X4는 BMW가 SUV와 스포츠 쿠페 사이의 크로스오버의 새로운 하위 세그먼트를 열었고 이제 이 개념을 중형 클래스로 확장한 X6의 이야기의 연속입니다. 큰형에 비하면 코가 조금 적긴 하지만 그래도 눈의 향연이고, 비슷한 넓이와 활용성을 고려하면 당연히 첫번째를 더 선호할 것 같습니다.
X4 da opazovalcu takoj vedeti, da ne gre za klasičnega suva, ampak 크로스오버 med tem in športnim kupejem, kar pomeni v primerjavi z X3 iz katerega izhaja bolj dinamično zaključen zadek, ki pomeni proti zadku hitreje padajočo linijo strehe in s tem večjo mero športnosti in nastopaškosti.
Je pa X4 konkretno drugačen od prej omenjenega X3 tudi drugače. Pri BMWju so mu nadeli novo podobo nosu, ki je ozaljšana s športnim M paketom zelo športna, drznili bi se celo reči strupena, spojlerji in odbijač pa zelo razgibani, odprtine za zajem zraka pa nadpovprečno velike. Na boku je najbolj opazna prej omenjena linija, v sozvočju z M paketom pa je testnik dobil tudi športne obrobe kolesnih odprtin, ki ga naredijo še bolj mišičastega, a delujejo kot da bi prišle iz poprodaje. Na zadku pa vajeti v svoje roke ponovno prevzame športni odbijač, ki s pomočjo črno-sivih vstavkov ponovno deluje hudo…Piko na i bi sicer pomenili ločeni izpušni cevi na vsaki strani tega vstavka, ampak nekaj pa mora ostati za najbolj zmogljivega eM-a, a je tako.
Notranjost potrdi, dejstvo, da izhaja iz X3, tako glede mer in proporcev potniškega prostora, kot tudi izgleda voznikovega delovnega prostora. Sicer so mu namenili modernejšo armaturno ploščo, ki se v X3 leta nekoliko že poznajo, vseeno pa vse deluje nekako “znano”. Ampak to tako lai tako spremlja večino današnjih BMWjevih modelov, tako da v tem 4 ni popolnoma nič drugačen. Je pa ergonomija, tako kot kakovost materialov na pričakovano visokem nivoju, založenost z opremo pa kot vedno domena globine lastnikove denarnice. Testnik glede opreme ni skoparil, glede na segment pa usnje in prestavno avtomatiko kar priporočamo, zaradi naprednega in enostavnega delovanja pa tudi navigacijo z velikim 16:9 zaslonom. Parkirna pomagala so glede na slabšo preglednost nazaj prav tako skorajda nuja, enako velja za odlično svetilne ful LED luči, z izjemno lepo vizualno grafiko posameznega sklopa (dnevne luči, smerokazi). Res, skorajda remek delo so. Pomanjkljivosti pa gre iskati v robustni plastiki na določenih mestih v kabini, kjer ta potnike ne “objema” tako kot pri določeni konkurenci, predvsem pa glede na segment manjkajo usnjene kolenske “blazinice” na podaljšku sredinske konzole.
V duhu športnosti je del serijske opreme pri X4 vedno sistem performance control (ta čim bolj optimalno porazdeli navor med obe kolesi na isti osi, po potrebi pa posamezno kolo, če je to prevrteno, tudi zavre) ciljno porazdeli pogonske in zavorne sile na posamezna kolesa. Nadgradnjo tega pa pomeni tudi serijski štirikolesni pogon x-Drive, ki optimalni navor večkrat v sekundi razmejuje na vsako posamezno kolo, v praksi pa tega uporabnik ne zazna, razen glede odličnega oprijema ne glede na podlago.
Glede prostornosti v drugi vrsti čudežev ne gre pričakovati, čeprav je primerljiv z X3, le za glave je kakšen centimeter manj prostora. 500-litrski 기초적인 트렁크 ima serijska 전동 슬라이딩 테일게이트, kar je pohvalno, ne moremo pa enako zapisati glede nežnosti zapiranja, saj je le to grobo in glasno. Glede uporabnosti prtljažnika, se zdi ta, zaradi kontur strehe in posledično ogromne odprtine še skoraj bolj uporaben kot v X3, pohvaliti pa moramo tudi opremljenost in obdelavo.
Pod pokrovom se je vrtel znani in čislani 3,0-litrski dizelski V6 dizel, ki zmore 190 kW ali večini bolj razumljivih 258 KM, še bolj impresiven pa je navor v višini 560 Nm, ki jih ta dizelski biser doseže že pri 1.500 vrtljajih. O kakšni luknji tako sploh ni govora, kjerkoli na rapzonu vrtljajev se trenutno nahajate pa je moči več kot dovolj, vse skupaj pa spremlja tudi lepa V6 zvočna simfonija. Glede na vse (model, mere, imidž, ceno,…) smo tako mnenja, da v nosu tega suca ali enostavneje povedano križanca preprosto mora brneti šestvaljnik in ne kakšen rahitičen štirivaljnik (čeprav BMW zna proizvajati tudi te). Pod črto vse to pomeni končnih 234 km/h in če 5.6초 do stotice. Odlično.
더 읽어보기: City test: BMW 420d gran coupe sport
Motor se z odlično vozno dinamiko super ujame in ponuja res zmogljivo in športno celoto, ko pa to uporabnik ne želi, pa postane prave avtocestna križarka, kar mu zagotavlja zmogljivo vzmetenje, ki premore tudi kar nekaj limuzinskega udobja. Le z velikostjo obutve ne velja pretiravati, 19인치 kot je imel na sebi testnik je več kot dovolj. Je pa res, da vam pri BMWju za tako velika platišča zaračunajo skoraj nesramnih dobrih dva tisoč evrov, kar je res veliko. Poraba je bila z devetimi litri kar pričakovana, je pa res, da od tako velikega in zmolgjivega motorja nismo pričakovali veliko manj. Če boste varčevali se zna poraba približati tudi osmim litrov, s priganjanjem pa desetica tudi ni nedosegljiva. Če želite varčneža potem se za različico 30d vsekakor ne velja odločiti.
Za konec pa še beseda ali dve o ceni. Če je osnovna z dobrimi 61 tisočaki pričakovana in sprejemljiva, pa to vsekakor ne moremo zapisati za polno ceno, ki z dobrimi 81 tisočaki sili 이미 v razred večjega X5 in tudi bolj premiumskega X6. Res da je bil testni X4 izdatno podkrepljen z opremo in resnično lep primerek, ampak glede na vse bi cena le lahko (morala) bila malce bolj “ljudska”.