Volkswagen  T-Cross / Foto: Jan Macarol
Utrip mesta · mobilno

Na slovenske ceste ter mestne ulice je zapeljal Volkswagen T-Cross – najmanjši Volkswagnov SUV, ki preseneča, tako po velikosti, kot občutkih. Bili smo na slovenski predstavitvi.

Volkswagen T-Cross je tipičen Volkswagen in to v vseh pogledih. Prinaša namreč nemško odličnost v segment mestnih terencev, kjer je ta hip tako pri nas kot v Evropi največje povpraševanje. A hkrati postavlja povsem nove standarde na področju varnosti, kjer je prvič serijsko na razpolago večina voznikovih asistenčnih sistemov, vključno z Front Assist (preprečevanje naletov), Lane Assist (ohranjanje vozne smeri), Blind Spot Assist (zaznavanje mrtvega kota), itd. Hkrati pa na relativno skromno odmerjenih centimetrih prinaša maksimalen izkoristek prostora in je presenetljivo prostoren. Oblikovalci so se pri snovanju zgledovali po večjem Touaregu in prepisovali njegove markantne proporce. Tako je nastala simpatična oblikovna zgodba, kjer je seveda v ospredju personalizacija, saj je na razpolago kar 12 barv ter možna individualizacija preko posebnih barvnih paketov: “Schwartz” ter “Energetic Orange”. Ob začetku prodaje sta na razpolago dva motorja: s po 70 kW (95 KM) in 85 kW (115 KM), ki nosita oznako 1.0 TSI. Cena se za res dober in sodoben paket začne pri 15.990 evrih!

Oblikovno zanimiv in pogumen

Volkswagen je precej časa “postopal” in opazoval segment, kjer se letno tudi pri nas in v Evropi proda največ vozil. Razred, kjer so do zdaj kraljevali Seat Arona, Mazda CX-3, Kia Stonic, Renault Captur, Peugeot 2008 ter nekateri drugi manj pomembni igralci, je dobil novega člana. In ta bo po vsej verjetnosti tudi kralj “nekoč” svojega razreda. Tako kot Golf. Tudi zato, ker so oblikovalci poskrbeli za domiseln dizajn. Še posebej pogumen se zdi zadek, ki močno odstopa od tega, kar smo vajeni pri tej blagovni znamki. Slednji skriva precej zajeten prtljažni prostor, ki meri od 385 litrov do 455 litrov. Čeprav so mnenja o zadku različna, je nam všeč!

Zadnja klop je vzdolžno pomična, s tem pa lahko prtljažni prostor povečamo. Ob povečanem prostoru na zadnji klopi ostane prostor le za “najmlajše” potnike. A bistvo oblikovnega pristopa oblikovalcev ni bilo iskanje prostora v prtljažnem prostoru, temveč so resnično ogromno pozornosti namenili iskanju prostora v notranjosti, kjer so občutki res dobri in bi jih lahko pripisali avtomobilu v razredu višje. Dobre 4 metre in 11 centimetrov dolg T-Cross tako pogumno stopa ob bok svojemu 13 centimetrov večjemu bratu Volkswagen T-Rocu, ki mu konkretno diha za ovratnik, tako po funkcionalnosti kot stasu.

V bistvu pravi Volkswagen

Volkswagen pri skoraj vseh svojih avtomobilih večino stvari naredi prav. In tako je tudi pri novem T-Crossu, kjer je po tehnični plati vse tako kot mora biti. V razred malih križancev prinaša “digitalni merilnik”, kar ima tudi njegov manjši brat Volkswagen Polo Informacijsko zabavni sistem je že poznan, saj ga lahko dobite tudi v mnogo dražjem in večjem Passatu oziroma vseh ostalih Volkswagnih.

Seveda pa je na razpolago prav vsa možna “informacijska” ter “vozniška” dodatna oprema, vključno z radarskim tempomatom in že z nepogrešljivim avtomatskim menjalnikom. V bistvu je izjemno zanimivo, kako hiter je razvoj in kaj vse prinese vsaka nova generacija vozil. Če je na primer T-Roc prinesel sistem Front Assist, ima T-Cross le dobro leto za tem na razpolago poleg omenjenega praktično vse uveljavljene asistenčne sisteme. Tudi zaradi tega pri Volkswagnu pričakujejo najvišjo oceno za varnost – 5 zvezdic (NCAP).

Presenetljivo agilen

Na slovenski predstavitvi so nam dodelili v test vozilo T-Cross z najšibkejšim motorjem 70 Kw (95KM), a nas je slednji kljub 5-stopenjskemu ročnemu menjalniku pozitivno presenetil. Je lepo odziven in se rad zavrti s tipičnim zvokom trivaljnika. Preseneti tudi zelo dolga četrta prestava, ki lepo podaljša peto in tako šeste ne pogrešaš. Avtomobil se pelje izjemno lepo. Pozicija za volanom je vsekakor razred višje. Prav tako občutki kakovosti vožnje. Avto je tudi zvočno lepo zatesnjen, zvoka podvozja pa ni slišati.

Na poti iz Ljubljane v Izolo je kljub testnemu načinu vožnje potrošil le 6,4 litra goriva na 100 kilometrov. Kar je dober podatek upoštevajoč dejstvo, da smo večinoma vozili po avtocesti ter da je avtomobil večkrat ostal prižgan med samim fotografiranjem vozila.  Zato smo prepričani, da bo večini voznikov padla poraba pod šest litrov pri normalni vsakodnevni uporabi. To pa je podatek, ki je za to obliko vozila dober, če ne med najboljšimi. Tudi lega na cesti je nevtralna in se ne opazi relativne majhne dolžine avtomobila, na primer med vožnjo na avtocesti, kjer odlično ohranja smer. V ovinkih je zaznati nekaj bočnega nagibanja, kar pa je razredu primerno. Kljub temu je avtomobil vseskozi predvidljiv in varen ter ne sili v nobeno smer.

Pisana paleta opreme

V osnovi so na voljo tri linije opreme: T-Cross, Life in Style. Možnosti individualizacije je res ogromno, saj so na voljo tudi nekateri akcijski paketi, s katerimi lahko vašega bodočega T-Crossa na hitro opremite s tistimi dodatki, ki vam največ pomenijo. In ker je kombinacij res veliko, si boste lahko sestavili res zanimivega.

Cena se začne pri 15.990 evrih in se z nekaj dodatki hitro približajo okrogli dvajsetici. Ta znesek sicer ni majhen, a glede na to, kaj boste dobili v paketu, povsem primeren.

Galerija: Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross / Foto: Jan MacarolOdpri galerijo
Volvo V60 Polestar Engineered Volvo V60 Polestar Engineered: presneto hiter karavan Daymak C5 Blast: najhitrejši kart na svetu Daymak C5 Blast: kart, hitrejši od superavtomobila BMW Motorrad in Avtoval BMW Motorrad Slovenija in Avtoval: najmodernejši servis v regiji Audi e-tron Novi Audi e-tron: takšnega Audija še ni bilo ·