fbpx

아야! Apple에 13년 만에 이런 일이 일어났습니다!

Prodaja Appla strmoglavila

Ali Applu pojenja sapa? Podjetje, ki od leta 2003 ne poznalo drugega kot rasti, je ob finančnem poročilu za prve tri mesece poslovanja doživelo hladen tuš. Rezultati namreč kažejo, da so prvič po 13 letih zabeležili padec dobička in prihodkov, ki znaša 13 odstotkov. Prst je uperjen v iPhone.

사과, tehnološki velikan iz Cupertina, ni vajen slabih rezultatov. Čeprav padec dobička in prihodkov ni nepričakovan, pa je tako dramatičen zdrs analitike vseeno ujel na levi nogi. V prvem četrtletju so namreč ustvarili ”le” 50,56 milijarde ameriških dolarjev prihodkov od prodaje, kar je skoraj osem milijard manj kot v enakem obdobju lani!

Nad Applom se zgrinjalo črni oblaki.
Nad Applom se zgrinjalo črni oblaki.

Gre za prvi tovrstni padec po letu 2003. To se je takoj odrazilo tudi na borzi, kjer so se Applove delnice pocenile za osem odstotkov in moramo zanje zdaj odšteti 96,10 evra (Apple je bil s tem padcem ob kar 45 milijard dolarjev tržne vrednosti!). Strmoglavljene gre v mnogočem pripisati prvemu padcu prodaje pametnih telefonov iPhone, ki je življenjskega pomena za Apple, saj predstavlja kar dve tretjini celotne prodaje podjetja. Letos so jih v te obdobju prodali ”le” 51,19 milijona, lani pa 61,17 (16-odstotni padec), Bloombergovi analitiki pa Applu prerokujejo še bolj črno prihodnost. Letos je Apple sploh prvič v zgodovini po splavitvi leta 2007 zaznal padec prodaje telefona iPhona na letni ravni, kar je za tehnološko najuspešnejši izdelek v zgodovini vsekakor šok. Svoje je k slabim finančnim rezultatom pristavil še stabilen dolar in majav kitajski trg, kombinacija, ki vsekakor ni pisana na kožo ameriškemu izvozu.

더 읽어보기: 새로운 Apple MacBook(2016) - 아무것도 아닌 것에 대해 많은 고민을 하고 있나요?

Apple je v zadnjem poročilu pozabil na eno besedo...
Apple je v zadnjem poročilu pozabil na eno besedo…

Padec prodaje iPhona z največjo ”magnitudo” so zaznali 중국에서, kjer je bil kar 26 odstoten. Je zlate dobe iPhona konec? Je čas za 새로운 아이폰? Ne v smislu nove generacije, pač pa izdelka, ki bo oral ledino? 애플워치 스마트워치 tej nalogi več kot očitno ni dorasla in ji ne bo uspelo zamašiti finančne luknje, ki jo je naredil padec prodaje iPhona. Počasi, a vztrajno mu pada tudi tržni delež, ki je bil leta 2014 le še 14,8 odstoten, južnokorejski ”as” 삼성 pa mu je medtem že pošteno pobegnil, saj si reže kar 24,4 odstotka delež trga pametnih telefonov. A glavna nevarnost prihaja od drugod, iz Kitajske. Za Apple obstaja luč na koncu tunela?

Čeprav se ustvarja vtis, da evforija po iPhonu ne pojenja, pa številke pravijo drugače.
Čeprav se ustvarja vtis, da evforija po iPhonu ne pojenja, pa številke pravijo drugače.

Morda v rasti servisnih storitev. App Store, Apple Music in Apple Pay so namreč glede na lansko prvo četrtletje dosegli 20-odstotno rast, a tudi tu se zaradi kitajska zakonodaje, ki zapira vrata aplikacijama iMusic in iBooks, nad Applom zgrinjajo črni oblaki. V slogu prodaje iPhona je bila tudi prodaja iPada in Maca, katerih rezultate bodo pri Applu tudi raje čim preje pozabili. Prodaja prvega je zaznala 19-odstotni padec (na 10,2 milijona), drugega pa 12-odstotnega (na 4 milijone). Se bodo Applu vremena zjasnila? Ker ima Apple na računu 232,9 milijarde dolarjev gotovine, bo te porabil za odkup lastnih delnic v vrednosti 500억 ameriških dolarjev in povišanje četrtletne dividende (57 centov na delnico).

2004년부터 당신과 함께

연도부터 2004 우리는 도시 트렌드를 연구하고 열정으로 영감을 주는 최신 라이프스타일, 여행, 스타일 및 제품에 대해 매일 팔로워 커뮤니티에 알립니다. 2023년부터 글로벌 주요 언어로 콘텐츠를 제공합니다.