リュブリャナ グラフィック ビエンナーレは、何年も前にスロベニアの美術を世界的な文脈の中に位置づけたため、その役割は今日でも議論の余地がありません。毎年、イベントの主催者は時事的なテーマに取り組み、グラフィック作品を通じてそれを提示しており、今年の第 33 回グラフィック ビエンナーレ 2019 では、したがって、明確な視覚言語としての風刺という考えに基づいています。グラフィックと風刺にはそれぞれ独自の特徴がありますが、人々に語りかけ、人々のために語るという共通の主張を共有しています。スラブ人とタタール人の集団がキュレーターの役割を果たします。
Ljubljanski grafični bienale je eden najstarejših na svetu in mu je priznan status visokokakovostne prireditve, zaradi česar je slovenska umetnost znana tudi zunaj meja države. Redne predstave umetnikov iz različnih kulturnih okolij so v veliki meri vplivale na dvig kakovosti slovenskega ustvarjanja in pri tem je imel pomembno vlogo tudi bienale.
Z vstopom v novo ero se je grafični bienale začel povezovati še z drugimi reprodukcijskimi tehnikami in aktivnejše preizpraševati svojo vlogo. Fokus razstave 33. grafičnega bienala 2019 bo tako na ideji satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer bo “grafično” razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega.
Vizualno preobilje današnjega časa je povzročilo nastanek novega estetskega jezika, katerega sporočila in diskurz se nam velikokrat zdijo neokusni. Čeprav imata grafika in satira vsaka svoje posebnosti, jima je skupno zatrjevanje, da govorita ljudem と za ljudi.
33. grafični bienale 2019 bo kuriral umetniški kolektiv Slavs and Tatars, ki vse od nastanka leta 2006 ponuja luciden vpogled v pereča družbena vprašanja. V svojem kuratorskem debiju bodo povezali začetke ljubljanskega grafičnega bienala s humorjem, ki ga vidijo kot 戦略 と コンテンツ.
詳しくは:
mglc-lj.si