아마존 창업자 제프 베조스가 CEO에서 물러나면서 후임자에게 일련의 규칙을 남겼습니다. 이러한 규칙은 비즈니스 경로를 정복하기 위해 노력하는 모든 기업가에게 도움이 될 수 있습니다.
제프 베조스, ustanovitelj in izvršni direktor Amazona je v bil neusmiljen v prizadevanjih za izgradnjo najbolj prevladujočega podjetja. Ko se je Amazonova pot začela ujemati z Bezosovo vizijo, je nastalo izjemno podjetje, ki je spremenilo naša življenja.
Bezos svojo je vlogo izvršnega direktorja zapusti kot eden najpomembnejših poslovnih voditeljev svoje generacije, saj je svoje podjetje z ničle povzpel na skoraj 1,7 bilijona dolarjev. Amazon je vodil več kot 25 let. Podjetje je ustanovil konec leta 1994, ko je z avtomobilom potoval čez Ameriko.
Sprva je bila to spletna knjigarna, z leti pa je razširil ponudbo praktično na vse, kar si danes lahko zamislimo. Ob strani pa je razvijal tudi druge panoge: strežnike v oblaku, razvija lastno umetno inteligenco, filmski studio. Bezos ima izjemen vpliv tako v širšem aspektu ameriškega gospodarstva kot tudi v filantropiji, medijih in ne nazadnje celo v politiki.
Na tej poti je spoznal nekaj najpomembnejših lekcij o podjetništvu, inovacijah in izkušnjah s strankami. Gre za podjetniška načela, ki se jih lahko vsak podjetnik nauči od Jeffa Bezosa.
1. Uporabite okvir za zmanjšanje obžalovanja
Vsak podjetnik si želi, da njegovo podjetje raste, pot pa velikokrat vključuje tveganje in spremembe. Ne bojte se skočiti iz cone udobje, veliko tvegajte in ne obžalujte svojih odločitev, da ste poskusili.
Bezos pravi, da mu ni bilo žal, da je izgubil službo, vendar ni nikoli obžaloval, da je poskusil zaslužiti s spletno zlato mrzlico. “Vedel sem, da če ne uspe, tega ne bom obžaloval, vedel pa sem, da edino kar lahko obžalujem je, da ne poskusim. ”
Zato poskusite uporabiti Bezosov okvir za zmanjšanje obžalovanja . Morda boste presenečeni, kako zelo navdihuje.
2. Poiščite pravo priložnost
Podjetniški proces se začne z dobro poslovno priložnostjo, ki jo mora vsak prepoznati. Gre za rezultat sistematičnega iskanja, razmišljanja in analiziranja. Podjetnik mora priložnost prepoznati. Poslovne priložnosti namreč ni možno naročiti, saj je posel odvisen od trga in potreb kupcev. Gre za zmožnost prepoznati širšo sliko in ugotoviti, kje je priložnost.
Bezos namreč ni bil posebno navdušen nad knjigami, toda to je bila takrat najboljša priložnost. Na začetku leta 1994 je bil Amazon le preprosta spletna knjigarna, ustanovitelj Jeff Bezos pa je naročila izpolnjeval kar v domači garaži. Kljub nenavadnim poslovnim prostorom je Amazonova knjigarna že takrat pridobila naziv največje knjigarne na svetu in se tako kot ena izmed prvih spletnih trgovin hitro prikupil potrošnikom.
3. Bodite obsedeni s kupci
Biti morate usmerjeni na produkt in na kupce, njihove potrebe in ne na to, kaj lahko s sredstvi, ki jih imate, naredite. Kupci so tisti, ki podjetju prinašajo denar in uspeh.
“Obstaja veliko načel, toda številka ena, zaradi katere smo bili do zdaj uspešni, je obsesivna, kompulzivna osredotočenost na kupca,” je Bezos v intervjuju za Ekonomski klub leta 2018 dejal Davidu Rubensteinu.
4. Naj vaša vrednost preseže vse stroške
Osnovno pravilo prodaje je, da stranki ne prodajaš, ampak jo pripraviš do tega, da sama opravi nakup. To je bistvena razlika. Če se tega prodajnik ne drži, potem se lahko pripravi na boj s stranko, rezultat katerega pa skoraj zagotovo ne bo prodaja.
Če stranka zazna, da bo imela veliko koristi za ceno, ki jo plača, potem je njeno dojemanje vrednosti zelo visoko. Potrebno je ljudi naučiti, da bodo imeli korist od vašega izdelka ali storitve. Bolj ko se osredotočimo na vrednost, manj pomembna je cena.
