올해 마리메카의 가장 잘 알려진 패턴인 전설적인 유니코(Unikko)가 50주년을 맞이하며, 이를 기념하는 축하 행사가 일년 내내 조직될 것입니다. 동시에, 이 유서 깊은 기념일은 섬유 인쇄 회사를 오늘날에도 여전히 유명한 세계적으로 인정받는 브랜드로 탈바꿈시킨 Marimekko의 창립자이자 기업가이자 비전가인 Arma Ratia에게 경의를 표하는 시간입니다.
마리메꼬, v dobesednem pomenu “Marijina obleka”, je nastal leta 1951 v Helsinkih po zamisli Armi Ratia, vizionarske oblikovalke tekstila. Ker jima je z možem Viljo zaradi propadlega projekta ostalo veliko potrošniškega blaga, je Armi zaposlila svoje prijatelje umetnike, da so tekstil popestrili z grafičnimi vzorci. Iz tega so kasneje oblikovali preproste obleke, da bi nazorno pokazali, kako praktično uporabiti potiskane tekstilije. Pozitivna reakcija javnosti je bila hipna, prav tako tista s strani modne industrije. Sledila je priložnost predstavitve na trienalu v Milanu leta 1957, kjer so se predstavili z modno revijo v veleblagovnici Rinascente, katere manager je bil takrat 조르지오 아르마니.
“Potrebno je imeti sanje. In potrebno je izstopati.” (Armi Ratia)
Oblikovalska senzacija, ki je izstopala po velikih tekstilnih vzorcih 그리고 nenavadno krojenih oblačilih, je kmalu presegla meje Finske in dosegla priljubljenost po Evropi. Sodelovanje z mladimi, naprednimi oblikovalkami je tlakovalo pot blagovni znamki, ki je ponujala nov življenski stil, poleg konfekcije pa so svoje nekonvencionalne, razgibane vzorce aplicirali na opremo za dom ter hišni tekstil. 마리메꼬 se je v poznih šestdesetih letih redno pojavljal ne le v modnih revijah, temveč tudi v revijah o bivanju, k splošni prepoznavnosti slavnega finskega videza pa so prispevale tudi številne naslovnice tujih revij. Če so evropski trg hitro preplavile želje po videzu 마리메꼬, gre zahvala za preboj na ameriško tržišče prijateljstvu med Armi Ratia ter ameriškim arhitektom in trgovcem Benjaminom C. Thompsonom, osebi izza trgovin Design Research stores. Ta je v Ameriko pripeljal konfekcijo 마리메꼬, ki je dokončno zaslovela, ko se je Jacqueline Kennedy tekom predsedniške kampanje leta 1960 večkrat pojavila v različnih Marimekkovih oblačilih. Njihovi vzorci in dizajn so močno vplivali na okus v 20. stoletju, mnogi njihovi zgodnji produkti pa ostajajo v proizvodnji še danes.
Ženska vnema
Vizionarska, zagnana Armi Ratia je okoli sebe zbrala družbo kreativnih, zagnanih žensk, s katerimi je tlakovala pot prepoznavnemu oblikovalskemu stilu 마리메꼬. Predvsem omenimo dve oblikovalki, ki sta odigrali ključno vlogo na začetku poti: Vuokko Nurmesniemi, ki je razvila še danes aktualen vzorec z navpičnimi črtami, Piccolo, 그리고 Maija Isola, ki se je podpisala pod enega najprepoznavnejših Marimekkovih vzorcev vseh časov, 고유한.
고유한
Maija Isola, po izobrazbi slikarka, je po študiju slikarstva na Central School of Industrial Arts v Helsinkih hitro postala glavna oblikovalka za 마리메꼬. Kljub željam Armi Ratia, da Marimekko v svojih kolekcijah ne bo uporabljal cvetličnih vzorcev, je prisluhnila svojim kreativnim oblikam ter tako ustvarila serijo več kot 100 vzorcev. Med njimi je bil tudi izjemno grafičen, 확실히 보이는, 분홍색, rdeče-črn cvetlični vzorec na beli podlagi, legendarni vzorec Unikko. Vpijoč grafični potisk v velikem razmerju je nastal leta 1964, malo pred gibanjem flower power v 70. letih prejšnjega stoletja. Kljub temu da je redno upodabljala motive iz narave, pa je bil to prvi vzorec, pri katerem se je poigravala in raziskovala pop art. Ker so cvetovi enormno povečani, je podoba iz ilustracije prerasla v grafično podobo, ki je zaznamovala oblikovanje v 70. letih prejšnjega stoletja. Brhteči cvetovi prekrivajo oblačila, posteljni tekstil, kuhinjski tekstil, modne dodatke, zavese, skodelice, servirne krožnike, pladnje … vsi vzorci 마리메꼬 so oviti v kulten vzorec, ki še danes, po 50 letih, slovi kot najbolj prepoznaven simbol Marimekka, ki skozi leta ni izgubljal na svoji priljubljenosti. Vsako leto ga osvežijo z novimi barvnimi valovi, s čimer nadaljujejo zapuščino Isolinega briljantnega dizajna.