人、車、そしてそれらを動かすもの - これは、車、文化、ユニークなイベントを愛する人々が集まるテーマパーク、ドイツのアウトシュタットのスローガンです。
Kot komunikacijska platforma skupine Volkswagen mesto avtomobilov vabi obiskovalce, da doživijo nov vidik mobilnosti, saj se celotno mesto, namesto na proizvodnjo avtomobilov, osredotoča na prikaz različnih vidikov človeške mobilnosti.
Kaj sploh je Autostadt? V bližini sedeža avtomobilskega giganta Volkswagen, največjega evropskega izdelovalca avtomobilov, v nemškem mestu Wolfsburg, je korporacija zgradila pravo malo mesto, posvečeno avtomobilu oziroma avtomobilom, pod okriljem Volkswagna. Znamke avtomobilov, ki sestavljajo skupino, so predstavljene v osmih paviljonih, največja atrakcija in eden glavnih razlogov za nastanek Autostadta pa je Servisni center, v katerem povprečno 550 kupcev dnevno prevzame svoja vozila v največjem prevzemnem centru na svetu. Ravno letošnje leto, natančneje 17. maja, so slovesno obeležili prevzem dvomilijontega vozila, lani pa je ključe novih avtomobilov prevzelo kar 173.374 kupcev, kar je skupaj s kar 2,3 milijoni obiskovalcev pomenilo, da je bilo 2012 najuspešnejše leto za Autostadt doslej.
Paviljon, namenjen znamki ポルシェ, ki je zadnja prišla pod okrilje skupine Volkswagen, so odprli junija lani. Pravzaprav je Porschejev paviljon prva nova zgradba po uradnem odprtju Autostadta. Paviljon je kmalu postal prava atrakcija, saj predstavlja najbolj prestižnega člana družine フォルクスワーゲン. Tudi sama zgradba paviljona je nekaj posebnega, kajti njegova umeščenost v park in vodnjake ponazarja tesne vezi med Volkswagnom in Porschejem.
Več kot le tovarna
V želji, da bi postal prevzem novega vozila posebno doživetje, so se pri Volkswagnu odločili kupcem njihovih vozil pokazati nekaj več kot le svojo tovarno. Poleg servisnega centra se tako 48 metrov visoko dvigujeta dva avtomobilska stolpa, v katerih na prevzem čaka kar 800 vozil. A najbolj priljubljena atrakcija Autostadta それはです ZeitHaus Museum. Najbolj obiskan avtomobilski muzej na svetu prikazuje zgodovinski razvoj Volkswagnovih vozil pa tudi kultne avtomobile ostalih znamk. Rdeča nit, ki povezuje vse razstavljene avtomobile, je, da so prav vsi odigrali pomembno vlogo v razvoju avtomobilske industrije, dizajna in tehnologije. Seveda pa v Autostadtu ni predstavljena le zgodovina, obiskovalci se lahko v Studiu avtomobilskega dizajna veliko naučijo o najnovejših oblikovalskih smernicah, multimedijska razstava Level green – koncept trajnostnega razvoja pa prikazuje trenutne raziskave na šestih oddelkih, ki si jih lahko ogledamo s pomočjo kratke predstavitve ali pa se natančneje poglobimo v posamezno tematiko.
Pomembna novost lanskega leta je nov poligon varne vožnje, ki je podaljšek prog, ki predstavljajo različne terene in vozne pogoje. Poligon združuje učne ure vožnje z najnovejšo tehnologijo s področja varnosti. V Autostadtu so organizirali že 10.250 treningov varne vožnje na poligonu, več kot 13.000 voznikov pa se je že preizkusilo na poligonu različnih voznih pogojev. Tudi več kot 10.000 obiskovalcev je lani izkoristilo edinstveno priložnost in se brezplačno popeljalo po ulicah Wolfsburga と električnimi avtomobili.
