비행기 앞좌석 뒷좌석 스크린이 공상 과학 소설이던 시절, 무선 네트워크는커녕 11,000m 상공에서 통화도 불가능했던 시절이 그리 오래되지 않았습니다. 오늘날에는 이 모든 것이 당연한 것으로 받아들여지고 있습니다. 그리고 비행기에 있는 전화기들. 그것들은 오래 전에 사라졌습니다. 또한 더 이상 비행만을 원하는 사용자도 없습니다. 이제 기술적으로 "인식하는" 여행자가 있습니다. 제품군은 이에 적합하며 NASA를 포함한 항공사는 항상 개선을 위해 노력하고 있습니다.
Kaj je naslednje velika stvar v letalski industriji? Morda leteči krof, še več zaslonov? Letala brez oken? Poglejmo, kakšne (letalske) karte skriva komercialno letalstvo.
더 읽어보기: 스카이론(Skylon): 4시간 안에 우리를 어디로든 우주로 데려갈 비행기
”Zelena” letala
Marca se bosta na polet okoli sveta z lastnim letalom na sončno energijo odpravila Švicarja Bertrand Piccard in André Borschberg. Če bo poskus uspel (potekal bo v etapah) bodo fosilna goriva v prihodnje izgubila precejšen del svoje klientele. Potem je tu serija N+3 od NASE, ki je skok za tri generacije v prihodnost letal in ki bo imela izjemno malo emisij. Eden od modelov se bo imenoval Double Bubble in bo nekoliko počasnejši kot današnja komercialna letala, bo pa zato posekal emisije za kar 70%. Naslednji v vrsti zelenih letal je Sky Whale, letalo španskega oblikovalca, ki lahko prepelje 755 ljudi in vzleti vertikalno. V zelenem klubu pa je tudi evropski Airbus PRO green Aircraft Concept, ki se bo na vseh segmentih posluževal eko-prijaznih rešitev.
언제: se že dogaja
Delitev naslonjala za roke
Borba za naslonjalo, ki si ga običajno delita sedeža, ki mejita en na drugega, je stara reč in smo jo vajen predvsem iz 영화관. A ista težava se pojavlja tudi na letalih, kjer pa bo zadrego v prihodnje reševal Soarigami, naprava, ki jo bo potnik lahko prinesel na letalo. In v čem je “fora”? Gre za ”nastavek”, ki bo za enkrat povečal obstoječe naslonjalo, ga razmejil in podaljšal. Narejen bo iz neoprena in plastike, stalo pa bo okoli 25유로. Vohamo novega ”branilca kolen” (knee defender)?
언제: letos, leta 2015
Zasloni… zasloni vsepovsod
V prihodnosti se zna zgoditi, da bodo zdaj bele plastične stene notranjega trupa zamenjali interaktivni zasloni. Poleg tega je še mnogo drugih površin, ki jih je mogoče bolje izrabiti in jim nameniti interaktivno vlogo. Ko je francosko podjetje Technicon Design predstavilo letalo brez oken IXION, so verjetno zavriskali predvsem tisti, ki jih muči klavstrofobija, saj kar naenkrat ne bodo več zaprti v tubo. Notranjost bo namreč oblečena v OLED panele, ki bodo s pomočjo zunanjih kamer prenašali sliko okolja v realnem času in nudili panoramske poglede po izbiri.
언제: v naslednji 10-20 letih
Leteči krof
Ko se enkrat vkrcamo v letalo, smo v trenutku le še ena sardela v konzervi. Ozek prehod je edini prost za gibanje, pa še to pod pogojem, da tam s svojim vozičkom barikade ni postavil/a stevard/esa. Inovatorji skušajo to spremeniti in se med seboj kar prerivajo, kdo bo naredil bolj prostorno kabino. Airbus tako želi patentirati koncept Letečega krofa, ki bi bil po obliki tak kot krof, kar bi pomenilo več prostora za 움직임, tudi krila pa bi bila nadaljevanje nosu letala in ne bi štrlela tako kot zdaj. Po novem bi torej vstopili v ”avditorij”, samo letalo pa bi bilo tudi bolj aerodinamično, kar posledično pomeni manjšo porabo in manj emisij. Ker precej odstopa od poznanega, je prihodnost krofa še negotova.
언제: ne tako zelo kmalu
Prilagodljiv sedež
Eden projektov, ki je pod drobnogled vzel stole, je ”Butterfly seat”, sedež metulj. Njegova odlika, poleg nudenja udobnosti, naj bi bila, da bi ga lahko v zelo kratkem času spremenili iz sedeža za ekonomski razred v sedež za poslovni razred. Seveda bi oba razreda ostala, toda opcija, da je lahko na voljo več sedežev nižjega/višjega ranga, prinaša 유연성 od katere bi koristili tako potniki kot letalske družbe. Nekateri leti imajo namreč visoko popraševanje po poslovnem razredu, spet na drugih je slika povsem drugačna. In če lahko obem zahtevam ugodi isto letalo, zmagamo vsi.
언제: v naslednjih nekaj letih
Prvi razred s petimi zvezdicami
Pri preoblikovanju največjega potniškega letala na svetu, dvonadstropnega Airbusu A380, oblikovalsko podjetje Acumen v zgornji etaži načrtuje devet apartmajev prvega razreda. Od tega se jih bo lahko šest, kot je to praksa v nakaterih hotelih, združilo. V prihodnje pa A380 kani imeti celo bowling stezo. Seveda pa še zdaleč Airbus ni edini, ki dela na takšnih priboljških.
언제: se že uresničuje (npr. spa centri, bari v kabinah,…)