FBピクセル

ありのままの真実: 社会によって私たちに押し付けられた誤った価値観

ありのままの真実: 社会によって私たちに押し付けられた誤った価値観

私たちはこの世界に生まれた瞬間から、「正常」と「異常」を区別する方法を教えてくれる複雑な社会関係と構造に組み込まれています。幼い子供は幼稚園に熱心に楽しく通うことが期待されています。彼が学校に入学したとき、良い成績は成功者と同義です。労働市場に参入することによって、満たされるべき多くの新たな期待が形成されます。いつになったら私たちはそれぞれが望むように生きられるようになるのでしょうか?

V otroštvu se nam zdi, da bomo z odraščanjem dosegli vse tisto, kar si resnično želimo. A se hitro izkaže, da se vsi ljudje okoli nas čisto preveč zanimajo za naše življenje – 両親 si želijo, da smo pridni v šoli, da izberemo pravi študij, da se poročimo in jih razveselimo z vnuki, 友達 na nas pritiskajo s svojimi mnenji, kapitalistična družba pa želi, da imamo vsi najboljši avtomobil, stanovanje in tehnološke pripomočke. In zdi se, da vsi drugi vedo, kako moramo živeti, mi sami pa ne.

V tem kontekstu smo razmišljali o različnih vzorcih in pričakovanjih, ki nam jih družba vsiljuje. Razmislite, kako pogosto se vam je zgodilo, da vas ljudje ocenjujejo na osnovi teh šestih vrednot spodaj … ali pa vi ocenjujete njih.

1. Uspešna oseba mora imeti avtomobil, stanovanje in najnovejšo tehnologijo.

Uspešna oseba mora imeti avtomobil, stanovanje in najnovejšo tehnologijo.
Uspešna oseba mora imeti avtomobil, stanovanje in najnovejšo tehnologijo.

Sodobna družba aktivno spodbuja 喜び, ki naj bi ga dosegli s potrošnjo. Nalaga nam, kaj moramo imeti v svojem domu, avtomobilu, hladilniku, torbici, navsezadnje na sebi, da bi družbi pokazali, da smo 成功. Ni pomembno, ali smo finančno sposobni financirati določene stvari in storitve, pomembno je kamuflirati prestiž, ki je kot ‘sekta naše družbe’, ki ji moramo vsi slediti, da bi dokazali, da smo ‘višja klasa’.

2. Zakaj sem manj vredna/-en od druge osebe?

Zakaj sem manj vredna/en od druge osebe?
Zakaj sem manj vredna/en od druge osebe?

Psihologi opisujejo pojav posnemanja življenja drugih družbenih skupin kot poskus posnemanja življenjskega sloga slavnih oseb in poslovnežev, ki imajo denar za izpolnjevanjemuh. Jasno je, da ‘navadni smrtniki’ verjetno nikoli ne bomo imeli toliko sredstev ali jih pač trenutno nimamo, da bi sledili vsem tem トレンド. Ker jih ne moremo doseči, razvijemo kompleks manjše vrednosti, ki vpliva na kakovost življenja.

3. Če ne objavljamo na Instagramu, smo nesrečni.

Če ne objavljate na Instagramu, ste nesrečni.
Če ne objavljate na Instagramu, ste nesrečni.

Situacija je precej preprosta – lepše fotografije, kot imamo na družbenih medijih, uspešnejše in boljše je naše življenje. Vsaj tako bodo mislili ljudje, ki nas spremljajo na Instagramu. Psihologi tu ugotavljajo, da osebe, ki imajo nenehno potrebno po tem, da objavljajo utrinke iz svojega življenja, razvijejo narcisistične značilnosti, obiskovalci njihovih profilov pa pogosto postanejo zavistni in depresivni.

4. Če nisem utrujena, nisem dobra mama.

Če niste utrujeni, niste dobra mama.
Če niste utrujeni, niste dobra mama.

Če nisem utrujena, nisem dobra mama – to je življenjski moto, ki mu mnoge mame sledijo, ker se čisto preveč prilagajajo otroku. ‘Popolne mame’, ki se preveč posvečajo otroku, nikoli nimajo časa zase. Psihologi in učitelji so zaradi tega zaskrbljeni, saj pravijo, da se mame tako posvečajo otrokom, da se nove generacije ne bodo naučile samostojno odločati.

5. Nimam narejene fakultete?

Nimaš narejene fakultete?
Nimaš narejene fakultete?

V preteklih letih se je v naši družbi oblikovala ideja, da oseba brez visokošolske izobrazbe sodi v ‘nižjo kasto’, diplomirancem pa so odprta vrata vseh prestižnih podjetij. Skladno s tem smo popolnoma izgubili spoštovanje do “preprostega” dela. Dijake je sram povedati, da so se odločili za poklicno smer, če so se rodili v družini, ki nadaljuje tradicijo določene znanosti, pa si pogosto veliko dijakov ne sme dovoliti, da bi postali karkoli drugega.

6. Kam si šel/-la letos na počitnice?

Kam si šel/la letos za počitnice?
Kam si šel/la letos za počitnice?

Kako neprijetno je reči, da letos nismo šli nikamor na počitnice? Začudenje drugih, da smo ostali doma in naš strah, da bi to povedali, je povezano s povečanim številom potovanj in nenavadno konkurenco, kdo je obiskal več držav.

2004 年からあなたとともに

年から 2004 私たちは都市のトレンドをリサーチし、情熱を刺激するライフスタイル、旅行、スタイル、製品の最新情報をフォロワーのコミュニティに毎日お知らせします。 2023 年からは、世界の主要言語でコンテンツを提供します。