fbpx

رالي داكار 2020: كل ما تريد معرفته عن سباق داكار للقدرة

تعتبر مسابقة التحمل من باريس إلى رالي داكار 2020، أو داكار باختصار، واحدة من أكثر رياضة السيارات على الطرق الوعرة تطلبًا في العالم. وتقام المنافسة الأسطورية الآن على مدى 13 يومًا، يقطع خلالها المتنافسون مسافة تصل إلى 14400 كيلومتر.

Dakar هو في الواقع vztrajnostno مسابقة v vožnji z različnimi prevoznimi sredstvi po neizprosnem الميدان, v razdalji, ki je velikokrat daljša od tiste, ki jo lahko izmerimo na poti med Los Angelesom in New Yorkom ter nazaj. Vse to v popolni zaščitni معدات و žgoči حمى. Vse skupaj poteka 12 dni, poleg teh pa je na voljo še 1 dan ل استراحة.

V vseh teh letih je izmed vseh motornih koles, terenskih športnih avtomobilov, štirikolesnikov in drugih udeležencev tekmovanja približno 50 odstotkov “omagalo” pred ciljem. الخامس najhujših letih je odstotek tistih, ki so prišli do cilja, padel na vsega 20 في المئة. Najpogostejši vzroki za odstop so إصابات, mehanične okvare, skoraj vsako leto pa so tudi smrtne žrtve. Teh je bilo do zdaj že več kot 70.

Nastanek Dakarja

Za nastanek Dakarja bi lahko okrivili srečen, ali pa tudi nesrečen splet okoliščin. Leta 1977 se je francoski dirkač Thierry Sabine udeležil tekmovanja Abidžan–Nica in se medtem ضائع v puščavi Ténére v južni centralni Sahari. Medtem ko je želel najti pravo pot, je pomislil, da sta okolje in neizprosni teren kot nalašč za naporno vztrajnostno tekmovanje. Po vrnitvi v civilizacijo mu misel na puščavo ni dala miru in tako je z nekaj truda 26. decembra 1978 182 tekmovalcev že čakalo na startu prvega tekmovanja Pariz-Dakar. To je bilo dolgo 9.920 kilometrov, ciljno črto pa je prečkalo le 74 tekmovalcev.

Z leti je Dakar rasel po الأحجام و prepoznavnosti, s tem pa privabljal najboljše dirkače in sponzorje z globokimi žepi. Leta 1986 je bilo tako imenovano ‘črno leto’, ko so se v nesreči helikopterja smrtno ponesrečili Thierry Sabine, ob njem pa še novinar, francoski pevec, radijski operater in pilot. Ustanovitelj se je žalostno poslovil, njegova zapuščina pa je živa še danes.

Zgodovina tras Dakarja

Večino let se je tekmovanje odvijalo v أوروبا و Afriki, na relaciji med Parizom و Dakarjem. Da bi zmanjšali število tekmovalcev, so leta 1992 uvedli sledenje z نظام تحديد المواقع za motorna kolesa in avtomobile. Tistega leta se je cilj prestavil v južnoafriški كيب تاون. سنين 1995 se dirka prvič v zgodovini ni začela v Franciji, čast je pripadla španskemu mestu Granada. سنين 2000 se je tekmovanje končalo pri piramidah v جيزي. سنين 2007 se je Dakar začel v لشبونة, leta 2008 pa je bil odpovedan zaradi groženj islamske teroristične organizacije Al Kaida. Posledica je bila, da so od leta 2009 tekmovanja potekala v Južni أمريكا, po državah, kot so شيلي, بوليفيا و الأرجنتين.

Dnevna rutina Dakarja

Na tekmovanja se vozi po واحد etapa على يوم, posamezne etape pa so v povprečju dolge med 800 و 880 kilometri. Cilj vsake etape je v tako imenovanem bivaku, velikem ‘oporišču’, v katerem imajo tekmovalci prostore za počitek, tovarniške ekipe pa čas za popravilo prevoznih sredstev. Zaradi ogromnih razdalj, ki jih morajo tekmovalci prevoziti v enem dnevu, je prilagojen tudi sistem točkovanja. Čas še vedno igra največjo دور, poleg tega pa so pomembna točno določena mesta na trasi, mimo katerih se mora tekmovalec peljati. Če يفتقد določeno mesto, se bo to poznalo v časovnem pribitku.

Dovoljena vozila

Na izjemno zahtevno progo se lahko v tekmovanju Dakar podajo različni tipi prevoznih sredstev. Tekmuje se s hitrimi terenskimi سيارات, štirikolesniki, avtomobili, razdeljenimi v kategorije puščavskih bagijev in SUV-jev. Pri tem ne smemo pozabiti na motorna دراجات و مجال tovornjake, ki tehtajo več kot 3.500 kilogramov. Tekmovanje s tovornjaki se sicer malenkost razlikuje, imajo pa tudi svojo, spremenjeno traso. Vsako prevozno sredstvo mora slediti pravilom razreda, v katero je uvrščeno, v posameznem razredu pa je treba upoštevati prostornino motorja, omejitve teže in še kopico drugih pravil.

Zakaj je tekmovanje Dakar tako ekstremno?

