心理療法士のDr.マリアナ・カプランは、霊性における識別力の探求に人生を捧げてきました。彼女はその発見を、霊的に伝染する10の病気のリストにまとめました。それについては以下で読むことができます。
“Bila sem pretresena ob spoznanju, kako duhovni pogledi postanejo ‘okuženi’ z ustvarjanjem zmedenega in nezrelega odnosa do kompleksnih duhovnih načel,” 彼は言います Mariana Caplan, avtorica knjige Eyes Wide Open: Cultivating Discernment on the Spiritual Path. “Res mislimo, da če nekdo meditira 5 let ali vadi jogo 10 let, da bo kaj manj nervozna oseba kakor kdo drug? Ne, nikakor, v najboljšem primeru bo le malo bolj ozaveščen glede tega.”
Mariana je tako zadnjih 15 let raziskovala razsodnost na duhovni poti, še posebej na vseh spolzkih področjih, kot so moč, seks, razsvetljenje, guruji, škandali, psihologija in nevroza … Tako je opredelila 10 “duhovno prenosljivih bolezni”. To ni resnična duhovnost, saj gre po mnenju Mariane za zmedene in nezrele predstave v odnosih do zapletenih duhovnih načel, ki pa se širijo kot nalezljiva bolezen.
1. Instant duhovnost
Zmešajte duhovnost s kulturo, ki proslavlja hitrost, večopravilnost in instantno zadovoljitev, in rezultat je instant duhovnost. Instant duhovnost je produkt pogoste in razumljive fantazije, da je olajšanje od trpljenja človeškega bivanja lahko hitro in enostavno. Ena stvar je jasna: duhovna transformacija ne more biti dosežena na hitro.
2. Umetna duhovnost
Umetna duhovnost je nagnjenost h govoru, oblačenju in vedenju, za katere si predstavljamo, da so značilni za duhovno osebo. Je neke vrste oponašanje duhovnosti, ki posnema duhovno spoznanje, tako kot blago z leopardjim vzorcem oponaša kožo leoparda.
3. Zmedeni motivi
Čeprav je naša želja po rasti iskrena in čista, postane pogosto pomešana z nižjimi motivi, na primer s potrebo po ljubezni, potrebo po pripadnosti, po zapolnitvi notranje praznine, prepričanjem, da bo duhovna pot odstranila trpljenje, in potrebo, da smo nekaj posebnega, da smo boljši, da smo “tisti pravi”.
4. Identifikacija z duhovno izkušnjo
Pri tej bolezni se ego identificira z duhovno izkušnjo in si jo prilasti. Verjeti začnemo, da utelešamo uvide, ki so se pojavili v nas v določenem trenutku. V večini primerov ne traja večno, čeprav lahko ta identifikacija zdrži daljša časovna obdobja pri tistih, ki verjamejo, da so razsvetljeni in/ali delujejo kot duhovni učitelji.
5. Poduhovljeni ego
Ta bolezen se zgodi, ko postane struktura ego osebnosti globoko vpeta v koncepte in ideje. Rezultat je egoistična struktura, ki je “neprebojna”. Ko postane ego poduhovljen, smo neranljivi za pomoč, nove vnose ali konstruktivne odzive drugih. Postanemo nepropustna človeška bitja in omejeni v svoji duhovni rasti, vse v imenu duhovnosti.
6. Množična produkcija duhovnih učiteljev
Obstaja veliko trendovskih duhovnih tradicij, ki proizvajajo ljudi, ki zase verjamejo, da so na ravni duhovnega razsvetljenja ali mojstrstva, ki pa je daleč onkraj njihovega resničnega stanja.Ta bolezen deluje kot duhovni transportni trak: obdaj se s tem sijem, pridobi to spoznanje in – bum – si razsvetljen in pripravljen, da tudi druge razsvetljuješ na podoben način. Težava ni v tem, da ti učitelji učijo, temveč da se predstavljajo kot duhovni mojstri.
7. Duhovni ponos
Duhovni ponos se pojavi, ko praktikant skozi leta velikega truda dejansko doseže neko raven modrosti in jo uporabi, da bi opravičil svojo zaprtost za nadaljnje izkušnje. Občutek duhovne superiornosti je še en simptom te duhovno prenosljive bolezni. Manifestira se kot subtilen občutek “jaz sem boljši, modrejši in nad drugimi, ker sem duhoven”.
8. Skupinski um
Opisan tudi kot skupinsko mišljenje, kultska miselnost ali ašrama bolezen. Je zahrbten virus, ki vsebuje številne elemente tradicionalne soodvisnosti. Duhovna skupina ustvari subtilne in nezavedne dogovore glede pravilnih načinov mišljenja, govora, oblačenja in vedenja. Posamezniki in skupine, okuženi s “skupinskim umom”, zavračajo posameznike, pristope in okoliščine, ki niso v skladu z nenapisanimi pravili skupine.
9. Kompleks izbranega ljudstva
Kompleks izbranega ljudstva ni omejen le na Jude. To je prepričanje, da je “naša skupina bolj duhovno razvita, močnejša in bolj razsvetljena ter, preprosto rečeno, boljša kot vse druge skupine.” Obstaja pomembno razlikovanje med priznanjem, da je nekdo našel pravo pot, učitelja ali skupnost zase ter odkritjem “pravega”.
10. Smrtonosen virus “Prispel sem”
Ta bolezen je tako močna, da je lahko smrtonosna za duhovno evolucijo. To je prepričanje “Prispel sem” na končni cilj duhovne poti. Naš duhovni napredek se konča na točki, kjer to prepričanje postane izkristalizirano v naših psihah, saj se v trenutku, ko začnemo verjeti vanj, nadaljnja rast ustavi.
“Verjamem, da je kritičen del učenja spoznavanje duhovnih poti in odkrivanje razširjenih bolezni, kakor sta ego in samoprevara, ki so v vseh nas. Ko se srečujemo z ovirami na naši duhovni poti, pridejo trenutki, ko zapademo v občutke obupa, izgubimo zaupanje, a tedaj moramo ohraniti vero vase in v druge, da bomo res spremenili nekaj na tem svetu,” dodaja Mariana Caplan.