あなたも在宅勤務をする方ですか?
Veliko podjetij po svetu in njihovi zaposleni morajo med pandemijo koronavirusa opravljati 在宅勤務. To pa zahteva veliko mero samodiscipline, od te je namreč odvisna tudi uspešnost, ustvarjalnost in produktivnost dela.
Obstajajo raziskave, ki kažejo na to, da vam delo od doma olajša nekatere naloge, druge pa vam otežuje. Ta リサーチ je ugotovila, da so ljudje opravljali najbolj dolgočasne, preproste naloge bolje na delovnem mestu kakor doma. Zakaj? Ker so jih običajne motnje v domačem okolju (gledanje televizije, sprehod s psom …) zanimale bolj kakor delo. Trpi lahko tudi produktivnost, pravi prof. Gleen Dutcher z univerze v Ohiu. Poglejmo, zakaj. Po njegovem mnenju se takrat, ko celoten tim dela od doma, vsi ne trudijo do te mere, kot bi se v službi. In to samo zato, ker sami verjamejo, da bodo manj produktivni.
Predstavljamo vam pet načinov, ki jih je predstavil prof. Dutcher in s katerimi si lahko optimizirate in izboljšate delo od doma.
Pogovarjate se s svojo ekipo
Čeprav se ljudje lahko odlikujejo pri ustvarjalnih nalogah, ko delajo na daljavo, je “deljenje idej izjemno pomembno za ustvarjalnost”, pravi Dutcher. Ker je to v tem primeru težje, poiščite druge načine, kako ostati v stalnem stiku s svojo ekipo. Morda si nastavite opomnike za klice v določenem trenutku dneva.
Prekinite rutino v dnevu
“Poskusite in izkoristite tovrstno odprto okolje,” pravi Dutcher. To je idealen čas, da začnete projekt ali prizadevanja, za katera veste, da potrebujejo ustvarjalnost ali mir in tišino za razmišljanje. Naredite si večkratne premore, če je le mogoče, pojdite na sprehod (a s socialno distanco!). リサーチ つまり kažejo, da sprehod na svežem zraku “odpira prost pretok idej”.
Delajte strateško
“Sami se najbolje poznate, zato načrtujte svoj dan smiselno,” pravi Dutcher. Morda vas stvari, ki se dogajajo okoli vas, najmanj motijo zjutraj, zato opravite delovna opravila, ki se vam zdijo bolj dolgočasna, takrat!
Spremenite svoje občutke
Vaši občutki za delo od doma se od časa do časa spreminjajo, morda boste prišli v “krizo”, ko boste imeli občutek, da vaša produktivnost upada. Zato odstranite vse moteče dejavnike iz svojega domačega okolja, recimo če ne potrebujete družbenih omrežij, se odklopite. Pomembno je, da to prepoznate, da se boste lažje osredotočili in si povišali produktivnost.
Naučite se iz izkušenj
Nekateri zaposleni so produktivnejši, kadar delajo od doma. Morda zato, ker si niso vzeli toliko premorov ali pa ker doma ni motečih dejavnikov, kot je večje število ljudi v pisarni. Drugi zapadejo v pasti dela od doma, ker nimajo dovolj samodiscipline in imajo preveč prekinitev dela. Motijo jih domača opravila, sostanovalci, ki povzročajo hrup, odsotnost ustreznega delovnega okolja, orodja in opreme. Iz tega se lahko naučimo, da je zelo pomembno, da se samodiscipliniramo, da si, če je treba, naredimo urnik opravljanja delovnih nalog, stvari, ki nam gredo najtežje od rok, naredimo takrat, ko je najmanj motečih dejavnikov ali pa najbolje zjutraj, ko imamo največ motivacije, itd.
Naj vam v teh dneh delo od doma poteka čim manj stresno in čim bolj produktivno! Malce potrpimo, saj bomo le tako skupaj premagali epidemijo in se že prav kmalu spet odpravili v službo! Srečno!