유럽 문화의 초기이자 많은 사람들의 의견에 따르면 여전히 가장 위대한 문학 작품으로 꼽히는 이 작품은 올해 세르비아 극장 3곳과 크로아티아 극장 2곳이 슬로베니아 마리보르 국립극장과 최대 규모의 협업을 진행하는 토대가 되었습니다. 오디세우스는 그리스 영웅으로, 그리스인들을 위해 트로이 목마를 성공적으로 이끈 후...
Začetno in po mnenju mnogih še vedno največje literarno besedilo evropske kulture je letos postalo tudi temelj za največje sodelovanje treh srbskih in dveh hrvaških gledaliških hiš s SNG Maribor. Odisej je tisti grški junak, ki je po za Grke uspešni akciji s trojanskim konjem – pri čemer ne gre za računalniški virus – deset let potoval domov k svoji družini. Z njegovo vrnitvijo domov in vzpostavitvijo predvojnih razmer na Itaki se Homerjevo delo konča, a se začne neobvladljiva evropska ustvarjalnost vse do danes. Med to vsekakor moramo prišteti tudi delo Gorana Stefanovskega, ki je po motivih Homerjeve Odiseje napisal besedilo za mednarodno gledališko koprodukcijo, nastalo pod režijskim vodstvom makedonskega režiserja Aleksandra Popovskega. V izhodišče uprizoritvenega koncepta sta postavljena dva tematska sklopa: vrnitev in dom. Režiser oba sklopa vidi v smislu temeljnih bivanjskih vprašanj sodobnega človeka, posledično uprizoritev ne govori o zgodovini, ampak o sodobnosti; arhetipske situacije iz grških mitov pa so izhodišče za razkrivanje podobnih situacij današnjega življenja. S to informacijo postaja jasneje, da je grški ep v resnici samo izhodišče za danes aktualna vprašanja: kaj pomenita pojma potovanje, dom danes, ko je svet postal digitalen, virtualen, odprt, kaj danes pomeni pojem vračanja domov oziroma katera sila vleče Odiseja nazaj proti Itaki? Pri teh vprašanjih režiser ni iskal preprostih odgovorov, saj je dom, kot ga vidi Odisej, kompleksno stičišče pozitivnega, kot je lahko otroški spomin, in hkrati kraj, kjer boli, kjer plačujemo račune … Predstava se ukvarja tudi z izgonom od doma, z domom v izgnanstvu … Koprodukcija, kjer sodelujejo ustvarjalci iz Hrvaške, Srbije, Makedonije in Slovenije, bo gostovala na odrih vseh producentov; k nam prihaja po poletni premieri na Brionih.





