomobil popolnoma sam zaustavi in tudi popolnoma sam spelje, seveda v soodvisnosti od spredaj vozečega vozila.

Že omenjena tehnologija SKYACTIV zajema agregate, menjalnike, podvozje in karoserijo. Vsi elementi so narejeni z mislijo na večjo dinamiko in ekonomičnost avtomobila. Povsem nov je 2,5-litrski bencinski agregat s tehnologijo izklopa valjev. Med posladke lahko štejemo tudi G-Vectoring Control, ki skrbi za dinamičen nadzor vozila v vožnji skozi ovinek. Za še več oprijema in terenske poti je na voljo pametni štirikolesni pogon. Izreden napredek je narejen na področju zmanjšanja hrupa tako v avtomobilu samem kot zunaj njega. Akustična stekla, nižje nameščeni brisalci in izdatna izolacija so le nekateri ukrepi na poti proti tišini. Celotna dodatna teža v obliki raznih protizvočnih oblog in izboljšav je kar 45 kilogramov, a je razlika v zmanjšanju hrupa še kako opazna.

Za lažji vsakdan je dobrodošla funkcija prepoznavanja prometnih znakov. Sistem deluje tudi v povezavi z navigacijskim sistemom, in če je obcestni znak slabo berljiv, bo sistem samodejno poiskal ustrezno omejitev hitrosti s pomočjo prednaloženih map v navigacijskem sistemu. Zadnja vrata so zdaj električno pomična, kot njihovega odpiranja pa se lahko poljubno nastavlja.

Bencinski motorji so na voljo trije, z močjo od 118 kW (160 KM) do 143 kW (194 KM). Dizelska motorja sta dva, šibkejši s 110 kW (150 KM) moči in močnejši s 129 kW (175 KM) moči. Vstopna cena modela s 165-konjskim bencinskim motorjem in opremo Emotion stane 23.990 evrov. Najdražja je različica s 175-konjskim dizelskim motorjem in opremo Revolution Top. Slednja stane 39.790 evrov.

PREBERITE ŠE: NOVA MAZDA CX-5 (2017) – OB NJEJ BOSTE ZARDELI

Galerija slik: Nova Mazda CX-5

Nova Mazda CX-5Odpri galerijo
11000-500-citymagazine-cover Opel Insignia Grand Sport (2017): najlepša Insignia do zdaj 1000-500-citymagazine-cover Renault Captur, osvežitev za prihajajoče poletje art-train-virtual-tracks-crrc-china-2 Kitajci s prvim avtonomnim vlakom na svetu, ki vozi kar po cesti giphy (37) 10 nasvetov, kako najbolje prodati svoj rabljeni avtomobil · · ·