Mobilnost v kulturi – Movimentos
Vrhunec za obiskovalce, ki jih bolj kot jekleni konjički zanima kultura, je mednarodni festival Movimentos, posvečen plesu. Vsakoletni festival privabi v Wolfsburg več kot 30.000 gledalcev, ki uživajo v plesnih spektaklih priznanih plesnih ansamblov z vsega sveta, prav tako pa se na odru zvrstijo tudi mnogi priznani pop, jazz in klasični glasbeniki. Letošnji, že enajsti festival, se je končal 4. in 5. maja z dvema razprodanima koncertoma skupine ラムシュタイン pa tudi ostala prizorišča so bila skoraj razprodana. Tema letošnjega festivala je bila toleranca in prav temu pomembnemu nazoru je bila posvečena ena svetovna plesna premiera in številne glasbene novosti.
Tudi poletja so polna dogodkov, letošnje je bilo posvečeno vodi. Poleg plavajočega otoka s カクテル in različnimi delavnicami, na katerih so se zabavali mladi in stari, si je skoraj pol milijona obiskovalcev ogledalo posebej za Autostadt narejen vodni šov. Zima prinaša drugačne radosti: osvetljeni dim, ki se vali iz dimnikov Volkswagnove elektrarne, bo deloval kot najvišje sveče na svetu, na drsališču se bo odvijala drsalna revija, Autostadt se bo odel v praznično vzdušje, kjer ne bo manjkal božični sejem z več kot 20 metrov visoko božično jelko.
Ljubezen gre skozi želodec (in mehko posteljo)
Autostadt veže močno partnerstvo s skupino Mövenpick, ki ima v lasti kar deset od trinajstih restavracij v Autostadtu/tem avtomobilskem mestu. Ponudba je raznovrstna, vse od izvrstnih pojedin, sestavljenih iz petih hodov, ki jih pripravlja kuharski mojster Daniel Kluge v restavraciji Chardonnay, lahko se predamo mesnim užitkom v restavraciji Beef Club, si privoščimo sveže testenine v restavraciji La Coccinella ali sveže dobrote iz pekarne Das Brot. Ker se kuharji zavedajo pomena zdrave prehrane, od lokalnih proizvajalcev odkupujejo le bio proizvode in jih uporabljajo v restavracijah. Najbolj znana restavracija med gurmani je Aqua, ki se nahaja v hotelu Ritz-Carlton Wolfsburg. Njen vodja, s tremi michelinovimi zvezdicami nagrajeni kuharski mojster, スヴェン・エルヴァーフェルド slovi po neverjetnih kombinacijah klasične evropske kuhinje, restavracija pa se redno uvršča med najboljše evropske templje kulinarike; maja letos jo je gastronomski vodič S. Pellegrino uvrstil med petdeset najboljših svetovnih restavracij ter kot najvišje uvrščeno nemško restavracijo. Vsi, ki želijo noč preživeti v čudovito urejenih parkih z lagunami, ki obkrožajo prostore, namenjene obiskovalcem, lahko prenočijo v eni od 174 sob luksuznega hotela Ritz-Carlton s petimi zvezdicami, a smiselna je vnaprejšnja rezervacija, saj je hotel skoraj polno zaseden.
Autostadt so odprli 1. junija leta 2000. Za gradnjo in ureditev paviljonov, servisnega centra, muzeja, restavracij in hotela, ki se razprostirajo na 28 hektarih površine, so porabili 435 milijonov evrov. Autostadt je v lasti skupine Volkswagen in je odprt vse dni v letu. Od uradne otvoritve je tematski park obiskalo več kot 26 milijonov obiskovalcev, samo lani jih je prišlo skoraj 2,3 milijona. Autostadt je tudi izobraževalni center, lani je več kot 1.800 izobraževalnih tečajev obiskalo več kot 280.000 znanja željnih.
詳細については、 www.autostadt.de
フォルクスワーゲン グループ prodaja osebne avtomobile znamk Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Škoda, motocikle Ducati in komercialna vozila MAN, Scania in Volkswagen.
詳細については、 www.volkswagen.com
Več informacij o festivalu Movimentos in program prireditev najdemo na www.movimentos.de.