第87回アカデミー賞授賞式がロサンゼルスのドルビー・シアターで開催された。 『バードマン』が最優秀映画賞に選ばれた。主演女優賞はジュリアン・ムーア(『アリスのまま』)、主演男優賞はエディ・レッドメイン(『セオリー・オブ・エヴリシング』)。監督として、彼は映画『バードマン』のアレハンドロ・ゴンサレス・イニャリトゥを称賛した。オスカーの最初の司会者はニール・パトリック・ハリスでした。
Gostitelj večera ニール・パトリック・ハリス je poskrbel za viharno vzdušje na 87. podelitvi prestižne filmske nagrade.
Zmagovalca večera 87. podelitve oskarjev sta vsekakor filma Bridman と Grand Hotel Budapest, ki sta oba prejela po štiri oskarje. Pri tem je バードマン prejel najprestižnejše oskarje, za najboljši film in režijo. Grand Hotel Budapest pa je pobral oskarje v bolj tehničnih kategorijah. Tretji film, ki je po vseh parametrih zasedel to mesto je Ritem norosti (Whiplash), saj je pobral kar tri kipce. Največji poraženec večera je film 少年時代 (Fantovska leta), ki ga je režiser Richard Linklater ustvarjal s filmsko ekipo kar 12 let in je na koncu prejel le enega oskarja. Veljal je namreč za neformalnega favorita za vsaj tri oskarje.
Utrinki in zmagovalci oskarjev 2015
Oskarja za 最高の映画 je prejel film バードマン.
Kipec za 最善の方向性 si je prislužil Alejandro González Iñárritu za film Birdman.
Najboljši igralec v glavni vlogi それはです エディ・レッドメイン (Teorija vsega, すべての理論), najboljša igralka 良い ジュリアン・ムーア (Še vedno Alice, Still Alice).
Oskarja za najboljšega stranskega igralca 受け取りました JKシモンズ (Ritem norosti, Whiplash), oskarja v kategoriji 最優秀助演女優賞 彼女は受け取りました Patricia Arquette (Boyhood, Fantovska leta).
Oskarja za 最優秀オリジナル脚本賞 si je prislužil film バードマン、 ために najboljši prirejeni scenarij 良い The Imitation Game (Igra imitacij) Eddie.
好き celovečerni animirani film pa je slavil Veličastnih 6 (Big Hero 6).
Najboljši tujejezični film je postal poljski film Ida.
続きを読む: 2015 年オスカー - 最優秀作品賞ノミネート マッシュアップ
Kipec za najboljšo fotografijo si je prislužil film バードマン ter mojster Emmanuel Lubezki. Oskarja za najboljšo montažo za svoj izjemni dosežek pri Ritmu norosti je prejel Tom Cross.
V kategoriji najbojše kostumografije je slavil ザ グランド ブダペスト ホテル in trikratna oskarjevka Milena Canonero. Zgodovinska satira Wesa Andersona se lahko pohvali tudi z najboljšo masko in pričeskami (Frances Hannon in Mark Coulier) ter najboljšo scenografijo (Adam Stockhausen in Anna Pinnock).
Za najboljše mešanje zvoka je oskajra prejel Ritem norosti (Whiplash), za najbojšo montažo zvoka pa Ostrostrelec (アメリカンスナイパー). Za najboljše vizualne učinke je bila nagrajena sicer spregledana znanstveno fantastična drama Medzvezdje (Interstellar).
Najboljši igrani kratkometražni film je The Phone Call, najboljši kratki animirani film pa animacija Feast.
Oskarja je v kategoriji najboljšega celovečernega dokumentarca odnesel Citizenfour.
Najboljša izvirna pesem je pesem Glory (John Legend in Common) iz filma Selma, v kategoriji najboljše izvirne glasbene podlage pa je oskarja odnesel Alexandre Desplat za film ザ グランド ブダペスト ホテル.
Akademija poleg oskarjev v 24 kategorijah podeljuje tudi posebne nagrade za življenjsko delo. Te so podelili že novembra lani. Dobili so jo 94-letna igralka Maureen O’Hara, japonski režiser Hajao Mijazaki ter francoski scenarist Jean-Claude Carriere. Posebno humanitarno nagrado pa so podelili pevcu Harryju Belafonteju.
2015 年オスカー so vsekakor postregli z določeno mero dramatike, kot vselej, glasbenimi točkami v stilu znanega hollywoodskega glamurja in na nek način tako svojevrstno narejenega umetnega humorja, ki pa ni vselej opravil svoje naloge. Zdi se, da je Neil Patrick Harris pustil kot voditelj tega najpomembnejšega šova industrije precej mlačen občutek, na trenutke je namreč izpade precej nepripravljen in nesgotov. Določene šale na račun nastopajočih so izzvenele celo zelo neprimerno, saj se je gostitelj večera kar pretirano držal scenarija in se ni uspel prilagajati situacijam. Vsekakor smo lahko prepričani, da oskarjev ne bo več vodil.
Mnogi so bili tudi presenečeni nad dobitnikom oskarja za najboljši film, saj poznavalci nikakor ne bi stavili na film, ki je samorefleksija vsakega igralca in pooseblja filmsko in igralsko industrijo, industrijo, ki bi se morala prilagoditi gledalcu in ne obratno. Pričakovali smo, da bo akademija nagradila nekaj izjemnega in presegajočega. 少年時代 je vsekakor material za filmske anale in bo v očeh filmskih kritikov zmagovalec tega leta. Vse kar šteje na koncu je to, ali se bomo filma spominjali tudi čez trideset let, kot se spominjamo filmov, ki nikoli niso prejeli oskarja za najboljši film – E.T, Apocalypse now, Goodfellas, Pulp Fiction in še bi lahko naštevali. A, pustimo času – čas. In akademiji prostor za napake, ki jih vedno znova zagreši in jih nato popravlja čas in IMDB.
Določene ključne trenutke si lahko pogledate v priloženem video posnetku.
詳しくは:
oscar.go.com