ここ数か月間、私たちはマリボル SNG とニューヨーク メトロポリタン歌劇場の協力に少し注目していませんでした。これは、(最も)認知度の高いアメリカのオペラハウスの巨大なプロジェクトであり、世界中の観客が主要な作品を HD テクノロジーでの伝送で視聴できるようにするため、このプロジェクトは次のとおりです。
Nekaj manj pozornosti smo v preteklih mesecih naklonili sodelovanju mariborske SNG z newyorško Metropolitan opero. Ker gre za ogromen projekt (najbolj) priznane ameriške operne hiše, s katerim je omogočeno občinstvu po vsem svetu spremljati velike produkcije – s prenosi v HD-tehniki – velja projektu tokrat nameniti nekaj več pozornosti. S tonyjem nagrajeni režiser Michael Mayer zgodbo Verdijevega Rigoletta nekoliko spremeni, saj jo prenese iz Italije 16. stoletja v Las Vegas v leto 1960. Po režiserjevih besedah je Rigoletto utelešenje omenjenega časa in sveta, saj je dekadenca ujeta v vojvodski palači, sodelujoči pa si prizadevajo za čim več moči, denarja in lepote. Da gre za dekadentno obdobje s tragičnim koncem, nakažejo že osrednje tri osebe: Željko Lučić kot dvorni norček z upognjeno hrbtenico (Rigoletto), njegova prelepa hči Gilda (vlogo poje Diana Damrau) in razpuščeni ter razbrzdani vojvoda Mantovski (vlogo poje Piotr Beczala). Rigoletto svojega vladarja in znanega ženskarja spodbuja pri njegovem početju vse do točke, ko se ta zaplete z njegovo naivno zaljubljeno hčerjo in jo ugrabi. Dejanje ga pripelje do maščevanja. Tako najame morilca, ki bi vojvodi odvzel življenje. V romantičnem zapletu je ob življenje hčer Gilda, saj se v naivni ljubezni žrtvuje za vojvodo. Ko si zgodbo predstavljamo v Las Vegasu v 60. letih, moramo osebe nekoliko prilagoditi, saj je takrat v mestu blišča potekalo neprestano merjenje moči med šerifi in mafijo.