Kitajci kopirajo vse. Od računalniške opreme, modnih znamk do avtomobilov. A tako daleč, kot je šel v svetu avtomobilizma kitajski proizvajalec Zoyte, ni šel še (skoraj) nihče. Mislite, da je na fotografiji Porsche Macan? Niti slučajno! To je njegova kitajska kopija, športni terenec Zoyte SR8. Debitiral bo na pekinškem avtosalonu.
ポルシェ マカン? Kje pa! Kar gledate, je športni terenec Zoyte SR8. Avtomobil se bo javnosti prvič predstavil na pekinškem avtosalonu konec meseca. Zoyte SR8 je domala zrcalna slika Macana, le da štirikrat cenejša. Zakaj bi plačevali inženirje in oblikovalce, da odkrivajo toplo vodo, ko pa je kitajska patentna zaščita tako zrahljana, da govori v prid ponaredkom in ne uveljavljenim znamkam, kot je Porsche (to je na svoji koži izkusil že Land Rover, ki je zaman poskušal s tožbo proti podjetju Landwind, ki je kopiral model レンジローバー イヴォーク). Zato je ceneje poškiliti k sosedu in narediti klon avtomobila, ki mu je uspeh zagotovljen. Vse, kar so spremenili, so dimenzije (v primerjavi z Macanom je šest centimetrov daljši), kar je bilo dovolj, da ni padel na ”patentnem izpitu”. Tudi notranjost je domala enojajčni dvojček.
続きを読む: Nova Tesla Model S: Model S prvič ”v maski”
Če so si pri znamki Zoyte obliko za SR8 izposodili pri Nemcih, jim je motor zagotovil japonski 三菱. Pod pokrovom tako nosi Mitsubishijev 2,0-litrski motor, ki zmore 190 KM in 250 Nm navora, moč na kolesa pa prenaša 5-stopenjski ročni menjalnik (ob doplačilu ga zamenja 6-stopenjski avtomatski menjalnik). Kopija Porsche Macana pa ni prvi tovrstni primer, ki se je zapeljal iz te kitajske tovarne. Prekopirali so namreč že Audija Q3 (model SR7), Volkswagen Tiguana (model Damai X5) in Audija Q5 (model T600). No, edina stvar, ki je Kitajci ne kopirajo od konkurence, je cena, zato je tudi Zoyte SR8 občutno cenejši od Porsche Macana. Za repliko boste prek Kitajskega zidu odšteli vsega 23.100 evrov, kar je precej manj od 80 tisoč evrov, kot vam na daljnem vzhodu zaračunajo za Macana. Na voljo bo v drugi polovici leta 2016.