FBピクセル

世界をひっくり返す、2018 年の最もエキサイティングな心理学的発見 5 つ

心理学の分野では、毎年何千もの研究論文が書かれ、出版されています。それらは私たちの精神の最も多様な領域をカバーしています - 子供の成長の成功に影響を与える要因は何か、音楽の作業記憶はどのように処理されるか、人々の間の不平等を減らすために心理的レバーをどのように使用するか、心理療法はなぜ効果があるのか...以下の記事では、あなたの世界観を変える、2018 年の心理学的発見を簡単に紹介します。

Raziskovanje še zdaleč ni zgolj sla po iskanju resnice, temveč tudi dobičkonosen posel. Vsako leto se objavi na tisoče raziskovalnih člankov in le redki med njimi so brezplačni in javno dostopni. Tu vam razkrivamo majhen delček lanskoletnih odkritij。これらは psihološka odkritja 2018, ki bodo spremenila tvoj pogled na svet.

Helikoptersko starševstvo otežuje ustrezen čustveni razvoj otroka.

Helikopterstko starševstvo je stil vzgajanja, ki v osnovi pomeni predvsem pretirano vpletenost staršev v otrokovo življenje. Helikopterski starši otroka pretirano kontrolirajo in/ali ga pretirano poskušajo zavarovati. Preprosto povedano mu ne dopustijo, da bi se razvil v avtonomno bitje. Letošnja raziskava je pokazala, da je takšen stil starševstva precej neugoden za otrokov razvoj.

Dvoletniki, ki so imeli »helikopterske« starše, so imeli za svoja leta težave z regulacijo čustev, pri petih letih pa so ti isti otroci imeli probleme z inhibicijo svojega vedenja. Ko so dosegli 10 let, so vzgojiteljice poročale, da imajo ti isti otroci slabše socialne spretnosti, so manj opremljeni za spoprijemanje s stresom in imajo pogostejše izbruhe agresije.

Starši, ki otroku vse dopustijo ali pa ga ves čas kontrolirajo, mu delajo le medvedjo uslugo.
Starši, ki otroku vse dopustijo ali pa ga ves čas kontrolirajo, mu delajo le medvedjo uslugo.

Družbena omrežja neposredno negativno vplivajo na naše razpoloženje.

Povezava med uporabo družbenih omrežij, negativno samopodobo in depresivnim razpoloženjem, je poznana že kar nekaj let. Lansko leto pa so v eksperimentu ugotovili tudi vzročnost med depresivnim razpoloženjem in družbenimi omrežij. V eksperimentu so 143 študentov razdelili v dve skupini. Ena skupina je morala povišati svojo uporabo družbenih omrežij, druga pa je uporabo zmanjšala.

Udeleževanje kulturnih dogodkov morda zmanjšuje verjetnost depresije pri starejših.

To študijo so izvajali kar 10 let! Spremljali so več kot 2000 udeležencev, ki so bili stari več kot 50 let. Merili so, koliko kulturnih dogodkov so se udeležili vsak mesec, zraven pa so preverjali njihovo razpoloženje in čustveno stanje. Ugotovili so, da so imeli udeleženci, ki so se udeležili vsaj enega kulturnega dogodka na mesec, so imeli kar 48% nižjo verjetnost za depresijo.

Rezultati so pokazali, da sta se konkretno zmanjšala občutek osamljenosti in depresivno razpoloženje pri skupini, ki je uporablo omejila. Izsledki te študije nakazujejo, da lahko pogosto zelo blagodejno vplivamo na svoje počutje enostavno tako, da uporabo družbenih omrežij omejimo na 30 minut na dan.

Že zelo majhnim otrokom je mar za njihov sloves.

V članku, ki je bil objavljen marca 2018, avtorji ugotavljajo, da je že otrokom pri približno petem letu starosti mar za njihov sloves. Njihovo vedenje se spremeni, če jih kdo opazuje, prav tako pa tudi oni sami pri teh letih že ocenjujejo sloves drugih otrok.

V tej kompleksni raziskavi so opazovali vedenje otrok v primeru, ko so vedeli, da jih nekdo opazuje ter takrat, ko so mislili, da jih nihče ne. V prvem primeru so se vedli veliko bolj strateško in previdno.

Otroci se drugače vedejo, če jih opazujemo.
Otroci se drugače vedejo, če vedo, da jih opazujemo.

Kako ocenjujemo druge, je lahko pod velikim vplivom praznih govoric.

V tej raziskavi so skupini udeležencev predstavili informacije o neki osebi na takšen način, kot da so dejstvo – recimo »On je v osnovni šoli tepel mlajše otroke.« Drugi skupini udeležencev pa so isto informacijo predstavili tako, da je možno vanjo podvomiti – recimo: »Govori se, da je on v osnovni šoli tepel mlajše otroke.«

V obeh skupinah je takšna predpostavka izjemno vplivala na to, kako so udeleženci ocenjevali to osebo. Rezultati so torej pokazali, da naše ocene drugih še zdaleč ne temeljijo zgolj na informacijah, za katere mislimo, da so dejstva, temveč tudi morda prazne in neresnične govorice hitro obarvajo naš odnos do drugih.

2004 年からあなたとともに

年から 2004 私たちは都市のトレンドをリサーチし、情熱を刺激するライフスタイル、旅行、スタイル、製品の最新情報をフォロワーのコミュニティに毎日お知らせします。 2023 年からは、世界の主要言語でコンテンツを提供します。