Dakar je postal najzahtevnejša dirka v zgodovini iz več razlogov. Ne samo da morajo tekmovalci vsak dan premagati ogromne razdalje, pri tem morajo prepotovati tudi zahteven teren, na katerem se srečujejo s peščenimi sipinami, blatom, potoki, peskom, zbito zemljo, skalami, globelmi و prepadi. Pri tem so tekmovalci izjemno hitri, zaradi česar spremlja tekmovanje كثيراً poškodb. Nesreče so pravzaprav “rutina” tekmovanja tako za posameznike kot za tovarniško podprta moštva. Dakar postavi na preizkus vzmetenje, šasijo, motor, tesnila, ležaje و celo vijake و المكسرات. Zahtevni teren prispeva k marsikateri okvari, kar za posameznike, ki jih ne sponzorira tovarniško moštvo, pomeni ure in ure popravil namesto težko zasluženega استراحة in spanca.

Priprave na Dakar

Priprave zahtevajo veliko več, kot bi si sprva mislili. Tekmovalci se pripravljajo več let, saj morajo dobro ‘natrenirati’ svoje telo, pridobiti ogromno حالة و حد ذاتها psihično pripraviti na izjemno napornih 13 dni tekmovanja. Nedavni zmagovalec Dakarja je izjavil, da se je pripravljal s petimi urami vožnje z motornim kolesom في اليوم. Prav tako zahtevna kot fizična in psihična priprava je zahtevna tudi zapletena logistika. Na start je treba prepeljati prevozno sredstvo, s katerim tekmujejo, skupaj z vsem potrebnim orodjem و rezervnimi deli, in še najpomembnejše, الفريق, ki ji morajo prav tako priskrbeti zmogljiva terenska vozila.

Motivacija in rekordi

Kaj žene tekmovalce na tako zahtevno dirko, je težko opredeliti. Denarna nagrada ni izjemna, poleg tega pa večina tekmovalcev niti ne pride do cilja tekmovanja. Od več kot 300 tekmovalcev je vsaj 75 odstotkov posameznikov takih, ki nimajo podpore večjih proizvajalcev motornih vozil. Večina je na tekmovanju zaradi التمنيات, da bi preizkusili مِلكِي الحدود in ker pač preprosto uživajo v tem ekstremnem motošportu.

V več kot 40-letni zgodovini Dakarja se je nabralo kar nekaj rekordov. Leta 1991 je francoski tekmovalec Stéphane Peterhansel مع Yamaho osvojil svoj prvi Dakar. Zmago je osvojil tudi v letih 1992, 1993, 1995, 1997 و 1998. A kot da to še ni dovolj, je leta 2004 osvojil Dakar še za volanom avtomobila in tako postal prvi na svetu, ki mu je uspelo osvojiti Dakar tako z motornim بالدراجة kot z بواسطة السيارة. Tudi z avtomobilom je seveda zmagal še nekaj nadaljnjih puščavskih preizkušenj. Do danes je Stéphane Peterhansel človek z največ zmagami na tekmovanju Dakar.

من سنة 2001 كيه تي إم dominira v svetu motornih koles. Bili so zmagovalci Dakarja med letoma 2001 و 2019. V kategoriji tovornjakov je najboljši na svetu ruski tekmovalec Vladimir Chagin, ki je nanizal kar 7 zmag. V kategoriji štirikolesnikov je najboljši Marcos Patronelli مع 3 zmagami. V istem razredu se lahko ياماها pohvali z največ naslovi, saj je dominirala vse od leta 2009 بالسنة 2019.

Vpliv na produkcijska vozila

Dakar že desetletja ponuja idealen poligon za testiranje nove tehnologije. To je značilno predvsem za motorna kolesa, ki so pripeljala do tega, da imamo danes na voljo več motornih koles, namenjenih zahtevnim terenom in odkrivanju neznanega. Za primer lahko vzamemo motorno kolo BMW G/S, ki je bilo v začetku razvito prav للاحتياجات Dakarja. Omenjeno smo lahko videli tudi na lanskem sejmu motornih koles EICMA, kjer so med drugim هوندا, هوسكفارنا و دوكاتي predstavili koncepte z mislijo na متطلبا تضاريس و مغامرات.

Dakar 2020

الأحد، 5. januarja, se je začel Dakar 2020. Gre za že 42. tekmovanje po vrsti, ki je tokrat prvič potekalo po zahtevnem terenu Saudove Arabije. Tekmovanje se je začelo v mestu Džida, končalo pa se je po težkih, dolgih in napornih 7.456 kilometrih, v mestu Al Qiddiya. Med avtomobilisti je tokrat zmagal španski veteran Carlos Sainz, za katerega je to že tretja zmaga na Dakarju. Zmagovalec v kategoriji محرك عجلات je tokrat Američan Ricky Brabec. Slovenski predstavnik med motociklisti je bil letos Simon Maričič, ki je zasedel 50. mesto v absolutni konkurenci. Najuspešnejši slovenski predstavnik na tekmovanju Dakar je zagotovo Miran Stanovnik, ki se ga je udeležil kar 18-krat. Njegova najboljša uvrstitev je bila 13. mesto في absolutni razvrstitvi.

معلومات اكثر

معلومات اكثر:
dakar.com

معكم منذ 2004

من سنة 2004 نحن نبحث في الاتجاهات الحضرية ونبلغ مجتمع المتابعين لدينا يوميًا بأحدث ما في نمط الحياة والسفر والأناقة والمنتجات التي تلهم بشغف. اعتبارًا من عام 2023 ، نقدم محتوى باللغات العالمية الرئيسية.