في السنوات الأخيرة، أطلق عدد متزايد من المشاهير وأصحاب النفوذ علاماتهم التجارية الخاصة وبالتالي "يشجعون" متابعيهم على الشراء. ماذا عملاء 82% أي أنه يقرر الشراء بناءً على توصية أحد الأشخاص المؤثرين. في حين أن المزيد والمزيد من المؤثرين يقدمون منتجات أزياء مستدامة، يشعر المستهلكون بقلق متزايد من أن بعض المؤثرين يشجعون الإدمان غير المستدام على الموضة السريعة. ومن خلال القيام بذلك، لا ينبغي لنا أن نتجاهل حقيقة أنه مع وجود المواد الكيميائية، فإننا نسمم ملابسنا شيئًا فشيئًا.
Študije so namreč pokazale skrb vzbujajoče dejstvo, da so škodljive kemikalije prisotne v skoraj vseh novih oblačilih in to ne glede na cenovni razred blagovnih znamk. Študija Nacionalnega inštituta za varovanje zdravje je v analizi ugotovila, da nekatere kemikalije sodijo med t. i. kemijske povzročitelje hormonskih motenj.
Zato se upravičeno lahko vprašamo, kako modne znamke vplivnežev vplivajo na naš planet, živali in ljudi. Poglejmo, ali so trenutno najbolj vroče modne blagovne znamke, ki so v lastni zvezdnikov in vplivnih oseb, tudi مستمر?
NU-IN
عرض هذا المنشور على Instagram
Stefanie Giesinger in Marcus Butler s svojo novo blagovno znamko Nu-in, ustanovljeno leta 2019 dokazujeta, da se moda in ekološka uporaba nikakor ne izključujeta. Dizajni njune znamke so minimalistični in dostopni, hkrati pa v koraku s trenutnimi modnimi in ekološkimi trendi. Blagovna znamka daje prednost okolju prijaznim materialom in tudi njihov izkoristek je maksimalen. Večino svojih odpadkov ponovno uporabi. Pri zmanjšanju vpliva na podnebje v svoji dobavi uporablja obnovljivo energijo, uporabljajo pa tudi materiale, ki omejujejo količino kemikalij ter odpadne vode, ki se uporablja v proizvodnji.
Day Won
عرض هذا المنشور على Instagram
Day Won je blagovna znamka, ki jo je ustanovila manekenka كانديس هوفين. Gre za športna oblačila vseh velikosti, tudi plus size. Pri svoji izdelavi ne uporabljajo materialov živalskega izvora, temveč v večini uporabljajo recikliran material. Na primer, gamaše so narejene iz 80 odstotkov recikliranih steklenic. Njihovi izdelki so narejeni tako, da zmanjšajo količino odpadkov.
Good American
عرض هذا المنشور على Instagram
Blagovno znamko Good American sta ustanovili كلوي كارداشيان in Emma Grede. Gre za svetovno znano znamko, ki ruši modne stereotipe, saj ponujajo oblačila za močnejše postave. Podjetje uporablja nekaj okolju prijaznih materialov – organski bombaž, nekaj pa je takih, ki so živalskega izvora – volna in usnje.
Fabletics
عرض هذا المنشور على Instagram
Fabletics je znamka športnih oblačil za katero stoji svetovno znana igralka in mama Kate Hudson. Njena strast do motiviranja in podpiranja žensk jo je vodila do ustanovitve športne znamke. ماركة uporablja malo okolju prijaznih materialov, ne uporablja pa materialov živalskega izvora. V podjetju ni zapisov in dokazov o zmanjševanju tekstilnih odpadkov, obnavljanju virov energij in odpravljanju ter zmanjšujejo nevarnost kemikalij.
محبوبة
عرض هذا المنشور على Instagram
محبوبة je znamka kopalk, ki jo je leta 2017 lansirala igralka in manekenka Emily Ratajkowski. Blagovna znamka pravi, da “zavrača utrujene stare mite o podobi telesa” in zajema “celoten spekter ženskih oblin”. Toda na žalost blagovna znamka nima preglednosti in ne sporoča dovolj informacij o okoljski politiki.
