opel_astra_1.6CDTi_test_22
Utrip mesta · mobilno

Astra je že v veliki meri stalnica na slovenskih cestah, saj se vseskozi uvršča na lestvico desetih najbolje prodajanih modelov pri nas, temu primerna pa je tudi njena pogostost v prometu. Opel astra 1.6 CDTi z novim tišjim in bolj kultiviranim dizlom ter izboljšanim in natančnejšim menjalnikom, pa je sedaj še bolj prepričljiva kot celota.

Številni kupci cenijo astrino všečno podobo, kakovostno notranjost in ugodno razmerje med ceno in dobljenim, saj ponuja nadpovprečno opremo, s stroškovnega vidika pa je prav tako v spodnji polovici glede cene. S tolikšnimi atributi in pozitivnimi argumenti stranke tako Opel astri zlahka odpustijo nekaj manjših pomanjkljivosti, kakršna je prevelika nagnetenost stikal na sredinski konzoli in dejstvo, da glede na napihnjeno karoserijo, prostornost znotraj ni nič izjemnega.

Nekaj nedoslednosti pa je do pred kratkim bilo tudi pri motorjih, saj je pod znanim in tudi dražjim 2,0-litrskim motorjem, dizelske barve zastopal le še “ostareli” 1,7-litrski dizel, še iz časov sodelovanja z Isuzujem.

No, sedaj pa je Opel in z njim tudi astra na področju motorizacije obrnila pomemben nov list in sicer prej omenjeni motor zamenjala z mnogo bolj naprednim velikosti 1,6-litra, ki smo ga pred kratkim že imeli možnost preizkusiti in občudovati v prenovljeni merivi.

Tudi v astri se motor odlično znajde in lepo poda, ne pozna pa se niti dejstvo, da je astra nekoliko večja in težja, saj z dodatnimi kilogrami v primerjavi z merivo nima prevelikega dela. Motor sicer vžiga z minimalnim omahovanjem, ki ga na začetku spremlja tudi dokaj robato in glasno delovanje, a se hitro umiri, ko pa doseže delovno temperaturo pa je v notranjost že skoraj neslišen. V vožnji hitro poprime za delo in se rad vrti, v primerjavi z motorjem, katerega mesto je zavzel pa tudi zvezneje nabira moč, saj turbo luknja ni več tako občutna. Nekoliko zmoti obotavljajoče delovanje (predvsem ponovno zagon) sistema start&stop, katerega muhavost Oplovci še niso uspeli popolnoma ukrotiti, je pa res, da je delovanje tega, kakor tudi natančnost in hitrost menjalnika, vse hitrejše in boljše.

Menjalnik je namreč v preteklosti že veljal za kamen spotike, ampak nova generacija šeststopenjskega ročnega menjalnika je veliko boljši kot tisti pred leti, ki se je rad zatikal, prestavna razmerja pa so bila postavljena preveč skupaj. Moči in navorja je v vseh režimih več kot dovolj, le ob polno naloženem avtomobilu boste pri vožnji v klanec primorani včasih poseči po prestavni ročici, enako pa velja tudi za hitra pospeševanja na AC. Je pa pogonski sklop gledano kot celota občutno napredoval in vsi prej omenjeni (manjši) popravki, astro naredijo v res celosten avtomobil.

Ko v enačbo vključimo že od prej zgledno vozno dinamiko in zmogljiva podvozje in vzmetenje, pa lahko zaključimo, da je astro (bolj kot kdajkoli) užitek voziti. Je pa astra zadržala tudi nekaj slabosti in sicer poleg le povprečne prostornosti tudi večjo težo, zaradi katere ni tako poskočna kot bi bila sicer in bi mogoče kdo želel oziroma mislil ob pogledu na moč motorja. 10,3 sekundni pospešek do stotice in končnih 200 km/h glede na 100 kW moči in 320 Nm navora, kolikor znaša podpis motorja, pač niso nič kaj impresivnega, težnostni davek pa astra “plača” tudi na področju ekonomičnosti. V okviru slednjega 6,3 litrov, kolikor smo ji izmerili na testu, prav tako ni nič pretresljivega, emisije, ki jih je za 103 grame CO2 pa pokažejo da tudi ni in ne more biti rekorder glede nizke porabe. Bi pa z izrazitim varčevanjem lahko porabo spustili tudi pod mejo šestih litrov, vprašanje pa je koliko časa bi tudi ostala tam, ko bi na to pozabili in vozili “po občutku”.

Še vedno pa astra prednjači glede vsebine in tudi opreme. Všečen dodatek se nam je zdel predal pod sopotnikovim sedežem, uporabno vrednost ima tudi za astro novi IntelliLink sistem, ki si deli prikaz s tovarniško navigacijo povprečne grafike in hitrosti delovanja. Pridobila je tudi s stališča napredne tehnike, saj so med opremskimi dodatki tudi sistemi kot so opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, “oplovo oko” in še marsikaj. Večino dodatkov pa je smiselno strnjenih v neke celovite pakete, ki so cenovno prizanesljivejši do lastnikove denarnice. Dodatkov pri testniku, je kljub vsemu bilo za zajetne slabe štiri tisočake, ampak s tem je imel testnik skoraj popolno opremo, kateri je do prestižnosti manjkalo zgolj usnjeno oblazinjenje.

PREBERITE ŠE: Opel Meriva – oblikovna prenova in nov dizel ji dobro deneta 

Pogled na cenik pokaže, da astra z novim dizelskim srcem in všečnim paketom opreme active, ni poceni (cena testnika je namreč znašala slabih 25 tisočakov), se pa izkaže, da vam na to ceno trgovci priznajo še konkreten popust, tako da je 21.450 evrov kolikor zanj zahtevajo že veliko bolj sprejemljivih. Pri stri pa se izkaže da je množica plusov in adutov, precej večja od minusov ali pomanjkljivosti.

Odpri galerijo
mercedes-Benz_GLE_uradno_5 Mercedes-Benz GLE coupe prihodnjo jesen trn v peti BMWju X6 Akrapovic-Full-Moon-Concept-01 Akrapovič “šokiral” s futuristično študijo motocikla imenovano full moon treasure-vintage-old-classic-cars-retromobile-france-roger-baillon-110 Našli 60 starodobnih avtomobilov, ki so bili pozabljeni kar 50 let škoda_fabia_predstavitev_14 Škoda fabia – simpatična čehinja v tretje želi še višje in še bolje ·