FBピクセル

聞き上手の10の特徴

「もし私たちが本当に聞くよりも話さなければならないとしたら、私たちの口は 2 つで、耳は 1 つだけになるでしょう」とマーク・トウェインは言いました。今日、プライベートの世界でもビジネスの世界でも、会話に飛び込み、自分が行動の中心に立つことが常に行われているため、あまりにも話しすぎて、聞くことの意味を忘れているように思えます。ここでは聞き上手の10の特徴を紹介します。

1. Na poslušanje se pripravijo.

Dobri poslušalci se na poslušanje pripravijo tako, da poskrbijo, da so sproščeni in pred začetkom razmislijo, v čem je smisel prihajajočega pogovora. Zatem utišajo svoje podivjane misli (‘’kaj bo za kosilo’’, ‘’kaj moram narediti jutri’’…) in se osredotočijo na dejstvo, da je sedaj čas za poslušanje in nič drugega.

2. Odstranijo vse distrakcije.

Pred pogovorom dobri poslušalci odstranijo vse, kar bi jih med poslušanjem lahko motilo in jim odvračalo pozornost od sogovornika. Zato utišajo telefon in so v času poslušanja ob sogovorniku 100% prisotni in 100% osredotočeni.

3. Pozorni so na neverbalno komunikacijo.

Dobri poslušalci vedo, da niso pomembne le besede sogovornika, temveč tudi ton, s katerimi so izrečene ter njihova telesna govorica. Le na ta način lahko zajamejo celotno bistvo povedanega.

4. Besede sogovornika vizualizirajo.

Med pogovorom svojo osredotočenost na sogovornika ohranjajo tako, da njegove besede vizualizirajo. Na ta način je njihov fokus usmerjen na sporočilnost povedanega in ne recimo na to, kako bodo na povedano odgovorili.

続きを読む: 寝ている間に学べること

Dobri poslušalci so tudi dobri voditelji.
Dobri poslušalci so tudi dobri voditelji.

5. Poslušajo odprto in brez predsodkov.

Dobri poslušalci k vsakemu pogovoru pristopijo odprto in brez osebnih predsodkov. Med pogovorom se poskušajo vživeti v kožo sogovornika, hkrati pa situacijo razumeti na objektiven način. Sogovrnika ne obsojajo.

6. Sogovornika med govorjenjem vzpodbujajo.

Dobri poslušalci dajo sogovorniku vedeti, da jih zanima, kaj ima povedati, zato ga med govorjenjem spodbujajo predvsem s prikimavanjem in nemotečimi medmeti (oh, kaj res, seveda…), ki izražajo empatičnost, hkrati pa vzdržujejo primerni očesni stik.

7. Tišina jim ne daje občutka nelagodnosti.

Dobri poslušalci so v tišini popolnoma sproščeni in vedo, da jim tišina daje možnost, da o povedanem premislijo. Tako trenutkov tišine ne poskušajo panično zapolniti z nesmiselnim govorjenjem, temveč te trenutke izkoristijo za pripravo kvalitetnega odgovora.

Tišina dobrim poslušalcem ne daje občutka nelagodnosti.
Tišina dobrim poslušalcem ne daje občutka nelagodnosti.

8. Na povedano imajo primeren odziv.

Dobri poslušalci ob sogovornikovih besedah ne ostanejo brez odziva, temveč pokažejo empatijo, postavijo primerna podvprašanja in se glede na povedano odzovejo tudi s primernim izrazom na obrazu. Tako dajo sogovorniku vedeti, da je slišan in da njegove besede niso naletele na gluha ušesa.

9. So dobri voditelji.

Rezultati raziskav so pokazali, da so dobri voditelji vedno tudi dobri poslušalci. To potrjuje tudi slavni vodja Richard Branson, ki pravi, da mora voditelj vedno poslušati več kot govoriti, saj se najboljše ideje lahko rodijo le tako, da imamo ušesa stalno ‘’na pecljih’’.

10. Potrpežljivost.

21. stoletje je stoletje vsega instantnega in hitrega. Vse hočemo takoj in zdaj, pri tem pa pozabljamo na največjo vrlino: biti potrpežljiv. Dobri poslušalci vedo, da premor še ne pomeni, da je sogovorec končal, zato ne vpadajo v besedo in ne končujejo sogovornikovih stavkov.

2004 年からあなたとともに

年から 2004 私たちは都市のトレンドをリサーチし、情熱を刺激するライフスタイル、旅行、スタイル、製品の最新情報をフォロワーのコミュニティに毎日お知らせします。 2023 年からは、世界の主要言語でコンテンツを提供します。