fbpx

Znanost pravi, da je praznična glasba slaba za vaše duševno zdravje

Znanost pravi, da je praznična glasba slaba za vaše mentalno zdravje.

V mestnih ulicah se je že prismuknil pravi zimski vonj – kuhano vino in dim iz dimnikov je skupaj s hladnim zrakom ustvaril ‘tisti ta pravi' zimski občutek, ko se zaradi mraza tresete kot šiba na vodi, a vam je hkrati tako lepo, da ne želite iti na toplo. V veliki meri so za to evforijo ‘krive’ tudi okrasitve po domovih, ulicah in trgovinah, v kateri se že vrtijo najbolj znane praznične pesmi, ki se jim, tudi če jih sovražite, težko izognete.

Praznični čas kar kliče po praznični glasbi, ki se ji je pač težko izogniti. Povsod boste slišali pesmi, ki jih vrtijo že več desetletji. In tudi letos boste verjetno uživali v ritmih Have Yourself Merry Little Christmas, White Christmas ali All I Want For Christmas Is You. To nešteto ponavljanje iste melodije pa ima lahko psihološke vpliveugotavljajo znanstveniki.

Ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo.
Ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo.

Verjetno poznate učinek mere izpostavljenosti, ki ponazarja razmerje v obliki črke U med tem, kako pogosto slišimo pesem in koliko nam je všeč določena pesem. Praznična glasba lahko sprva sproži nostalgijo in v vas vzbudi praznični duh, a nenehno ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo, dolgočasje in celo stisko, pravijo raziskovalci.

Prenasičenost sproži negativen odziv na človeško psiho.
Prenasičenost sproži negativen odziv na človeško psiho.

Razlog, zakaj se možgani naveličajo praznične glasbe, se skriva v tem, da prenasičenost sproži negativen odziv, ki se kaže na človeški produktivnosti in draženju potrošnikov. Igranje božičnih pesmi celo zimsko sezono proizvaja kognitivno utrujenostKlinična psihologinja Linda Blair zato pravi, da bi se vsi, ki predvajajo praznične pesmi, morali nauči, kako upravljati zvok, torej kakšen izbor pesmi bo in kako glasno se bo glasba predvajala.

Dodatne Informacije

Več informacij:
sciencedirect.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.