FBピクセル

科学者が時間について発見したことは、世界の見方を変えるでしょう

Znanstvenik odkriva, da čas sploh ne obstaja, ampak je doživetje, ki se dogaja v naši glavi.

時間がどのようにして生まれたのかについて疑問を感じたことはありますか?夜の10時ではなく、朝の10時だなんて誰が言ったでしょうか?時間の流れはとても速いですが、理論物理学者のカルロ・ロヴェッリは、私たちが知っているような時間は実際にはまったく存在しないと言っています。不気味ですね。

Teoretični fizik Carlo Rovelli trdi, da čas ne obstaja, ker časovne spremenljivke v temeljni enačbi, ki opisuje svet, ni. Zveni verjetno zapleteno, saj smo se ljudje naučili družbeno opredeljevati čas, a znanstvenik piše, da nam ni treba raziskovati mehanike vesolja, da bi razumeli svet, a je včasih dobro ‘narediti korak nazaj’ in pogledati na stvari z 別の視点.

Čas je fascinantna tema, ker se dotika naših najglobljih čustev. Čas začne naše življenje in se z njim hkrati vse zaključi. Preizpraševanje o času je preizpraševanje o našem življenju. Rovelliova knjiga, The Order of Time govori prav o človeških izkušnjah, ki so povezane s časom, ter tako zagovarja prepričljiv argument, da sta kronologija in kontinuiteta le zgodba, s katero se sami izgovarjamo, da bi naredili naš obstoj smiseln.

Kronologija in kontinuiteta sta le zgodba, s katero se sami izgovarjamo, da bi naredili naš obstoj smiselnim.
Kronologija in kontinuiteta sta le zgodba, s katero se sami izgovarjamo, da bi naredili naš obstoj smiselnim.

Čas kot iluzija

Rovelli trdi, da je čas zgolj perspektiva in ne univerzalna resnica. V resnici naj bi šlo za stališče, ki ga ljudje prenašamo iz roda v rod kot rezultat naše evolucije in našega bivanja na Zemlji ter prostora v vesolju. S človeškega vidika čas teče 線形, a na kvantnem nivoju so trajanja tako kratka, da ne morejo biti razdeljena, kot jih mi delimo, in časa kot takega sploh ni.

Rovelli razlaga, da je vesolje sestavljeno iz neštetih dogodkov. Tudi tisto, kar se nam zdi, da je stvar – kamen, recimo –, je dogodek, ki ga ljudje ne moremo registrirati. Kamen je v nenehnem stanju preobrazbe, je minljiv in je namenjen spreminjati svoje oblike. A v tej ‘slovnici sveta’ ni prostora niti časa.

V ‘slovnici sveta’ ni prostora niti časa.
V ‘slovnici sveta’ ni prostora niti časa.

Rovelli trdi, da način potovanja našega planeta ustvarja občutek reda za nas, a ni nujno, da je tako povsod tudi v vesolju. Tako kot določene rastline rastejo v močvirjih in ne v puščavah, tako je čas produkt okolja, v katerem živimo, in ni povezan z vesoljem.

Svet je urejen in ga beležimo od preteklosti do danes, ljudje pa povezujemo vzrok s posledico zaradi naše perspektive. V njem oblikujemo dogodke, ki so linearni, kar pomeni, da povezujemo dogodke z rezultati, kar nam daje občutek časa. Naše omejitve ustvarjajo napačen ali nepopoln občutek reda, ki ne pove celotne zgodbe. Rovelli tako trdi, da v resnici zameglimo svet zato, da se nanj osredotočimo, in oslepimo, da bi videli. Zaradi tega Rovelli piše, da je čas ignoranca.

‘Zdaj’ ni več ‘zdaj’.
‘Zdaj’ ni več ‘zdaj’.

Da je čas človeški koncept/izkušnja, Rovelli dokaže s primerom mednarodnega klica v tujino – predstavljajte si, da se pogovarjate s prijateljem iz New Yorka, vi pa ste v Londonu. Ko končno slišite v slušalki, kaj vam govori oseba, je minilo več tisoč sekund in ‘zdaj’ ni več ‘zdaj’, pravi Rovelli. Ne delimo istega časa na različnih mestih – nekdo v Londonu bo izkusil različne vidike dneva kot nekdo v New Yorku. Isti čas delite zgolj s tistimi, ki so v omejenem prostoru.

Čas je torej čustveno in psihološko doživetje, ki se dogaja zdaj v naši glavi.
Čas je torej čustveno in psihološko doživetje, ki se dogaja zdaj v naši glavi.

Čas je zgodba, ki si jo pripovedujemo

Čeprav nam fizika dokazuje druge skrivnosti časa, kot jih poznamo, znanstvenik pravi, da je to za ljudi nezadovoljivo. Ker je čas povezan z našim svetom, in to je vir naše identitete. Rovelli verjame, da je čas zgodba, ki si jo vedno pripovedujemo v sedanjem času, ker temelji na našem odnosu do predhodnih dogodkov in občutkov, da se je nekaj zgodilo. Ta pripoved, ki nam daje občutek zavedanja sebe、それは zabloda. Čas je torej čustveno in psihološko doživetje, ki se dogaja zdaj v naši glavi.

詳しくは

詳しくは:
cpt.univ-mrs.fr

2004 年からあなたとともに

年から 2004 私たちは都市のトレンドをリサーチし、情熱を刺激するライフスタイル、旅行、スタイル、製品の最新情報をフォロワーのコミュニティに毎日お知らせします。 2023 年からは、世界の主要言語でコンテンツを提供します。