Logotip je ambasador in zastavonoša blagovne znamke, ki skrbi, da nam ta ne zdrkne iz spomina. Njeno ime, njeno idejo ponaša v svet, zato mora izžarevati njen bit. Zato logotip ni le ličen dizajn. Je manipulator. In ker je marketinški svet mojster psihologije, ni čudno, da podjetja v svoje logotipe skrivajo skrivna sporočila. In tokrat se igramo Roberta Langdona iz Da Vincijeve šifre.
비록 그들은 로고, ki jih boste videli v nadaljevanju, domala del naše kulturne identitete, pa boste spoznali, da jih pravzaprav ne poznate do obisti, kot ste to morda mislili. Podobno kot se vam zdi, da poznate ulico, po kateri vsak dan hodite, potem pa zagledate nekaj, zaradi česar se počutite kot turist.
더 읽어보기:
Nekateri logotipi so zakopali 메시지 globoko (a še vedno ne tako globoko kot iluminati, zato je bila ta naloga za Langdona precej lažja), spet za druge ne rabimo razdiralcev kod, le malce bolj natančno moramo pogledati. Veliko sporočil znotraj njih je subliminalnih, kar pomeni da letijo pod radarjem naše zavesti, toda podzavestni um ji zazna. Niti nočejo biti prepoznani, saj bi bil potem razkrit logotipov pravi namen (manipuliranje). No, nekateri pa so samo briljantne oblikovalske rešitve, ki s prej napisanim nimajo nič.
Preverite, koliko prikritih sporočil poznate?
1. Amazon
첫번째 asociacija ob pogledu na logotip Amazona je verjetno, da je rumena puščica 미소 in da skupaj s črkami formira 얼굴. Toda tu je še več. Poglejte kam puščica kaže. Na črko ”z”, s čimer želijo povedati, da ponujajo vse od a do z, no, po naše do ž.
2. McDonald’s
”M” arkada iz krompirčka pomeni ”M” kot McDonald’s in to je to. Logotip ni večplasten kot njihovi hamburgerji. A če mu ekstra pomeni niso pripeli oblikovalci, so mu ga zato stranke, vsaj če gre verjeti psihologu Louisu Cheskinu, katerega nora teorija je razlog, da McDonald’s zastopa še danes. Ko je podjetje namreč v šestdesetih želelo zamenjati zlate arkade, jih je prepričal v nasprotno, češ da kupci v njem na nezavednem nivoju prepoznajo, po Freudovi analogiji, 가슴 doječe matere.
3. Google
Stric Google je kot strici iz ozadja. Ne igra po pravilih. Vsaj tako sam trdi. Na to namiguje že z logotipom, kjer štirim primarnim barvam sledi sekundarna, s čimer so želeli pokazati- poleg tega, da se požvižgajo na pravila- tudi svojo igrivo naravo.
4. Toblerone
Tobleroni so švicarska čokolada z medom in mandljevo kremo. Kdo tega ne ve? Le redki pa vedo, da lahko iz besede in logotipa razberete njihiv izvor. V besedi se namreč skriva Bern (od koder izhaja), mesto pa je, zdaj tudi poleg čokolad, znano predvsem po medvedih. Ste ga opazili ”fosiliziranega” v goro?
5. Pepsi
Prej smo omenjali Da Vincijevo šifro in Iluminate. Zdi se, da ima Pepsijev logotip, ki je leta 2008 doživel poldrugi milijon evrov vreden kozmetični popravek, vse nastavke, da primer dodelijo Langdonu, pa še on bo težko potrdil vse divje teorije, ki krožijo v dokumentu z naslovom ”Breathtaking Design Strategy” 기관 Arnell Associates (”vizažista” logotipa) in ki pravijo, da je logotip preplet feng šuija, renesanse, dinamo teorije, teorije relativnosti, vesolja, itd. Ja, in potem svizec zavije…
6. Toyota
Logotip tega japonske proizvajalca avtomobilov je sestavljen iz treh elips, ki simbolizirajo tri srca. Srce stranke, srce avtomobila in srce tehnološkega napredka. Manjši elipsi hkrati tvorita tudi Toyotino inicialko, črko ”T”. A to vedo že vsi, kar pa ne vedo vsi je, da lahko z osamitvijo delov znaka izpišemo besedo Toyota.
