世界中の個人、国、企業、企業、非政府組織は、私たちが環境を汚染し侵害し続けると私たちを脅かす大惨事から地球を救うために取り組んでいます。より純粋な意図でそれを行う人もいれば、奉仕のためにそれを使用する人もいます。より成功する人もいれば、それほど成功しない人もいます。環境への配慮の優れた効果的なモデルの中には、学校を卒業したい場合、生徒に少なくとも 10 本の木を植えるよう命じるフィリピンの新しい法律が挙げられます。この概念は、スロベニアの学校制度にも確実に移植される可能性があります。 (もちろん、教師と生徒/学生も)恩恵を受けるでしょう。
Nov filipinski zakon zapoveduje študentom, da morajo posaditi vsaj 10 dreves, če želijo zaključiti šolo. Ta zakon velja za učence/študente na vseh ravneh šolanja – od osnovnošolcev do študentov. Glede na zakon je državno ministrstvo za izobrazbo odgovorno, da v šole in fakultete uvede to prakso, ministrstvo za okolje in agrikulturo pa je dogovorno za priskrbitev semen, sadik, osnovnih navodil za izvedbo saditve in za skrb za drevesa, ko so posajena.
Učenci, dijaki in študenti lahko drevesa posadijo v 森林, vrtovih, urbanem okolju, zapuščenih krajih ali naravnih rezervarih – pri tem morajo upoštevati smernice, katero vrsto drevesa smejo saditi na katerem področju države.
Zakon je bil sprejet v okviru medgeneracijske odgovornosti za zaščito okolja in z njim bodo na Filipinih posajenih vsaj 175 milijonov novih dreves na leto.
Gre za koncept, ki bi ga zagotovo bilo smiselno prenesti tudi v slovenski šolski sistem. Poleg očitnega neposrednega pozitivnega učinka na okolje ima takšen projekt tudi cel kup drugih nepogrešljivih prednosti – otroci, mladostniki in mladi odrasli bodo osebno angažirani, da poskrbijo za okolje in bodo razumeli, da je prihodnost zemlje tudi njihova neposredna odgovornost. Pridobili bodo nova pomembna znanja, ki se v dananšnji avtomatizirani in tehnološko napredni družbi vse prehitro izgubljajo. Poleg tega pa bodo 自然と触れ合う, ki blagodejno vpliva na človeka in ima številne zdravstvene, psihološke in fizične, ugodne učinke.