Bezos pravi: ”V prvih dneh spletne prodaje je bilo naročanje prek spleta strašna izkušnja. Le približno tretjina gospodinjstev je imela računalnike, ki so bili zelo počasni. Prepričati smo morali vsa gospodinjstva, da potrebujejo naše izdelke, ter s tem kupijo tudi računalnike. V primeru Amazona se je zgodilo skoraj točno to.”
5. Bojte se kupcev, ne konkurentov
Podjetnik se ne sme toliko ozirati na konkurente, temveč nase in na svoje kupce. Namreč konkurenca ni kriva za morebitni propad podjetja, temveč so to velikokrat njeni lastniki. Kljub temu, pa da ne smete povsem pozabiti na konkurenco in ji ne smete dovoliti, da preveč vpliva na vaše poslovne procese in vašo vizijo. Prav tako pa je izrednega pomena, da se usmerite v svoje kupce, saj so oni tisti, ki vam ustvarjajo dobiček.
“Ne bojte se tekmecev, saj vam nikoli ne bodo poslali denarja. Bojte se strank, kajti oni imajo denar,” je nekoč dejal Bezos.
6. Osredotočite se na cilje
Pogosti problem v podjetništvu je, da si ne zastavljate ciljev. Doseganje kratkoročnih in dolgoročnih ciljev, je namreč ključ do uspeha. Četudi jih takoj ne dosežete, je to lahko izziv in motivacija za spremembe. Postavljeni cilji so pomemben del začetka, saj se brez njih gibljete brez prave smeri. Poslovni cilji namreč omogočajo osredotočanje, kje želite biti, hkrati pa vam pomagajo ustvariti načrt za doseganje.
7. Zaposlujte s strastjo
Pri zaposlovanju je strast izrednega pomena, saj je ta namreč vodilo marsikaterega uspeha. Če želite za svoje podjetje najeti odlične ljudi, si boste morali za njih vzeti čas in jih spoznati, saj so oni tisti, ki bodo z vami delili vašo vizijo podjetja. Predvsem pa je potrebno, da takšnim ljudem date poslanstvo v podjetju, saj tudi oni rabijo strast in motivacijo do dela. Le tako lahko skupaj rastete in ste uspešni.
“Kako najeti odlične ljudi in jim preprečiti odhod? Tako, da jim najprej daste veliko poslanstvo – nekaj, kar ima resničen namen, kar ima smisel.” prav Bezos.
8. Izberite prave ljudi
Za uspešno poslovanje vsakega podjetja je pomembno, da so v njem zaposleni pravi ljudje. Namreč ljudje potrebujejo podjetja, podjetja pa potrebujejo ljudi. Zato je pomembno, da v svoje podjetje privabite ljudi, ki imajo podobno kulturo, razmišljanje in zagon. Prav tako je pomembna tudi kultura in odnos podjetja do zaposlenih. Odnosi in poslovna kultura ne vpliva le na to, kako se ljudje počutijo v službi, ampak tudi na uspešnost podjetja in zasebno življenje zaposlenih.
9. Vedite, kakšne odločitve sprejemate
Kot pravi Bezos je pomembno, da znate v poslovnem svetu sprejemati prave odločitve. Prvo gre za odločitve tipa 1, ki imajo manj posledic in pri katerih se lahko vrnete nazaj. Tu predlaga, da svoje delo opravljate z manjšo ekipo ali celo posamezniki. Kot drugo pa gre za odločitve tipa 2, pri katerih so zadeve nepovratne, a zelo pomembne. V tem primeru se vedno išče več informacij in ko so enkrat odločitve sprejete, poti nazaj ni več.
Pomembno je, da se vsak podjetnik odloča in sprejema pametne odločitve, najbolje takšne, katere je možno popraviti. Težava nastane predvsem pri neodločnosti, zmedi in mešanje obeh tipov odločitev. Temu se mora vsak podjetnik izogibati.
10. Prisluhnite svojim kritikom – vendar ne preveč
Zaradi različnih vzrokov ljudje uporabljajo tudi različne oblike kritiziranja. Pomembno je, da podjetnik pozna načine kritiziranja, saj jih tako lažje prepozna in se nanje lažje odziva.
“Če si ne morete privoščiti napačnega razumevanja in kritik, ne delajte nič novega ali inovativnega,” pravi Bezos. “Najprej se poglejte v ogledalo in se odločite, ali imajo vaši kritiki prav,” pravi Bezos. “Če imajo prav, se spremenite.”
아마존에서 VAT 없이 구매
슬로베니아 법인 - 책임 큰 통 VAT(부가가치세) 없이 Amazon.de에서 쇼핑할 수 있습니다! 회사가 Amazon.de에서 비즈니스 사용자로 등록하는 경우. 등록은 빠르고 쉽습니다! 이를 통해 특별 비즈니스 할인을 받을 수 있습니다!