Tsuki
عرض هذا المنشور على Instagram
Tsuki ponuja uniseks oblačila in izdelke za dom, ki sta jih ustvarila in oblikovala Felix Kjellberg in Marzia Bisognin (aka PewDiePie in CutiePieMarzia), znani imeni Youtuba. Ni navedeno kakšne materiale pri svojih izdelkih uporabljajo, navajajo pa, da le ti niso živalskega izvora; kot so usnje, živalska koža, krzno.
Moody Me
Priljubljena YouTuberka in umetnica Tiffany Herrera – iHasCupquake je leta 2017 ustanovila znamko Moody Me. Kot sama pravi je videla kako zapravljiva in nečloveška je modna industrija in jo to želela spremeniti. Moto znamke je slavljenje življenja in vseh bitij, ki ga živijo. Vsa oblačila so veganska in brez krutosti do živali. Kljub tem pa znamka še vedno ne zagotavlja podrobnih informacij o okoljski politiki.
ملابس الاثنين
عرض هذا المنشور على Instagram
شركة ملابس الاثنين sta ustanovila avstralska manekenka Natasha Oakley in Devin Brugman. Gre za linijo kopalk, ki je znana po svojih ikoničnih ženstvenih oblikah, brezhibnemu prileganju telesa in trajni kakovosti. Kljub temu, da znamka uporablja okolju prijazne materiale, pa se pojavijo pomanjkljive informacije o zmanjševanju toplogrednih plinov.
Savage X Fenty
عرض هذا المنشور على Instagram
Spodnje perilo pevke Rihanne – Savage X Fenty je zelo priljubljena blagovna znamka, ki svoje sledilce k nakupu nagovarja predvsem slogan dobrega počutja, seksipilnosti, svežine in zabave, takšna kot je pevka tudi sama.
نحن نرتدي ماذا
عرض هذا المنشور على Instagram
Danielle Bernstein je ustanoviteljica in obraz svetovnega modnega bloga Weworewhat z več kot 2,5 milijona sledilcev. Danielle je svojo blagovno znamko ustanovila leta 2016. Blagovna znamka nima jasnih informacije o tem, kako zmanjšuje svoj vpliv na ljudi, planet in živali.
Rouje
عرض هذا المنشور على Instagram
Rouje, ki jo je leta 2016 ustanovila francoska manekenka in igralka Jeanne Damas, ponuja enostavna, ženstvena oblačila s pariškim stilom. Vendar blagovna znamka nima jasno izpostavljene okoljske politike.
Elizabeth and James
عرض هذا المنشور على Instagram
Znamko sta oblikovali slavni sestri dvojčici Ashley Olsen in Mary-Kate Olsen, ki uteleša sproščen pristop k oblačenju z igrivo in prefinjeno senzibilnostjo. Na žalost je to še en primer znamke, ki ponuja premalo ustreznih informacij o tem, kako zmanjšuje svoj vpliv na ljudi, planet in živali.
فيكتوريا بيكهام
عرض هذا المنشور على Instagram
فيكتوريا بيكهام je svojo istoimensko modno znamko ustanovila leta 2008. Od takrat je postala glas sodobnega minimalizma, ki slavi po močnem občutku prefinjenosti, a o vplivu blagovne znamke na planet, ljudi in živali ni veliko znanega.
Kendall + Kylie in Skims
عرض هذا المنشور على Instagram
Znamki KENDALL + KYLIE و SKIMS sta eni bolj vročih znamk v tem trenutku. Prvo sta ustvarili zvezdnici Kendall in Kylie Jenner. Drugo pa je ustanovila njuna polsestra Kim Kardashian. Žal pa njihove znamke ne opisujejo pristopa trajnostne mode. Zanjo je namreč značilno, da oblačila nosimo dlje časa, da so narejena iz razgradljivih materialov, ne škodujejo okolju in pri njihovi proizvodnji ne izkoriščajo delovne sile.
Predvsem, ko gre za slavne ljudi in njihove blagovne znamke se je še posebej potrebno zavedati trajnostne mode ter vpliva na ljudi in okolje. Namreč oni so tisti, ki imajo vpliv na svoje sledilce.