trezor_concept_-_embargo_08h45_uk_time_290916_37
Utrip mesta · mobilno

Renault Trezor je glasnik prihodnosti francoske znamke in pravi koncentrat visoke tehnologije, domišljije in drznosti. Francozi so svoj ‘zaklad’ (trezor v francoščini namreč pomeni zaklad) predstavili na pariškem avtosalonu in z njim zasenčili vse ostale koncepte ter še podžgali boj za električno prevlado. V Parizu so namreč praktično vse znamke sedle na električni vlak, Renault pa dokazuje, da ostaja v formi kljub ofenzivi novih serijskih modelov v zadnjem letu.

Renault Trezor je prihodnost! Čeprav se ne zdi tako, bližnja! Renault je v zadnjem letu nove modele serviral kot po tekočem traku (Megane, Scenic, Talisman, Zoe …), kljub temu pa so njegovi inženirji in oblikovalci našli čas še za pripravo drznega koncepta, s pomočjo katerega so izživeli svoje najbolj drzne sanje in napovedali tehnološke in oblikovalske smernice za Renaultova vozila od leta 2020 dalje.

Tedaj bodo začeli nadgrajevati svoj zdajšnji oblikovalski jezik, ki ga je leta 2010 začeli ‘govoriti’ koncept Dezir in ga tekoče govorijo vsa serijska vozila, izdelana po letu 2012. Če bodo napovedi zdržale, bo Renault že čez štiri leta serijsko ponudil povsem varno tehnologijo ‘glej, mami, brez rok’ oz. eyes-off/hands-off, ki omogoča popolnoma samodejno vožnjo. Trezor žene elektromotor, ki je različica motorja e-moštva Renault e.dams iz prvenstva formule E.

Renault ne velja le za pionirja in vodilno znamko na področju električnih vozil v Evropi, ampak ogromno prispeva tudi v razvoj avtomobilskega športa z električnim pogonom. Trezorjev elektromotor, nameščen pod potniško kabino, zmore 350 KM (260 kW) in 380 Nm največjega navora, kar mu omogoča, da se z mesta do 100 km/h izstreli v štirih sekundah.

Ima dva akumulatorja (spredaj in zadaj, za optimalno razporeditev teže) in regenerativni sistem zaviranja s tehnologijo RESS (Rechargable Energy Storage System), razvit za formulo E. Ima tudi edinstven način odpiranja. Namesto vrat je tu dvižna streha. Je minimalistično zasnovan, a z zgovornimi detajli.

PREBERITE ŠE: Citroën Cxperience – se na sceno vrača CX?

Tudi pod futurističnega dvosedežnega kupeja Renault Trezor, ki bo muza vsem prihodnjim modelom te francoske znamke, se je podpisal oblikovalec Laurens van den Acker, ki je s Trezorjem dokazal, da se še ni kreativno izčrpal. Dezirjeve oblikovalsko-tehnološko-inženirske gene imajo v sebi vsi serijski Renaulti po letu 2012 – Clio, Captur, Mega, Scenic, Kadjar in Talisman, enaka usoda pa čaka tudi serijske modele po letu 2020, ki bodo nosili genski zapis Trezorja.

V jeklo in ogljikova vlakna odet Renault Trezor v dolžino meri 4,7 metra, v višino pa vsega 1,08 metra, kar ga uvršča med najbolj pritlikave avtomobile na svetu. Njegov količnik zračnega upora znaša zgolj 0,22! Stoji na 21- oz. 22-palčnih platiščih s silhueto Eifflovega stolpa. Inženirji so ločili vzmetenje osi, kljub kar dvema baterijama, iz katerih se napaja, pa ni težji od 1,6 tone.

Na nosu ima aktivne lopute, ki pa se odprejo le v primeru hlajenja baterije, edine odprtine pa so namenjene hlajenju zavor. Pogon je speljan na zadnji dve kolesi za boljši prenos moči. V rdečo odeta notranjost je enako futuristična kot zunanjost. Ne iščite gumbov in stikal. Za vse so namreč zadolženi OLED-zasloni, prevlečeni z ukrivljenim steklom Gorilla Glass, eden se nahaja celo v oglatem volanu. Preseneti analogni merilec napolnjenosti baterij.

Da gre za oblikovalski presežek, ki ničesar ne prepušča naključju, priča tudi dejstvo, da je Renault k sodelovanju povabil Keima Cyclesa, strokovnjaka za lesena kolesa, ki jim je z lesom pomagal oblikovati potniško kabino in prtljažnik.

Galerija – Renault Trezor:

Renault TrezorOdpri galerijo

Barnacle je odlična alternativa lisičenju. Barnacle – alternativa lisicam za nepravilno parkiranje Izbor starodobnikov Concours D’Elegance 2016 Izbor starodobnikov Slovenije 2016 – foto utrinki iz Concours D’Elegance 2016 World’s Greatest Drag Race 6 Dirka v pospeševanju 2016 – ko se na kup zbere 7000 konjskih moči Konceptno vozilo BMW X2 BMW X2 koncept: neposlušni križanec, ki si sam postavlja pravila · · · · · ·