FBピクセル

履歴書は死んでいる。革新的な企業が採用時に使用するもの

1998 年の研究では、過去の職歴は実際に仕事の成功を予測する最も弱いものの 1 つであることが判明しました。では、なぜそれが採用時に今でも主要なツールとして利用されているのでしょうか? Tesla、Accenture、LinkedIn などの革新的な企業が採用活動で採用しているのは、積極的に革新的な手法であり、履歴書には何の役割もありません。

Inovativna podjetja pri najemu nove delovne sile več ne upoštevajo življenjepisa in se raje zanašajo na tehnologijo z umetno inteligenco, ki temelji na nevroznanosti. Tako namreč ugotovijo, ali je kandidat primeren za delovno mesto in kako verjetno je, da bo uspel.

V primeru Tesle, Accentura in LinkedIna to počnejo v sodelovanju s podjetjem Pymetrics, ki je uspelo nekoč štiriurni akademski proces vrednotenja kognitivnih in čustvenih sposobnosti posameznika spremeniti v 30-minutno ‘igro vlog po scenariju.’ Kandidati tako najprej rešujejo miselne igre (uganke, kvizi …), umetna inteligenca pa jih razčleni in tako dobi meritve za stvari, kot so spretnost reševanja problemov, sposobnost večopravilnosti in raven altruizma.

Razlog, zakaj je to tako briljatno, je ta, da so rezultati podani v naslednji obliki: kako verjetno bo kandidat uspel v tej vlogi, ko ga ob bok postavimo najboljšemu zaposlenemu v tem podjetju. Z drugimi besedami: kandidatove meritve zlahka primerjamo z meritvami najboljših zaposlenih. In verjetno si tako uspešnih v podjetju vsi želijo čimveč.

Vsi si v podjetju želimo čimveč uspešnih ljudi, ki imajo pred sabo cilj.
Vsi si v podjetju želimo čimveč uspešnih ljudi, ki imajo pred sabo cilj.

Seveda pa se vsi ne poslužujejo Pymetricsa. Ustanovitelji zagonskih tehnoloških podjetij, kot je na primer Pat Murray (noson.io), dajejo pri zaposlovanju prednost entuziazmu in odločenosti. Mlad inovator v sicer nekoliko otopeli industriji (njegovo podjetje se ukvarja s parkiranjem), ve, da rabi ob sebi ljudi, ki so pripravljeni takoj zdaj spremeniti stvari, ne glede na to, od kod prihajajo. “Ni pomembno, kaj je nekdo delal pred tem. Ko zaposlujemo, iščemo nezamenljivo mešanico elana in talenta. A če bi morali izbrati le eno, bi vsakič izbrali elan. Nekdo, ki je lačen, je nekdo, ki bo naredil vse, kar je treba, da prekosi samega sebe … in to je neprecenljivo,” še dodaja Murray.

"Nekdo, ki je lačen, je nekdo, ki bo naredil vse, kar je treba, da prekosi samega sebe."
“Nekdo, ki je lačen, je nekdo, ki bo naredil vse, kar je treba, da prekosi samega sebe.”

Spet drugi direktorji, kot je Justin Yoshimura (CSC Generation), imajo svoje algoritme, da izberejo najboljši dodatek svojemu podjetju. Ta ponovno nima nič opraviti z izkušnjami. Poleg ustvarjalnih testov in testov, s katerimi preizkušajo kritično razmišljanje, se kandidatom postavi še niz vprašanj, ki ga nato vnesejo v sistem z umetno inteligenco. Ta vprašanja med drugim vključujeo:

  • Kaj delajo tvoji starši?
  • Kaj verjameš o svetu, kar drugi ljudje ne verjamejo?
  • Kdo je plačal za tvojo izobrazbo?
  • Kaj je bil tvoj največji neuspeh v življenju?
  • Zakaj se želiš pridružiti podjetju, kjer so delovne ure daljše in plačilo nižje, kot pa pri velikih podjetjih?

Direktorji, kot so Musk, Murray in Yoshimura vedo resnico: življenjepis je mrtev. Če resnično želiš top talente, moraš posodobiti svoj sistem zaposlovanja. Ali pa v nesmrtnih besedah Steva Jobsa: “Ostani lačen. Ostani naiven.”

詳しくは

Povezava na raziskavo iz leta 1998, omenjeno v uvodu: 
people.tamu.edu

2004 年からあなたとともに

年から 2004 私たちは都市のトレンドをリサーチし、情熱を刺激するライフスタイル、旅行、スタイル、製品の最新情報をフォロワーのコミュニティに毎日お知らせします。 2023 年からは、世界の主要言語でコンテンツを提供します。