fbpx

Korejski novi fotografski val si drzne

Spoznajmo korejske nadobudne fotografe, ki se jim je uspelo osvoboditi iz primeža rigidnih kulturnih omejitev preteklih desetletij. Umetnike, ki so sprejeli zahodnjaški način življenja, ga podredili svojim merilom in naredili povsem svojega, unikatnega.

을 위한 Hallyu, val korejskega novega kulturnega vala, lahko rečemo, da deluje bolj kot morje pop ikon in igralcev (G-Dragon, Girls Generation) ter mladih vzhajajočih zvezd (Neon Bunny). Pisana popularna kultura je za Južno Korejo dandanes nekaj vsakdanjega in le ztežka si zamislimo, da je bilo le trideset let nazaj marsikaj drugače. Južna Koreja je bila nekoč namreč pod strogim diktatorskim režimom in si je še dolgo po katastrofalni vojni zdravila rane, ki ji jih je prizadejalo grozljivo opustošenje. Vendarle je s sprejetjem zahodnjaške mode, moderne glasbe in kontroverznih umetnikov – kot so Juergen Teller, Terry Richardson in Ryan McGinley – v zadnjem desetletju doživela slikovit razcvet. Dokaze za to pa lahko iščemo zlasti pri mlajših generacijah.

Mladih Korejcev ni strah spolnosti, drznosti in predvsem odkritosti.
Mladih Korejcev ni strah spolnosti, drznosti in predvsem odkritosti.

Kljub temu, da so mladi Korejci zhodnjaško kulturo sprejeli, so jo vsekakor prilagodili sebi, svojim merilom in jo naredili povsem edinstveno. To je razvidno predvsem ob pregledu del nekaterih izmed njihovih najboljših sodobnih fotografov, ki jih ni strah spolnosti, drznosti in predvsem odkritosti. Pritiskajo naprej, otresajo se norm in pripovedujejo o telesu, seksualnosti, plastičnih operacijah in ostali vsakdanjosti korejske družbe. Nam pa predvsem omogočajo vstop v svoje barvito kulturno okolje. Spoznajmo se torej z mladimi uspešnimi korejskimi fotografi, ki si drznejo.

Hasisi Park

Hasisi Park je ljubljenka zahodnjaških fotografskih publikacij. Nekoč muza in subjekt bivšega partnerja in fotografa Jacksona Eatona, je dandanes svetovno priznana multimedijska umetnica in fotografinja. Hasisi fotografira za ekscentrične korejske znamke, kot je na primer The Centaur, veliko pa dela tudi s korejskimi K-pop idoli. V njenih portretih prevladujeta intima in lepota, ki se pod budnim ustvarjalnim očesom prepleteta v prekrasno zgodbo.

더 적은

Kim Tae Kyun, drugače poznan kot 더 적은, v svoj fotografski objektiv lovi glamurozna svetova mode in pop glasbe, h katerima stremi skoraj vsako korejsko dekle. Trenutno se njegovo delo vrti okrog K-pop glasbenikov, ki kraljujejo korejski sceni popularne glasbe. Nekateri izmed najbolj zvenečih so Boa, Super Junior, F(x), Shinee, Brown Eyed Girls in IU. Vsak, ki se le malo spozna na K-pop, lahko zagotovi, da je spisek izjemno impresiven. Less se trudi, da so njegovi subjekti na fotografijah videti naravno in sproščeno, kar doseže s pogovorom. Tovrstno vedenje je za Korejce izredno nenavadno, on pa zato še toliko bolj cenjen in poseben.

더 읽어보기: 기괴한 일본 발명품

Nina Ahn

Korejski novi val umetnikov daje velik poudarek na refleksijo, premišlevanje o velikih življenjskih odločitvah. Še posebej jih intrigira prestavljanje določenih kulturnih norm na kasnejši čas. Sprašujejo se predvsem ali je na račun tradicionalnega zakonskega življenja svoje življenje vredno posvetiti svetu šovbiznisa. Nina Ahn je umetnica, ki v objektiv lovi te trenutke, zasanjan svet premišljevanja in sanjarjenja. Kot večina korejskih umetnikov tudi ona nima univerzitetne izobrazbe na področju umetnosti. Sama meni, da v šoli ne bi prenesla tekmovalnosti, in da fotografijo jemlje kot nekaj prijetnega, hobi, ki ji vliva veselje do življenja.

Aston Husumu Hwang

Husumu, ki je med odraščanjem oboževal fotografiranje svojih sorodnikov na pogostih družinskih izletih, dandanes slovi po fotografiranju svojih prijateljev med norenjem po korejskih nočnih klubih. Mladi fotograf pravi, da obožuje alkohol, hip-hop in fotografijo. Vse svoje ljubezni združi med obiskom nočnega kluba, kjer fotografira kul ljudi, osvobojene zaradi sproščene atmosfere in velike količine popitega alkohola.

2004년부터 당신과 함께

연도부터 2004 우리는 도시 트렌드를 연구하고 열정으로 영감을 주는 최신 라이프스타일, 여행, 스타일 및 제품에 대해 매일 팔로워 커뮤니티에 알립니다. 2023년부터 글로벌 주요 언어로 콘텐츠를 제공합니다.