7. Vaio
Vaio je več kot le moderen 세례반, saj če pogledate natančneje, boste videli, da prvi dve črki predstavljata analogni simbol, zadnji dve pa binarnega (simboli digitalnosti).
8. Mitsubishi
Logotip tega japonskega proizvajalca avtomobilov gre daleč nazaj v zgodovino in korenini v dveh grbih družine Iwasaki (ustanoviteljica). Prvega so sestavljali trije diamanti, drugega trije hrastovi listi. Ko so ju zlili skupaj, so nastali današnji trije rdeči diamanti. Tudi ime Mitsubishi je sestavljenka in sicer iz japonske besede Mitsu (= trije) in Bishi (= diamanti).
9. IBM
Mornarski vzorec logotipa ameriškega giganta na prvi pogled ni drugega kot modre črke, ki jih prebadajo bele črte. A če dobro pogledate, se v kotih skrivajo enačaji, s čimer v svet IBM ponaša idejo o enakosti oz. enakopravnosti.
10. Unilever
Unilever je ena tistih znamk, ki je vseprisotna vendar nihče pravzaprav ne ve kaj je. Sam Unilever namreč nima toliko avtorskih izdelkov, kolikor ima znamk pod svojim dežnikom, ki jih vsi dobro poznamo in uporabljamo vsak dan. Nabor vseh teh je predstavljen s simboli v logotipu.
11. BMW
Marsikdo je prepričan, da je logotip BMW-ja skupek modrega neba 그리고 vrtečega letalskega propelerja, da torej izhaja iz časov, ko je ta nemški gigant že operiral v letalskih vodah. Toda podjetje je nastalo leta 1917 (in z njim emblem), medtem ko so se z letalstvo začeli ukvarjati ”šele” leta 1929. Modra in bela kvadranta tako v resnici simbolizirata barve Svobodne dežele Bavarske. Vzrok zakaj zmešnjavo leži v dejstvu, da se nacionalnih simbolov ni smelo uporabljati v komercialne namene, zato so jih uporabili v obratnem zaporedju. Sicer pa tudi ta logotip ni nastal iz nič, saj je osnovne prinesel iz znaka podjetja Rapp Motoren Werk, predhodnika BMW-ja.
12. Coca-Cola
Pobliže si oglejte drugi ”O”. Opazite kaj? Ne? Nič zato, večina ne. No, tam se skriva danska zastava, kar pa ni bil prvoten namen. Ob odkritju tega je Coca-Cola to komercialno izkoristila. Danska je namreč veljala za najbolj srečno državo na svetu in na njihovem največjem letališču je podjetje ljudi pričakalo z zastavicami.
13. Audi
Štirje obroči so več kot samo štirje obroči. Audi, ki po latinsko pomeni vzklik ”hej”, s štirimi krogi namreč izkazuje čast svojim ”ustanovnim očetom”, štirim proizvajalcev vozil (Audi, DKW, Horch in Wanderer), ki so ga vzgojili.
14. FedEx
FedExov logotip je eden bolj kreativnih. Sprva morda ne boste videli kaj več kot napisa v dveh barva, toda že hitro se bo (”v negativu”) izrisala tudi puščica, ki je pravzaprav le prostor med črkama ”E” in ”x”. Z njo podjetje simbolizira svoje napredno razmišljanje in pogled oz. usmerjenost v 미래.
15. Adidas
Vas je Adidasov logo kdaj spomnil na goro? Če, potem ste ga razkrinkali. Leta 1967, ko je nastal ”cvetoči” logotip, ta ni imel globljega pomena. V devetdesetih, ko so nastale poševne črte, pa so vanj zavili tudi sporočilo in črte danes simbolizirajo goro, ki nadalje simbolizira 장애물 s katerimi se moramo ljudje dnevno spopadati.
적응 및 적응:
diply.com