Zmotno je prepričanje, da bomo z boljšim fotoaparatom avtomatično naredili boljšo fotografijo. Slednjo namreč ustvari fotograf, ne fotoaparat. Ta je zgolj orodje za dosego cilja, tako da še zdaleč ni vse odvisno od drage opreme. V fotografiji zato obstaja nekaj zlatih zapovedi, ki jih ne morejo nadomestiti nobena rešitev, s katero proizvajalci skušajo ustvariti bližnjice do kakovosti. Ena takih je kompozicija, ki velikokrat odloča o tem ali si fotografija zasluži mesto v albumu ali ne. Obvladanje osnovnih pravil kompozicije pri fotografiji je zato eden predpogojev za ustvarjanje dobrih fotografij. In tukaj je nekaj nasvetov.
したいと思う izboljšali svoje fotografije? Za to vam ni treba v fototrgovino po boljši fotoaparat, upoštevanje nekaterih fotografskih pravil, kot so osnovna pravila o kompoziciji, bodo brezplačno konkretno izboljšala 品質 vaših fotografij, ki bodo zdaj vendarle sporočale tisto, kar ste želeli. Tako kot v časopisu ni vse napisano z enako velikostjo črk, da bralec loči med pomembnim in manj pomembnim, enako velja v fotografiji, kjer je kompozicija eden tistih elementov, ki lahko naredi velikansko razliko.
続きを読む: 写真を使って妊娠していることを楽しく伝えるにはどうすればよいですか?
Ob tem velja poudariti, da so v fotografiji pravila za to, da se kršijo. A to je treba delati z občutkom in šele, ko enkrat poznate in v praksi udejanjate nasvete iz nadaljevanja, ste lahko občasno tudi ”nepokorni”.
Pravilo tretji. Predstavljajte si, da je kader razdeljen na tretjine (vertikalno in horizontalo). Štiri križišča namišljenih črt so področja, kamor postavite objekt/subjekt, ki ga želite izpostaviti.
Pravilo tretjin. Skozi pomembne elemente naj poteka navidezna črta.
Napeljevanje. Poskušajte najti element v kadru, ki gledalčevo oko vodi po sliki do centra interesa.
Napeljevanje. Poskušajte najti element v kadru, ki gledalčevo oko vodi po sliki do centra interesa.
Diagonale. Kompozicija, pri kateri so osnovni elementi razporejeni v smeri diagonale. Če je v razporeditvi več diagonalnih smeri, mora biti ena dominantna, ostale pa tej podrejene. Diagonale so jasno lahko zgolj namišljene oziroma nakazane.
Diagonale. Kompozicija, pri kateri so osnovni elementi razporejeni v smeri diagonale. Če je v razporeditvi več diagonalnih smeri, mora biti ena dominantna, ostale pa tej podrejene. Diagonale so jasno lahko zgolj namišljene oziroma nakazane.
Uokvirjanje. Oprezajte za okni ali vrati.
Uokvirjanje. Oprezajte za okni ali vrati.
Izstopanje subjekta. Najdite kontrast med subjektom in ozadjem ter ga od slednjega nekako izolirajte.
Izstopanje subjekta. Najdite kontrast med subjektom in ozadjem ter ga od slednjega nekako izolirajte.
Izpolnite sliko. Slavni vojni fotograf Robert Capa, je nekoč dejal, da če slike niso dovolj dobre, pomeni, da nismo bili dovolj blizu.
Izpolnite sliko. Slavni vojni fotograf Robert Capa, je nekoč dejal, da če slike niso dovolj dobre, pomeni, da nismo bili dovolj blizu.
Dominantno oko na sredo. Postavite dominantno oko na sredino fotografije, kajti to ustvari efekt Mona Lise, torej občutek, da vam oko sledi.
Dominantno oko na sredo. Postavite dominantno oko na sredino fotografije, kajti to ustvari efekt Mona Lise, torej občutek, da vam oko sledi.
Ponavljanje. Ponavljanje vzorca daje občutek velikosti in mnoštva elementov na fotografiji. A za homogen vzorec morate zajeti dovolj veliko količino enakih predmetov.
Ponavljanje. Ponavljanje vzorca daje občutek velikosti in mnoštva elementov na fotografiji. A za homogen vzorec morate zajeti dovolj veliko količino enakih predmetov. Vzorci so namreč estetski moment.
Simetrija. Simetrija na fotografiji je prijetna za oko, odločitev ali simetrija ali pravilo tretjin, pa je dostikrat stvar osebne preference. V tem primeru nobena izbira ni napačna.
Simetrija. Simetrija na fotografiji je prijetna za oko, odločitev ali simetrija ali pravilo tretjin, pa je dostikrat stvar osebne preference. V tem primeru nobena izbira ni napačna.